رونمایی از بی ام و M8 گرن کوپه مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

چهارشنبه 17 مهر 98 ساعت 16:33
رونمایی از بی ام و M8 گرن کوپه مدل 2020 + تصاویر

شرکت آلمانی بی ام و تقریباً بیش از یک سال پس از معرفی مدل کانسپت خود و تنها هشت ماه بعد از معرفی سری ۸ گرن کوپه، بالاخره از خودروی بی ام و M8 گرن کوپه رونمایی کرد. این خودرو با موتور هشت سیلندر خورجینی ۴.۴ لیتری توربو دوقلوی خود بدون شک لایق نام M8 روی خود است. در تریم پایه، این خودرو ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، ولی در مدل کامپتیشن خروجی قدرت موتور به ۶۱۷ اسب بخار افزایش یافته است.

در مدل کامپتیشن گشتاور موتور همان ۷۵۰ نیوتن متر باقی مانده، ولی ردلاین آن تقریباً ۲۶۰ دور در دقیقه افزایش یافته است. مدل پایه M8 گرن کوپه صفر تا صد را در ۳.۱ ثانیه پر می‌کند و در مدل کامپتیشن، این عدد معادل ۳.۰ ثانیه است. سدان جدید M8 گرن کوپه حداکثر سرعت محدود شده‌ای معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد، ولی در صورت خرید پکیج M Driver این عدد به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد. با خرید این پکیج مالک خودرو می‌تواند در یکی از مراکز پرفورمنس بی ام و در یک دوره رانندگی ویژه شرکت کند.

پیشرانه هشت سیلندر خورجینی M8 گرن کوپه به یک گیربکس هشت دنده اتومات و سیستم دو دیفرانسیل متصل شده است. سیستم دو دیفرانسیل این خودرو مشابه دیگر مدل‌های قدرتمند M بی ام و می‌باشد و تا زمانی که لغزشی در چرخ‌ها ایجاد نشود، خودرو در واقع دیفرانسیل عقب است. به هنگام وجود لغزش در چرخ‌ها، کلاچ چند صفحه موجود در گیربکس کمکی خودرو خروجی‌های موتور را به اکسل جلو ارسال می‌کند. اگر می‌خواهید خودروی شما همیشه دیفرانسیل عقب باشد فقط کافیست سیستم کنترل پایداری را غیرفعال کنید. بی ام و M8 گرن کوپه در محور عقب به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده تا چسبندگی چرخ‌های عقب در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.

پیشرانه M8 گرن کوپه صرفاً به خاطر قدرت زیاد خود نیست که مورد توجه همه قرار گرفته است. برای این که پیشرانه بزرگ این خودرو هنگام حضور در پیست خنک بماند، بی ام و آن را به یک کولر روغن موتور، کولر گیربکس، پمپ روغن و کارتر جدید مجهز کرده است. به منظور کاهش وزن خودرو بخش‌های مختلفی مانند سقف و برخی بخش‌های تونل گیربکس خودرو از جنس فیبر کربن هستند. درها، کاپوت جلو، سقف، فریم موتور، کاور بین موتور و اتاق و سپر عقب همگی از جنس آلومینیوم هستند. در صندوق عقب پلاستیکی بوده و در طراحی داشبورد خودرو از منیزیم استفاده شده است. خودرو به تایرهای ۲۷۵ در جلو و ۲۸۵ در عقب مجهز شده است. M8 گرن کوپه استاندارد دیسک‌های ترمزهای ۱۵.۵ اینچی در جلو با کالیپرهای شش پیستون و دیسک ۱۵ اینچی با کالیپرهای تک پیستون در عقب دارد.

مدل کامپتیشن که تصاویر آن را در این مطلب می‌توانید ببینید از برخی تجهیزات و امکانات بیشتر بهره می‌برد. به عنوان مثال این خودرو به دسته موتورهای سفت‌تر مجهز شده، از سیستم اگزوز دو حالته بهره می‌برد و سیستم تعلیق آن زاویر کمبر منفی‌تری دارد. دیسک ترمز جلوی آن نیز بزرگ‌تر می‌باشد.

یکی از کم یاب ترین نسخه‌های بی ام و M8 گرن کوپه، بدون شک نسخه فرست ادیشن خواهد بود. این نسخه ویژه به سبک مدل کانسپت معرفی شده در سال ۲۰۱۸ رنگ بدنه سبز تیره با تزئینات برنزی دارد. فقط ۴۰۰ دستگاه از آن در کل تولید خواهد شد که از این تعداد، ۵۰ دستگاه مختص بازار آمریکاست. بی ام و M8 گرن کوپه فرست ادیشن مبتنی بر مدل کامپتیشن ساخته شده است. تولید این نسخه ویژه از ماه اسفند امسال قرار است شروع شود. مدل استاندارد M8 گرن کوپه و همچنین مدل‌های کامپتیشن از ماه آینده تولید خواهند شد.

قیمت مدل پایه M8 گرن کوپه از ۱۳۰ هزار و ۹۹۵ دلار شروع می‌شود و شرکت، قیمت پایه مدل کامپتیشن را ۱۴۳ هزار و ۹۹۵ دلار تعیین کرده است. شرکت هنوز قیمت مدل ویژه فرست ادیشن را اعلام نکرده است. جالب این که هر دو مدل در مقایسه با M8 دو در ارزان‌تر هستند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar