رونمایی از دو شاسی بلند بی ام و X5 M و X6 M + تصاویر

چهارشنبه 10 مهر 98 ساعت 18:57
رونمایی از دو شاسی بلند بی ام و X5 M و X6 M + تصاویر

شاسی بلندهای پرفورمنس آماده برای پیست این روزها بسیار در دنیای خودروها محبوب شده‌اند و امروز، شاهد رونمایی دو مدل جدید در این سگمنت هستیم. اجازه بدهید شما را با بی ام و X5 M و X6 M مدل ۲۰۲۰ آشنا کنیم، خودروهایی که این بار مدل M کامپتیشن آن‌ها نیز رونمایی شده و قطعاً، این موضوع ماشین بازهایی که عاشق حضور در پیست با شاسی بلندها هستند را خوشحال کرده است.

این شاسی بلندهای تمام M از مدل X5 M50i که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد نیز قوی‌تر هستند. هر دو مدل X5 M و X6 M تقریباً ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. بی ام و X5 M و X6 M کامپتیشن ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند. منبع این میزان قدرت و گشتاور زیاد همان پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلویی است که روی دیگر مدل‌های M بی ام و مانند M5 و M8 استفاده شده‌اند.

همان طور که انتظار می‌رود، این قدرت اضافی شتاب گیری خودرو را بسیار بهتر کرده و این خودروها صفر تا صد را زیر ۴ ثانیه می‌توانند پر کنند. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم مدل‌های کامپتیشن صفر تا صد را ۳.۷ ثانیه‌ای پر کرده این عدد برای مدل‌های عادی ۳.۸ ثانیه است. این عدد در مقایسه با ۴.۱ ثانیه X5 M50i بسیار بهتر می‌باشد. حداکثر سرعت خودروها روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، ولی با خرید پکیج M Drivers این عدد به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی این خودرو به کمک گیربکس هشت دنده اتومات ساخت شرکت ZF خروجی‌های خود را به سیستم دو دیفرانسیل xDrive ارسال می‌کند. بی ام و می‌گوید گشتاور فقط در مواقع ضروری به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. البته، شرکت اشاره‌ای به حالت دیفرانسیل عقب نکرده است.

رونمایی از دو شاسی بلند بی ام و X5 M و X6 M + تصاویر

شاید این دو خودرو بزرگ و سنگین باشند، ولی بی ام و می‌گوید اطمینان حاصل کرده که X5 M و X6 M چالاکی خوب و مثال زدنی داشته باشند. از این رو، شاسی خودرو تقویت شده و قطعات مختلف سیستم تعلیق به گونه‌ای تیون شده‌اند تا بتوانند در راستای همین هدف به خودروها کمک کنند. بی ام و سیستم تعلیق هوشمند با سیستم Active Roll Stabilization را به صورت استاندارد روی هر دو شاسی بلند ارائه کرده است.

مانند سری ۸ جدید، X5 M و X6 M به سیستمی مجهز شده‌اند که به راننده اجازه می‌دهد تا سفتی پدال ترمز را با توجه به حالت رانندگی مختلف خودرو تغییر دهد. دیسک ترمزهای جلو و عقب بزرگ‌تر شده‌اند. در جلو دیسک‌های ۱۵.۶ اینچی به کالیپرهای شش پیستون مجهز شده و دیسک‌های ۱۵ اینچی عقب از کالیپرهای تک پیستون بهره می‌برند. بی ام و X5 M و X6 M به صورت استاندارد به تایرهای ران فلت مجهزند.

رونمایی از دو شاسی بلند بی ام و X5 M و X6 M + تصاویر

تصاویری که اینجا مشاهده می‌کنید متعلق به مدل‌های کامپتیشن هستند. برخی تزئینات مشکی روی بدنه و نشان کامپتیشن را روی در عقب می‌توانید ببینید. طراحی ظاهری این مدل‌های M در مقایسه با مدل‌های عادی بسیار متفاوت است. از هر زاویه که به خودروها نگاه کنید مدل‌های M طراحی تهاجمی‌تر و خشن‌تری دارند. داخل کابین نیز تزئینات M دیده می‌شوند. تزئینات قرمز، آبی و سفید را می‌توانید در جای جای کابین بیابید.

قیمت این سوپر شاسی بلندها در شش رده مختلف اعلام شده است. ارزان‌ترین آن‌ها مدل عادی X5 M است که از ۱۰۶ هزار دلار شروع می‌شود. اگر مدل کامپتیشن همین خودرو را بخواهید باید ۱۱۵ هزار دلار برای آن بپردازید. مدل X6 M قیمت پایه‌ای معادل ۱۰۹ هزار و ۵۹۵ دلار دارد و قیمت مدل کامپتیشن آن از ۱۱۸ هزار و ۵۹۵ دلار شروع می‌شود. این قیمت‌ها بدون احتساب آپشن ها هستند. هر دو مدل X5 M و X6 M از بهار سال ۲۰۲۰ قرار است وارد بازار شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar