رونمایی از فورد برانکو الکتریکی Zero Labs + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 29 تیر 99 ساعت 23:29
رونمایی از فورد برانکو الکتریکی Zero Labs + تصاویر

این روزها فورد برانکو نقل تمامی محافل خودرویی شده است. در حالی که دیروز تصاویری از دو مدل این خودرو لو رفته بود، تمامی سایت‌های خودرویی در مورد آن صحبت می‌کنند. مطلبی که امروز در مورد فورد برانکو می‌خواهیم منتشر کنیم از شرکت فورد نقل نشده است. به جای آن، این خبر از یک استارتاپ کوچک در جنوب کالیفرنیا به نام Zero Labs منتشر می‌شود.

تقریباً یک سال پیش بود که Zero Labs از خودروی فورد برانکو الکتریکی خود رونمایی کرد. همان موقع بسیاری از رسانه‌های خودرویی طراحی و ترکیب بسیار خوب آن با مشخصات فنی قوی این خودرو را تحسین کردند، ولی اکنون Zero Labs یک پلت فرم جدید نیز به آن اضافه کرده است. این تغییری بسیار بزرگ برای خودرو محسوب می‌شود. فورد برانکوی الکتریکی که پارسال رونمایی شده از سیستم تعلیق Solid Axle در جلو و عقب استفاده می‌کرد، دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل بود، ۳۳۰ اسب بخار قدرت داشت و از یک گیربکس ۵ دنده دستی بهره می‌برد. باید اشاره کنیم که تصاویر موجود در این مطلب مربوط به مدل قدیمی بوده و شرکت هنوز تصاویر مدل جدید آن را منتشر نکرده است. البته جزئیات فنی کامل آن منتشر شده است.

فورد برانکو الکتریکی Zero Labs

این تراک جدید به یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل در جلو و عقب، گیربکس اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل جدید و تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت در مدل دو موتور خود مجهز می‌باشد. صبر کنید، هنوز تمام نشده! Zero Labs یک سیستم تعلیق بادی برای این خودرو ارائه کرده که امکان تنظیم ارتفاع را فراهم می‌کند. مدل قبلی این خودرو از شارژ سریع سطح ۲ برخوردار بود و در مدل جدید به سطح ۳ ارتقا پیدا کرده است. مدل قبلی فقط در مدل سقف دار فروخته می‌شد، ولی برانکو الکتریکی جدید Zero Labs را می‌توان در مدل سقف پارچه‌ای یا بدون سقف هم سفارش داد. در حرکتی برای کاهش هزینه‌ها، شما می‌توانید این خودرو را با بدنه فولادی سفارش بدهید. مدل قبلی فقط با بدنه فیبر کربنی قابل سفارش بود.

فورد برانکو الکتریکی Zero Labs

گرچه پلت فرم خودرو در مقایسه با مدل قبلی کاملاً عوض شده، ولی Zero Labs همچنان از یک پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی روی آن استفاده می‌کند. البته محل نصب پک باتری متفاوت است، ولی ظرفیت پیمایش خودرو همانند قبل ۳۰۵ کیلومتر می‌باشد. شرکت می‌گوید قصد افزایش اندازه پک باتری را دارد، ولی هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

فورد برانکو الکتریکی Zero Labs

نسخه بدنه فولادی خودرو ظرفیت پیمایش کم‌تری دارد، ولی هنوز Zero Labs عدد دقیق آن را اعلام نکرده است. قیمت نسخه فولادی این خودرو از ۱۸۵ هزار دلار شروع می‌شود و مدل فیبر کربنی آن قیمت پایه‌ای برابر با ۲۴۰ هزار دلار دارد. این میزان تفاوت قیمت صرفاً به خاطر وزن کم‌تر از نظر ما بسیار گران است، ولی به دلیل قیمت بالای فیبر کربن این موضوع کاملاً منطقی می‌باشد. شرکت گفته تمام خودروهای الکتریکی فورد برانکو از این به بعد روی پلت فرم جدید ساخته خواهند شد.

البته، شرکت سالانه تعداد بسیار محدودی از این خودرو معادل زیر ۱۰۰ دستگاه تولید خواهد کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar