رونمایی از نسخه ویژه بوگاتی چنتودیچی به یاد EB110 + تصاویر

شنبه 26 مرداد 98 ساعت 16:32
رونمایی از نسخه ویژه بوگاتی چنتودیچی به یاد EB110 + تصاویر

شرکت بوگاتی برای رونمایی از یک ابرخودروی جدید به نام چنتودیچی به پبل بیچ کالیفرنیا آمده است. این مدل تولید محدود برای گرامیداشت یکصد و دهمین سالگرد تأسیس شرکت طراحی شده (چنتودیچی به معنی ۱۱۰ در زبان ایتالیایی می‌باشد) و از سویی دیگر، توجه همه را به بخشی از تاریخ شرکت بوگاتی جلب می‌کند که معمولاً خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.

بوگاتی EB110 به طرز عجیبی در ایتالیا طراحی و ساخته شده بود، جایی بسیار دور از کارخانه شرکت در مولسهایم و بسیار نزدیک به کارخانه فراری در مودنا! این خودرو طراحی بسیار خاص و به اعتقاد برخی عجیب و غریبی داشت.

چراغ‌های خودرو بسیار به هم نزدیک بودند و جلوپنجره‌اش به طرز خنده داری کوچک بود. آخیم آنشایت، سرطراح بوگاتی در این باره می‌گوید: «این‌ها مواردی بودند که در طراحی مدل جدید باید مد نظر قرار می‌گرفتند.» کپی پیست کردن آن در قالب یک مدل مدرن قرار نبود انجام شود، از این رو تیم وی می‌بایست یک خودروی جدید با المان‌هایی مشابه طراحی کنند. نتیجه کار به قدری زیبا شده که به تنهایی می‌تواند نظر همه را به خود جلب کند و نیازی نیست آن را در کنار مدل اورجینال خود به کسی نشان داد.

چراغ‌هایی شبیه به قرص و پنلی فلزی با اسلات های مختلف که به هوای داغ محفظه موتور امکان خروج می‌دهد نمای خاصی به بخش عقب خودرو داده است. بوگاتی چنتودیچی البته در قیاس با مدل اورجینال خود موتور قدرتمندتری داشته و به امکانات خنک سازی بیشتری قطعاً نیاز دارد. با همکاری نزدیک با دپارتمان تحقیق و توسعه بوگاتی، آنشایت تصمیم گرفت تا دریچه‌هایی را در قسمت عقب خودرو ایجاد کرده و از المان‌های نورپردازی سه بعدی در این بخش استفاده کند. این راهکار به خوبی جواب داده و هم در مدل پایه جی تی و هم مدل قدرتمندتر اس اس EB110 آن را می‌توان دید.

بوگاتی این بدنه فوق العاده جذاب و زیبا را روی شاسی شیرون ساخته است. به منظور کاهش وزن بخش اعظم بدنه از فیبر کربن ساخته شده و زیر کاپوت شاهد استفاده از یک پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل با چهار توربو هستیم که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت در ۷ هزار دور در دقیقه تولید می‌کند. خروجی‌های این پیشرانه ۱۰۰ اسب بخار در قیاس با شیرون افزایش یافته است. خروجی‌های موتور چنتودیچی به کمک یک گیربکس هفت دنده اتومات دو کلاچه به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. کار تعویض دنده را راننده می‌تواند به صورت دستی به کمک شیفترهای روی فرمان نیز انجام بدهد. بوگاتی EB110 اورجینال از یک موتور ۳.۵ لیتری دوازده سیلندر خورجینی با چهار توربو و ۵۶۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد. آن خودرو همچنین گیربکس شش دنده دستی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک داشت.

چنتودیچی صفر تا صد را در ۲.۴ ثانیه می‌تواند طی کند، صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت آن طی ۶.۱ ثانیه اتفاق می افتد و نهایتاً ظرف ۱۳.۱ ثانیه می‌تواند سرعتش را به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد. بوگاتی حداکثر سرعت آن را روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. بادی کیت نصب شده روی خودرو تقریباً ۱۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید می‌کند.

بوگاتی از این ابرخودروی جدید فقط ۱۰ دستگاه تولید خواهد کرد که تمامی آن‌ها فروخته شده‌اند. این ابرخودروساز فرانسوی مدتی بعد از شروع پروژه با برخی از وفادارترین مشتریان خود تماس گرفته و برخلاف قیمت پایه تقریباً ۹ میلیون دلاری آن، همه ۱۰ دستگاه به سرعت فروخته شدند. بوگاتی در واقع با تولید فقط ۱۰ دستگاه از این ابرخودرو می‌خواهد آن را یک مدل بسیار خاص و کم یاب نگاه دارد.

کار طراحی و توسعه چنتودیچی همچنان ادامه دارد و تحویل نخستین نمونه‌های ساخته شده سال ۲۰۲۱ خواهد بود. نظر شما در مورد این ابرخودروی تولید محدود فوق العاده زیبای بوگاتی چیست؟

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar