با جزئیات بیشتر تخلف در واردات بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودرو آشنا شوید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با جزئیات بیشتر تخلف در واردات بیش از 13 هزار دستگاه خودرو آشنا شوید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آشکار شدن تخلفات در واردات ۱۳ هزار و ۵۰۰ خودرو به ایران خبر داد.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بازگو کردن اینکه در زمان بسته بودن ثبت سفارش ۱۳ هزار و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به طور غیرقانونی وارد ایران شده، گفت: در نشت‌هایی که با انجمن واردکنندگان خودرو و مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت در خصوص واردات قاچاق خوردرو داشتیم مدارکی دال بر این مسئله از طرف آنها ارائه شد.

وی با بازگو کردن اینکه این تخلف آشکار شده است، ادامه داد: ثبت سفارش‌ها از طرف ۲ نمایندگی مجاز و ۴ نمایندگی غیر مجاز انجام گرفته است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس تاکید کرد: در رایزنی‌های که با گمرک، نماینده وزارت صنعت و معدن و تجارت و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در مورد این مساله داشته‌ایم آنها هم بر ثبت سفارش غیررسمی صحه گذاشته‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازگو کردن اینکه وزارت صنعت و معدن به طور نوشته شده واردات غیر قانونی ۱۳۵۰۰ دستگاه خودرو را تائید کرده، افزود: در زمانی که سایت ثبت سفارش‌ها بسته بوده تخلفی انجام گرفته که نمایندگان مجلس پیگیر این مساله هستند.

ملی اظهار داشت: موضوع مهم این است که آن ۲ نمایندگی مجاز و ۴ نمایندگی غیر مجاز که ثبت سفارش‌ها را انجام داده‌اند چگونه به این سایت دسترسی داشته‌اند که در این زمینه ۲ فرضیه وجود دارد.

وی ادامه داد: فرضیه نخست این است که گرداننده و طراحان سایت ثبت سفارش از بیرون وزارتخانه، اطلاعات را به کسانی داده‌اند و آنها هم اقدام به ثبت سفارش غیرقانونی کرده‌اند و فرضیه دوم این است که از داخل وزارتخانه این اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اطلاعات نسبی در مورد تخلفات رخ داده در این زمینه به کمیسیون رسیده شده که در روزهای آینده این مساله را پیگیری می‌کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "با جزئیات بیشتر تخلف در واردات بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودرو آشنا شوید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهران
مهمان

اگه راست میگید و شما نماینده مردم هستید و دلسوز مردم دولت را مجبور کنید این مسخره بازی ۴۰ ساله را تموم کنه و مردم بتونن ازاد و نه به ۳برابر قیمت جهانی ماشین بخرن و تعرفه را حذف کنید خود به خود این دوتا نمایندگی و برادران زحمت کش رانت خوار حذف خواهند شد.

مهران
مهمان

همشون دستشون تو ی کاسه س، ملت و سر کار گذاشتن