کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

بروزرسانی در: دوشنبه 14 اسفند 02 ساعت 16:52
کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

بررسی کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

کی ام سی ایگل نام محصول جدید کرمان موتور است که در دو نسخه بنزینی و الکتریکی قرار است به تولید انبوه برسد و احتمالا در سال ۱۴۰۳ به بازار عرضه می‌شود. کی ام سی ایگل در واقع فیس لیفت جک J4 است و از همان پلت فرم جک J4 با نام PS1 در آن استفاده شده است. طبق گفته مدیر عامل کرمان موتور پلتفرم جک J4 توسط این شرکت خریداری شده است و خودروسازی چینی متعهد شده است که تمام دانش فنی و قالبهای قطعات آن را به کرمان موتور منتقل کند. بنابرین میتوان گفت جک J4 سدان ملی از شرکت کرمان موتور است که ظاهری متفاوت از جک J4 را ارائه میدهد.

جالب است بدانید نام ایگل برگرفته از کلمه انگلیسی Eagle به معنای عقاب است و همچنین نام ایگل یکی از روستاهاهای گردشگری شهر شمیرانات تهران است.

نمای ظاهری کی ام سی ایگل در نسخه بنزینی و الکتریکی یکسان است؛ کی ام سی ایگل در بخش نمای عقبی و جانبی صرفا اسپرت تر از جک J4 شده است و خبری از تغییرات محسوس در این بخشها نیست.

اما عمده تغییرات محسوس در بخش نمای جلویی خودرو شکل گرفته است که چهره این خودرو را بسیار جذاب‌تر کرده است. چراغهای جلو بزرگتر شده اند و گرافیک بسیار جذاب‌تری نسبت به جک J4 دارند، جلوپنجره بسیار باریک شده است و در بالای جلوپنجره از یک نوار پهن کرومی بین دو چراغ استفاده شده است.

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

کی ام سی ایگل همانند جک J4 در سگمنت B جای میگیرد و شاید پیش خودتان بگویید این سگمنت کابین کوچکی دارد و به درد مسافرت نمیخورد اما باید بگوییم فضای کابین جک J4 کاملا مناسب و قابل قبول است و فضای پای خوبی برای سرنشینان عقب نیز فراهم میکند.

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

نمای داخلی کی ام سی ایگل برقی نیز بسیار مشابه جک J4 است و تغییرات اندکی را تجربخ کرده است، مثلا به جای اهرم تعویض دنده مکانیکی از اهرم غربیلکی در آن استفاده شده است. در برخی بخشها نظیر اطراف دریچه های هوا، دستگیره ها یا کنسول وسط از پلاستیک پیانویی استفاده شده است تا کمی حس و حال بهتری به کابین بدهد چرا که همچنان در این نسخه هم شاهد استفاده از متریال کم کیفیت و پلاستیک خشک هستیم که برای این رده قیمتی انتظاری غیر از این هم نیست!

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

از امکانات کی ام سی ایگل برقی میتوان به مواردی نظیر صفحه نمایش لمسی، ترمز پارک برقی، سیستم HAC ، سیستم کنترل پایداری، ۲ ایربگ و TPMS اشاره کرد و احتمال دارد در نسخه فول به مواردی نظیر استارتر، سانروف و تهویه اتوماتیک نیز مجهز شود.

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

نسخه بنزینی کی ام سی ایگل یا همان جک J4 ایرانی فیس لیفت! از همان پیشرانه جک j4 بهره مند است و هیچ تفاوتی در این بخش ندارد اما موتور نسخه الکتریکی با همکاری شرکت مپنا تولید شده است که قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است که برای یک سدان ملی الکتریکی اعداد قابل قبولی به شمار میرود.

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

باتری کی ام سی ایگل برقی ۴۱ کیلووات ساعتی است و در کف اتاق خودرو قرار گرفته است و همین باعث شده است فضای صندوق عقب دست نخورده باقی بماند و همانند نسخه بنزینی حدود ۵۵۰ لیتر فضا را در اختیار شما قرار دهد. این باطری ۴۱ کیلوات ساعتی با یکبار شارژ میتواند حدود ۳۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد که شاید بهتر بود از باتری با ظرفیت بیشتری استفاده میشد تا این عدد حداقل به ۴۰۰ کیلومتر برسد. این باتری با استفاده از شارژ سریع در حدود ۴۵ دقیقه تا ۸۰% شارژ میشود و با استفاده از شارژر خانگی نیز شارژ آن حدود ۶ ساعت طول میکشد!

کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

مشخصات فنی کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

نام لاتین خودرو KMC Eagle EV
کلاس بدنه سدان
سگمنت جهانی B
کشور سازنده ایران
سال طراحی 1402
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
نوع موتور برقی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
قدرت 160 اسب بخار در دور بر دقيقه
گشتاور 280 نيوتن متر در دور بر دقيقه
نوع سوخت برقی
نوع فرمان برقی
حجم صندوق 550 ليتر
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا صفحه نمایش لمسی
سنسورهای پیش فعال سیستم TPMS
سیستمهای کمکی راننده ترمز پارک برقی-سیستم HAC
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 2 عدد
ترمزهای جلو: دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری سیستم کنترل پایداری

عکس کی‌ ام‌ سی ایگل برقی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar