رئیس کمیسیون صنایع مجلس: خروج پژو از ایران قابل‌ پیش‌بینی بود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
رئیس کمیسیون صنایع مجلس: خروج پژو از ایران قابل‌ پیش‌بینی بود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خروج پژو از کشور قابل پیش بینی بود و کمپانی‌های خودروساز آلمان، کره و چین هم از تحریم‌های آمریکا علیه کشور تبعیت خواهند کرد. عزیز اکبریان، با اشاره به خروج کمپانی خودروسازی پژو از ایران در پی اعمال تحریم آمریکا اظهار کرد: از ابتدا معلوم بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد؛ چون که این کمپانی‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس ادامه داد: کمپانی خودروسازی پژو فرانسه همواره در روزهای دشوار ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است به همین دلیل نباید از این خروج تعجب کرد. نماینده مردم کرج در مجلس دهم، با ذکر اینکه بیشتر کمپانی‌های خودروساز هم از کشور خارج می‌شوند، بیان داشت: بیشتر کمپانی‌های خودروساز آلمان، فرانسه و کره به علت تبعیت از آمریکا همکاری خود را با کشور قطع خواهند کرد، این پیش‌بینی در قبال کمپانی‌های خودروساز چینی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم در بحث خودروسازی برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این کمپانی‌های تولید آسیب نبیند. اکبریان، با تصریح بر افزایش کمیت و کیفیت تولید خودروی داخلی گفت: در هیچ جای جهان ساخت خودرو ۱۰۰ درصد داخلی نیست، بنز آلمان نمی‌تواند مدعی باشد تمام قطعات خود را در داخل کشور می‌سازد، این حرف به این معنا است که درصدی وابستگی وجود دارد ولی باید میزان آن را کاهش داد. این نماینده مجلس با ذکر اینکه ایران در قسمتی از تولید خودرو توانایی داخلی دارد، بیان داشت: باید به طرفی حرکت کنیم که درصد بالایی از تولید خودروها بر پایه توان داخل باشد تا با خروج کمپانی‌های خودروساز آسیبی به تولید وارد نشود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar