صنعت خودروی کشور از حالت رقابت خارج شده است

پنج شنبه 27 دی 97 ساعت 13:27
صنعت خودروی کشور از حالت رقابت خارج شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروی کشور با چالش‌های مزمن از حالت رقابت خارج شده است.

سید مهدی مقدسی افزود: ساختار خودروسازی ایران پویا نیست و تعدد شرکت‌ها، هیات مدیره ها و نیروی انسانی بالا باعث شده تا هزینه تمام شده خودرو در کشور افزایش داشته باشد.

وی اظهار داشت: کم توجهی صنعت خودرو به بخش تحقیقات و توسعه منجر به تولید محصولات بی کیفیت شده است و این مهم موجب انباشت هزینه در این صنعت شده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت افزود: برای برون رفت از وضعیتی که صنعت خودروی ایران به آن مبتلا است باید اصلاح ساختار مالی، اداری و کاهش هزینه‌ها در دستور کار جدی خودروسازان کشور قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه به خصوص شرکت‌های دانش بنیان با صنعت خودروسازی ایران ضروری و اجتناب ناپذیر است.

مقدسی افزود: ساماندهی قیمت منطقی خودرو باید با تشکیل جلسه‌ای توسط قطعه سازان، حفاظت محیط زیست، نماینده مصرف کنندگان، دانشگاهیان و کمیسیون صنایع مجلس انجام شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری خودرو باید واقع بینانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان اهرم اصلی این صنعت تعیین شود تا حقوق مصرف کننده واقعی رعایت شود.

مقدسی افزود: افزایش قیمت خودرو که در ماه‌های گذشته در صنعت خودروی کشور اتفاق افتاد نتیجه تفاوت نرخ ارز بود که نیازمند مدیریت و پیشگیری از اجحاف به متقاضیان است.

وی اظهار داشت: نحوه قیمت گذاری خودرو دارای ایراداتی است که خودروسازان در این فرآیند، اصلاح ساختاری را رعایت نکرده‌اند و همتی برای کاهش منطقی قیمت خودرو نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: کم توجهی به افزایش کیفی تولید خودرو از جمله دلایلی است که زمینه توسعه صادرات را در این صنعت محقق نکرده است.

مقدسی افزود: کشورهایی مانند کره و آلمان با سابقه تولید خودر به ترتیب ۶ تا ۱۰ پروانه خودروسازی دارند ولی در ایران بیش از ۴۰ پروانه خودروسازی صادر شده است که بیشتر وارد کننده قطعات و خودرو هستند.

وی اظهار داشت: این مهم باعث ناهماهنگی و بی نظمی در صنعت خودروسازی کشور شده است که مجلس برای ساماندهی این صنعت طرحی را در دستور کار دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار صنعت خودروی کشور، افزایش کیفیت و متناسب با شاخص‌های زیست محیطی، کاهش قیمت و صادرات از جمله اهداف طرح ساماندهی صنعت خودرو در مجلس است.

مقدسی افزود: نظارت دولت در پیش فروش خودرو باید تشدید شود و نباید تأخیر در تحویل خودرو به متقاضیان به دلیل مشکلات این صنعت تکرار شود.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar