افزایش ۶ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار

بروزرسانی در: شنبه 13 بهمن 97 ساعت 16:20
افزایش 6 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار

رییس اتحادیه خودروی تهران از افزایش ۴ تا ۶ میلیونی قیمت خودروهای داخلی در بازار در طول چند روز اخیر خبر داد.

سعید موتمنی  در جواب به سوالی در خصوص دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار در طول روزهای اخیر گفت: خودروسازان در طول هفته های گذشته ۳ بار قیمت های جدید اعلام کردند و در آخرین مرحله هم قیمت های فروش فوری را ۵ درصد زیر قیمت بازار اعلام کردند ولی این قیمت در حالی اعلام شد که باید پس از آن خودرو به بازار عرضه می شد ولی وقتی این اتفاق نیفتاد و لذا با افزایش قیمت خودرو در بازار رو به رو شدیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وقتی خودرو سازان قیمت خودروهای خود را که پیش فروش کرده بودند کاهش داده و با قیمت قبل عرضه کردند دیگر چه دلیلی برای افزایش قیمت خودرو در بازار وجود دارد گفت: کاهش قیمت خودرو با عرضه آن به بازار انجام می شود اگر خودرویی به بازار عرضه نشود قیمت ها هم کاهش نمی یابد.

به گفته رییس اتحادیه خودروی تهران در حال حاضر به رغم افزایش قیمت خودرو این بازار کاملا در سکوت بوده و خرید و فروشی انجام نمی شود.

وی با انتقاد از اعلام قیمت های بالا از طرف خودرو سازان گفت: قیمت خودروهای داخلی در چند ماه اخیر تقریبا ثبات یافته  و کمتر دچار تلاطم می شد  ولی زمانیکه در طی ۱۰ روز چندین قیمت اعلام شده و با جو روانی جامعه بازی می شود مشخص است که این وضع تاثیر خود را در بازار می گذارید .

وی ادامه داد: زمانی که خودروساز قیمت پراید را ۳۶ میلیون تومان در "فروش فوری" اعلام  کرده ولی در ادامه   خودرویی  را به بازار عرضه نمی کند پس کسانی که پراید دارند وقتی می بیندند کارخانه قیمت را بالا برده و خودرویی هم به بازار عرضه نشده  آنها هم قیمت را بالاتر برده و لذا ما الان شاهد پراید ۴۰ میلیونی هستیم.

رئیس اتحادیه خودروی تهران در پاسخ به این سوال که چرا وقتی به گفته شما تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد قیمت افزایش می یابد گفت:  قبلا گفته ام و باز هم تکرار می کنم چون عرضه ای وجود ندارد اگر عرضه انجام شود قیمت ها هم کاهش می یابد.

تغییر موعد تحویل خودروهای سایپا از ۳۰ روز به ۱۲۰ روز

کاهش تولید خودرو روشی برای افزایش قیمت‌ها

ممنوع شدن پیش فروش خودرو

روش قیمت‌ گذاری خودرو چینی در ایران
بررسی قیمت خودروهای شاسی بلند در چین و ایران
فرمول دردسرساز قیمت‌گذاری خودرو
چه بلایی به سر بازار خودرو آمد؟
چرا پراید و دیگر خودروها این‌قدر گران شده است؟
تاخت و تاز پراید در بازار خودرو
رکود بازار خودرو و پیش بینی قیمت پراید
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
بازار خودرو همچنان در خواب بهاری است
پیش بینی قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۸

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar