ام جی ۳

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 13:23
ام جی 3

بررسی ام جی ۳

ام جی ۳ نام یک هاچبک شهری جذاب است که در بین سال‌های ۹۲ و ۹۳ توسط شرکت مدیا موتور در ایران عرضه شد. این خودرو که محصول شرکت چینی-بریتانیایی ام جی (MG) است برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن سال ۲۰۱۰ معرفی شد و حتی توانست پای خود را به بازارهای اروپایی مانند بازار بریتانیا نیز باز کند. ام جی ۳ کوچک‌ترین عضو خانواده محصولات MG محسوب می‌شود و با یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک در ایران عرضه شد، اما به دلیل بازاریابی ضعیف، با استقبال بسیار کمی مواجه شد به همین دلیل در حال حاضر فاقد نمونه صفر کیلومتر بوده و تنها نمونه‌های دست دوم آن قابل خریداری است.

با وجود اینکه ام جی ۳ در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی شد، اما طراحی‌اش به گونه‌ای است که به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت. در نمای جلو و کناری MG3، با یک طراحی نسبتا اسپرت و جوان پسند مواجه هستیم که برای یک خودرو در این رده قیمتی نکته مثبتی محسوب می‌شود؛ در بخش پشتی هم چراغ‌هایی کشیده را می‌بینیم که تا نزدیک سقف امتداد یافته‌اند. فضای کابین این خودرو نیز بسیار جوان‌پسند طراحی شده است و در مقایسه با نمونه‌های داخلی حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، اما از لحاظ کیفیتی نباید انتظار چندانی از آن داشت.
ام جی ۳ عرضه شده در ایران به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز است که می‌تواند ضمن تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه، نیروی تولید شده خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل نماید. گیربکس این خودرو دارای سه حالت زمستانی، اسپرت و نرمال است و راننده می‌تواند با توجه به نیاز خود یکی از این سه حالت را انتخاب کند. براساس اعلام رسمی شرکت سازنده شتاب ۰ تا ۱۰۰ ام جی ۳ چیزی در حدود ۱۱ ثانیه است که برای یک هاچبک ۱۱۵۰ کیلوگرمی زمان مناسبی به نظر نمی‌رسد. در مقابل مصرف سوخت بهینه یکی از ویژگی‌های مثبت ام جی ۳ محسوب می‌شود؛ طبق اعلام شرکت مدیا موتورز، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر تنها ۵.۸ لیتر است.
در زمینه آپشن‌ها و امکانات رفاهی، ام جی ۳ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو با لیست کاملی از آپشن‌ها روانه بازار ایران شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، شیشه‌های سولار جهت کاهش اشعه‌های مضر آفتاب، سیستم تهویه اتوماتیک ECT، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
سگمنت خودروهای هاچبک در ایران به نوعی مهجور باقی مانده است و نبود رقیب قدرتمند باعث شده تا این سگمنت به جولانگاه خودروهای مونتاژی ایرانی- فرانسوی تبدیل شود. ام جی ۳ خودرو باکیفیتی بود که به دلیل خدمات ضعیف برند MG در ایران نتوانست جایگاه واقعی خود را در بازار کشور بدست آورد. مزایایی مانند طراحی جذاب و جوان پسند، مصرف سوخت اقتصادی و آپشن‎های رفاهی مناسب برای این خودرو قابل ذکر هستند، اما از سوی دیگر معایبی مانند نفوذ صدا به داخل کابین، پیشرانه و گیربکس با عملکرد نه چندان پرتوان، بازار دسته دوم ضعیف، دسترسی سخت به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نامناسب را نیز نباید فراموش کرد که باعث می‌شوند ام جی ۳ در مقایسه با رقبای خود چند پله پایین‌تر قرار بگیرد.

امنيت ام جی ۳

با توجه به اینکه ام جی 3 در بازارهایی مانند بریتانیا نیز عرضه شده، بنابراین ایمنی آن توسط موسسه یورو انکپ نیز مورد بررسی قرار گرفته است. براساس اعلام موسسه یورو انکپ، ام جی 3 توانسته سه ستاره ایمنی را از این مرکز دریافت کند؛ بنابراین ایمنی این خودرو، به خصوص در مقایسه با رقبای ایرانی، کاملا امیدوار کننده است. همچنین وجود تجهیزات ایمنی مانند 6 کیسه هوا، قفل مرکزی و سیستم‌های ABS/EBD/ESP/BAS تا حد زیادی خیال شما را از بابت ایمنی ام جی 3 راحت می‌کنند.

ارزش خريد ام جی ۳

قیمت ام جی 3 در بازار اروپا از 10 هزار یورو آغاز شده و بسته به نسخه‌های مختلف تا 12 هزار یور نیز ادامه می‌یابد؛ بنابراین کاملا واضح است که با یک خودرو کاملا اقتصادی و ارزان قیمت مواجه هستیم. این خودرو در ابتدای عرضه خود در بازار ایران با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان روانه بازار شد، اما هم اکنون نوسانات نرخ ارز قیمت آن را به بیش از 2 برابر قیمت اولیه افزایش داده است. با توجه به اینکه عرضه ام جی 3 در بازار کشور متوقف شده و خریداران خدمات پس از فروش مناسبی را دریافت نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در نظر بگیریم و در این رده قیمتی پیشنهاد ما این است که اگر به خودروهای سدان علاقه مند هستید به سراغ خرید نمونه صفر کیلومتر خودروهایی همچون دنا پلاس یا رنو تندر پلاس بروید.

10
0 4

رقبای ام جی ۳

در رده قیمتی ام جی 3 رقبای سرسختی مانند پژو 206، پژو 207، برلیانس H320،  رنو ساندرو و مزدا 2 نیز حضور دارند که کار را برای این دو رگه چینی-بریتانیایی سخت می‌کنند. اکثر رقبای ام جی 3 برای مدت‌های طولانی در بازار کشور حضور داشته‌اند و برخی هم اکنون نیز بر روی خط تولید قرار دارند؛ بنابراین بازار دست دومشان پر رونق است و هیچ مشکلی برای دسترسی به قطعات یدکی ندارند. در مقام مقایسه، پژو 207 به دلیل طراحی بروز، مصرف سوخت بهینه و آپشن‌های مناسب گزینه معقولی برای خرید به نظر می‌رسد، اما اگر به دنبال کیفیت بالا و استهلاک کم هستید و مواردی مانند طراحی زیبا و نبود امکانات رفاهی برایتان اهمیت چندانی ندارد، خرید رنو ساندرو می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برایتان باشد.


مشخصات فنی ام جی ۳

نام لاتین خودرو MG3
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی B- هاچبک شهری جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2011
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیا موتورز
حجم موتور 1500 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس گیربکس 5 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 135 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 11.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو سیستم تعلیق مستقل
سیستم تعلیق عقب (H-Type)
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4018 میلیمتر
عرض 1728 میلیمتر
ارتفاع 1517 میلیمتر
فاصله محوری 2520 میلیمتر
وزن 1128 کیلوگرم
حجم صندوق 285 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 185/65R15
رینگ و لاستیک عقب 185/65R15
مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 45 لیتر
پیمایش 775 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 3 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع الکتریکی ETC
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مجهز به رادیو استریو +سیستم صوتی MP3 و CD player با ورودی USB ،AUXو iPod به همراه 6 بلندگو HI-FI با ووفر و دارای بلوتوث
غربیلک فرمان فرمان اسپرت چرمی با دوخت قرمز/ مجهز به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی/ تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت
سیستم صندلی های عقب روکش چرمی/ قابلیت تا شوندگی صندلی های عقب 40/60
سیستم روشنایی جلو مجهز به دیلایت/تنظیم دستی ارتفاع لامپ چراغ های جلو/ روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو
سنسورهای پیش فعال مجهز به سیستم سنسور باران / مجهز به سنسور پارک عقب (PDC)
سیستم آینه ها آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه‌های سولار جهت کاهش اشعه‌های مضر آفتاب/ مجهز به سیستم ضد بخار شیشه ها
سیستهای سقف مجهز به سانروف
سایر موارد قابلیت تعویض دنده در 3 حالت (زمستانی، اسپرت و نرمال)/ سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)
کیسه های هوا 6کیسه هوای ایمنی (جلو ، جانبی و پرده ای)
سیستم های امنیتی و حفاظتی مجهز به قفل مرکزی و قفل اتومات درب ها بعد از حرکت خودرو/
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب کاسه‌ای
سیستم های ترمز و پایداری ABS/EBD/CBC/BAS
سایر موارد صفحه کیلومتر اسپرت با قابلیت مدیریت پیمایش/مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS)/ دارای پورت شاژر موبایل (مطابق با ساختار ال جی، آی فون، سامسونگ و ...)/

عکس ام جی ۳

آپشنهای ام جی 3

آپشنهای ام جی 3

آپشنهای ام جی 3

آپشنهای ام جی 3

چراغ سقفی ام جی 3

چراغ سقفی ام جی 3

دکمه های فرمان ام جی 3

دکمه های فرمان ام جی 3

آپشنهای ام جی 3

آپشنهای ام جی 3

دکمه های فرمان ام جی 3

دکمه های فرمان ام جی 3

نمای جلو ام جی 3

نمای جلو ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

نمای عقب ام جی 3

پیشرانه ام جی 3

پیشرانه ام جی 3

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام جی 3

صفحه آمپر و کیلومترشمار ام جی 3

نمای جانبی ام جی 3

نمای جانبی ام جی 3

آپشنهای روی دستگیره ام جی 3

آپشنهای روی دستگیره ام جی 3

صندلی های جلو ام جی 3

صندلی های جلو ام جی 3

دسته دنده ام جی 3

دسته دنده ام جی 3

نمای داخلی ام جی 3

نمای داخلی ام جی 3

mg3

mg3

نمای داخلی درب جلو ام جی 3

نمای داخلی درب جلو ام جی 3

نمای داخلی درب عقب ام جی 3

نمای داخلی درب عقب ام جی 3

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

9 دیدگاه ها برای "ام جی ۳"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
شهريار
مهمان

سلام
من همونیم که ماشین ندارم اینم بدن قبوله

Javad
مهمان

از رقبای این ماشین کیا پیکانتو و هیوندای.ای ۲۰ هستند که بیش از ۲۰ میلیون گرون تر هستند،قیمتش منطقیه تو بازار

sanaz
مهمان

سلام و عرض ادب
از دوستان عزیز میخواستم بپرسم بین ام جی۳ و ساندرو اتومات صفر کدومو بخرم واقعاً مرددم میترسم ام جی کارکرده مشکل فنی داشته باشه و خرج زیادی رو دستم بزاره و اینکه اگه زمانی خواستم بفروشمش به مشکل نمیخورم یعنی خوش فروش هست؟در کل موندم بین این دوتا لطفاً راهنمایی کنید
سپاس

امیر
مهمان

سواری ساندرو بهتره از لحاظ نرمی تعویض دنده نرمی تعلیق قدرت ولی کیفیت داشبورد آپشنا صندلیا واقعا خیلی ضعیف تر از ام جیه ام جی از خودروهای باکیفیت چینیه اونجوری نیست که بخری خرج دستت بندازه کم استهلاکه کیفیت ساختشم خوبه

میلاد
مهمان

ساندرو بهتره

shah
مهمان

sandro

Ali
مهمان

فکر کنم ساندرو انتخاب بهتری باشه

mohammad
مهمان

سلام یه چند وقتی ماشینم وقتی میخواد دنده عوض کنه یه صدایی مثل صدای سوپاپ یا مثل صدای دنده مورده میده موتور ماشین برای چی میتونه باشه ممنون

Amir
مهمان

صدای ناک(یا احتراق ناقص) به خاطر کیفیت بد بنزین تو ایرانه…شما اگه بنزین معمولی میزنی سوپر بزن و اگه بنزین سوپر میزنی جایگاه بنزینو عوض کن به احتمال زیاد مشکلتون حل خواهد شد..