میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

بروزرسانی در: شنبه 14 بهمن 02 ساعت 02:29
میتسوبیشی میراژ مدل 2015-2016

بررسی میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

میراژ یکی از محصولات شرکت میتسوبیشی است که در سگمنت هاچبک‌های کوچک شهری جای می‌گیرد. این خودرو از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۳ در خط تولید میتسوبیشی قرار داشت و پس از وقفه‌ای نه ساله، مجددا در سال ۲۰۱۲ تولید نسل جدید آن آغاز گردید. میراژ هم اکنون علاوه بر نسخه هاچبک، در مدل‌های سدان نیز تولید می‌شود. آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، مسئولیت واردات نسل‌های مختلف این خودرو به بازار ایران را برعهده دارد و مدل‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ نیز توسط این شرکت به بازار ایران وارد شده‌اند که نتوانسته‌ است نظر مشتریان ایرانی را به سوی خود جلب کنند.

میراژ مدل ۲۰۱۵ در واقع نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۱۲ است که با یکسری تغییرات روانه بازار شده است. این خودرو یک هاچبک مقرون به صرفه برای استفاده‌های شهری و نباید قیمت بالایی داشته باشد. به همین دلیل سادگی در طراحی آن موج می‌زند. یکی از دلایل عدم فروش موفق میراژ نیز همین سادگی طراحی آن در مقایسه با رقبایی مانند هیوندای I20 است. البته فیس لیفت ۲۰۱۷ میراژ طراحی به مراتب بهتری دارد. سادگی بخش بیرونی در کابین نیز ادامه یافته است. متریال کابین از جنس پلاستیک خشک بوده و کیفیت متوسطی دارد. مجموعا می‌توان ظاهر خارجی و درونی میراژ را قابل قبول و در حد و اندازه‌های یک هاچبک اقتصادی دانست.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای میتسوبیشی میراژ یک پیشرانه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر است که می‌تواند ۷۹ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. نیروی این پیشرانه را یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌فرستد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ میراژ ۱۳.۸ ثانیه اعلام شده است که برای یک هاچبک ۹۲۰ کیلوگرمی اصلا شتاب مناسبی نیست. بنابراین با میراژ نمی‌توانید یک رانندگی پر هیجان داشته باشید و بهتر است به استفاده شهری از آن بسنده کنید. مصرف سوخت بهینه یکی از مزیت‌های هاچبک‌های شهری است و میراژ نیز به همین ترتیب مصرف ترکیبی ۵ لیتر در هر صد کیلومتر را وعده می‌دهد.
اما سطح آپشن‌ها و امکانات رفاهی نسخه پایه میراژ ۲۰۱۵ در مقایسه با رقبا چندان مطلوب نیست. میراژ در بازارهای جهانی در دو تیپ ES و DE عرضه می‌شود که تیپ ES نسخه فول آپشن بوده و سطح امکانات بیشتری دارد. رینگ استیل، فرمان برقی تلسکوپی با روکش چرم، دکمه های کاربردی روی فرمان، کامپیوتر سفری، صندلی راننده قابل تنظیم، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب و استارت دکمه ای از جمله آپشن‌هایی هستند که در میراژ می‌توان یافت.
میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۵ یک هاچبک شهری ارزان قیمت است و باید سطح انتظارتان را با آن هماهنگ کنید. از یک هاچبک شهری اقتصادی قطعا نباید انتظار شتاب گیری سریع یا طراحی پر زرق و برق داشته باشید. با توجه به سیاست‌های اشتباه واردات خودرو به کشور و اعمال تعرفه‌های سنگین واردات، این هاچبک ژاپنی در محدوده ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نتوانست در بازار ایران به فروش موفقی دست یابد. در صورت عرضه با قیمت زیر ۵۰ میلیون تومان، میراژ قطعا می‌توانست سهم قابل توجهی از بازار ایران را در اختیار بگیرد. مصرف سوخت اقتصادی، ابعاد کوچک و مناسب برای استفاده‌های درون شهری و کیفیت ساخت بالا مزایای میراژ هستند. اما طراحی نه چندان زیبا، آپشن‌های کمتر و بازار دست دوم ضعیف هم برخی از معایبی هستند که خریداران میراژ با آن‌ها مواجه‌اند.

امنيت میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

میتسوبیشی میراژ 2015 موفق شده است تا 4 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند که نشان از ایمنی بالای آن دارد. همچنین کیسه هوا برای سرنشینان جلو، قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمز ABS و سیستم‌های ESP، EBD هم آپشن‌های ایمنی میراژ هستند.

ارزش خريد میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

میتسوبیشی میراژ در ابتدای عرضه خود در بازار ایران با قیمتی زیر 100 میلیون تومان روانه بازار شد، ولی با این وجود نتوانست نظر مثبت خریداران ایرانی را به سوی خود جلب کند و فقط تعداد معدودی از آن به فروش رفت. در صورت عرضه با قیمت پایین‌تر، میراژ می‌توانست به کسب سهمی از بازار امیدوار باشد. بازار دست دوم نامناسب اصلی‌ترین دردسر مالکان میراژ است که در هنگام فروش آن‌ها را به دردسر می‌اندازد. به همین جهت نمی‌توان ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در نظر گرفت و بهتر است به خرید سایز گزینه‌های موجود در بازار فکر کنید. اگر خودروهای صفر یا در حد صفر در این رنج قیمتی مد نظر دارید پژو 207 اتومات و ام وی ام 315 هاچبک پلاس گزینه انتخابی پیش روی شماست!

10
0 3.5

رقبای میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

در بازار ایران، خودروهایی مانند ام جی 3 ، تویوتا یاریس 2008 ،  مزدا 2 و رنو ساندرو اتوماتیک رقبای مستقیم میتسوبیشی میراژ هستند که در سگمنت B قرار دارند، در مقام مقایسه این رقبا، شاید مزدا 2 ظاهر جذاب، چالاکی بیشتر و کیفیت ساخت بالاتری داشته باشد، اما بازار دست دومش چندان پر رونق نیست و مالکان را برای فروش به دردسر می‌اندازند. از سوی دیگر، رنو ساندرو خودرویی است که آپشن‌های فراوانی ندارد و از لحاظ ظاهری نیز جذابیت خاصی ندارد، اما کیفیت بالای ساخت، استهلاک پایین و بازار دست دوم پر رونق مزایایی هستند که این خودرو فرانسوی مونتاژی را به گزینه‌ای مناسب در این رده قیمتی تبدیل می‌کند. در نهایت به نظر می‌رسد که اگر وجود آپشن‌های متنوع جز اولویت‌های شما برای خرید یک هاچبک شهری محسوب نمی‌شود بهترین انتخاب در این رنج قیمتی رنو ساندرو اتوماتیک خواهد بود.


مشخصات فنی میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

نام لاتین خودرو MITSUBISHI Mirage
کلاس بدنه هاچ بک
سگمنت جهانی A
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2015
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده آرین موتور
حجم موتور 1193 سی سی
نوع موتور تنفس طبیعی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک CVT
تعداد سیلندر 3
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 12
قدرت 79 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور 106 نيوتن متر در 4000 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 173 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 12.8 ثانيه
شتاب 0-400 متر 17.9 ثانيه
ضريب تراکم 11
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی تزریق غیرمستقیم
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب تعلیق مستقل
نوع فرمان برقی
طول 3710 میلیمتر
عرض 1665 میلیمتر
ارتفاع 1490 میلیمتر
فاصله محوری 2450 میلیمتر
وزن 865 کیلوگرم
فاصله زیر خودرو تا زمین 140 میلیمتر
حجم صندوق 235 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 175/55R15
رینگ و لاستیک عقب 175/55R15
مصرف سوخت شهری 4.6 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 4.1 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 3.8 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 35 لیتر
پیمایش 510 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 4 ستاره ایمنی از یورو انکپ
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا 4 اسپیکر - USB
غربیلک فرمان روکش چرم-دکمه های کنترل روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم دستی صندلی ها-روکش پارچه
سیستم صندلی های عقب تاشو - سیستم ایزو فیکس (ISO Fix)
سیستم روشنایی جلو هالوژن-مه شکن جلو
سیستمهای کمکی راننده سنسور عقب-دوربین عقب
سیستم شیشه ها برقی
کیسه های هوا 2عدد (راننده و سرنشین جلو)
سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی-ایموبلایزر-استارت دکمه‌ای
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری برقی
سیستم های ترمز و پایداری توزیع نیرو ترمز - ترمز ضدقفل

عکس میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "میتسوبیشی میراژ مدل ۲۰۱۵-۲۰۱۶"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مازیار
مهمان

میراژ ماشینی فراتر از انتظار در کیفیت و نرمی سواری هست