خودروهایی که با کمتر از ۱۰ هزار دلار می توان خرید

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اردیبهشت 01 ساعت 12:30
خودروهایی که با کمتر از 10 هزار دلار می توان خرید

هر کمپانی مطرح و قابل اعتمادی در این زمینه فرمول ویژه خودرو را دارد و دقیقا به همین دلیل است که محصول ارزان برای یک برند مثلا از ۱۵ هزار دلار کلید می خورد و برای کمپانی دیگر از حدود ۳۰ هزار دلار.

اما باتوجه به قیمت مواد اولیه مانند آلیاژهای فلزی، پلاستیک، قطعات الکترونیک و غیره در سطح بازار جهانی، عملا نمی توان مثلا یک مرسدس بنز، ب ام و ، فولکس واگن، شورولت، فورد و یا سایر برندهای باکیفیت مانند این ها را زیر ۱۰ هزار دلار در روزگار کنونی تولید کرد چون اساس کار جور در نخواهد آمد.

اما در این میان برخی کمپانی های تازه وارد یا آنهایی که در میدان رقابت پرچمداران این صنعت قرار ندارند محصولاتی را عرضه می کنند تا بازار پایین رده ها را بدست گرفته و از این مسیر به کسب سود بپردازند. این حالت در بازار خودروی چین که هزار و یک برند در آن فعال هستند بیشتر دیده می شود.

در ادامه این مطلب با لیستی از خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار چینی آشنا می شوید. همانطور که مشاهده خواهید کرد، برخی از این محصولات تنها مناسب استفاده های درون شرکتی هستند تا یک خودروی شهری مناسب و همچنین کیفیت و دوام آنها نیز با توجه به عدم وجود گزارش ها و بررسی های بلند مدت قابل قضاوت نیست.

یک نکته دیگر نیز مربوط به قیمت محصولات لیست می شود که عدد مربوط به تریم پایه به عنوان شاخص درنظر گرفته شده است. برای مثال قیمت پایه یک خودرو ۹۰۰۰ دلار است اما در صورت بهره مندی از آپشن و امکانات مهم روز، این قیمت به ۱۶ هزار دلار می رسد. بنابراین انتخاب تریم پایه یعنی عدم حضور بسیاری از امکانات کاربردی و حتی مهم (بطور مثال در بخش ایمنی) که اثر مهمی در کاهش کیفیت رانندگی خواهند داشت.

 

؛ خودروی ۸ هزار دلاری الکتریکی از SAIC
کلور در واقع یک خودرو در کلاس مینی است که از پیشرانه الکتریکی خالص استفاده می کند. این محصول تریم های مختلفی ندارد و تنها در همین مدلی که تصاویر آنرا مشاهده می کنید، عرضه خواهد شد.

خودرو کِلِور

 

برچسب قیمتی ۴۲۰۰ دلاری برای Baizhi Daxiong

استفاده از طراحی جعبه ای برای خلق یک محصول ارزان قیمت خودرویی به مراتب موثرتر از دیگر روش های طراحی است.

 Baizhi Daxiong

 

سوئیست  DX3 ؛ کراس اوور کوچک چینی و یادآوری ون سبز رنگ دلیکا
احتمالا لوگوی سوئیست  برای مخاطب ایرانی نیز آشنا باشد زیرا طی دوره ای ون های سبز رنگ دلیکا با این نشان وارد خیابان های کشورمان شدند.

سوئیست  DX3

 

وولینگ مینی الکتریکی؛ راهکار ارزان چینی برای ترافیک و آلودگی هوا! 
اخیرا یک مینی الکتریکی با برند وولینگ برای بازار چین معرفی شده که ویژگی های جالبی را به عنوان خودرویی جمع و جور همراه خود دارد.

وولینگ مینی الکتریکی

 

لینگبائو باکس؛ خودروی ۵ هزار دلاری چینی و طراحی مشابه مینی های محبوب جهان! 
بلافاصله پس از ملاقات با لینگبائو باکس؛ ذهن مخاطب تصاویری از محصولات مینی، اسمارت و فیات را در خود بازخوانی می کند. اما به هر ترتیب حاصل کار جذابیت های یک خودروی کوچک شهری را همراه دارد.

لینگبائو باکس

 

اسنوجت؛ شاسی بلند چینی با شباهت به یکی از اعضا خانواده تیگو!
کابین، همانطور که در تصاویر واضح مشاهده می کنید کیفیتی در حد معمولی را از نظر مواد اولیه ارائه می دهد. از جذابیت های آن می توان به طراحی دو بخشی و داخل قابِ نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی اشاره کرد.

اسنوجت

 

برلیانس Xinri i03: کوچک، زیبا و مناسب استفاده در شهرهای بزرگ 
حضور نام برلیانس در این برند نیز به ائتلاف کمپانی مذکور با دیگر کمپانی چینی یعنی Jiangsu Xinri E-Vehicle مربوط می شود.

برلیانس Xinri i03

 

بستنی چینی؛ خودروی ارزان و بسیار جمع و جور ۵ هزار دلاری از کمپانی چری! 
سیستم ترمز در محور جلو دیسکی و در عقب کاسه ای است. رینگ های استاندارد آلومینیومی(آپشن) در اندازه ۱۲ اینچی ارائه می شوند.

چری QQ بستنی

 

چری EQ1: خودروی جذاب چینی که می توانست جایگزین ام وی ام ۱۱۰ باشد!
این محصول از منظر ابعاد برابر با ۳۲۰۰ میلیمتر در طول، ۱۶۷۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۵۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است.

چری EQ1

 

چانا ES30؛ هاچ بک الکتریکی کوچک و ارزان قیمت 
موتور الکتریکی ایی اس۳۰ برابر با ۶۱ اسب بخار خروجی دارد و انرژی مورد نیاز آن از یک باتری لیتیومی ۳۲.۸۶ کیلووات ساعت تامین می شود. زمان لازم برای شارژ باتری ۱۰ ساعت و برد حرکتی آن برابر با ۳۰۵ کیلومتر است.

چانا ES30

 

نِتا V؛ کراس اوور کوچک چینی ارزان قیمت با برد حرکتی ۴۰۰ کیلومتر
نتا ویی در قسمت کابین، محیطی فناورانه و تقریبا باکیفیت را پیش روی مشتریان خود قرار می دهد. نمایشگر تبلتی بزرگ ویژه سیستم سرگرمی و اطلاعات مورد نیاز راننده در مرکز کنسول جلو قرار دارد.

نِتا V

 

وِیچای U70؛ کراس اوور چینی از یک کمپانی قدیمی/ خودرویی ۱۰ هزار دلاری با ۸ هزار دلار آپشن اختیاری

در کاتالوگ فروش محصولات خودرویی این برند، انتخاب های محدودی وجود دارد که یکی از شاخص ترین آنها یک کراس اوور با نام ویچای U70 است.

وِیچای U70

 

ونوشا E30؛ کراس اوور بسیار کوچک و ارزان الکتریکی چینی

با یک خودروی بسیار جمع و جور سر و کار داریم که با توجه به قلب تپنده الکتریکی خود می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده درون شرکتی و یا شهرهای شلوغ باشد.

ونوشا E30

 

سوئیست A5؛ سدان ارزان قیمت چینی با طراحی اسپرت و پیشرانه تنفس طبیعی

خط شانه قوی در نمای جانبی و چراغ های معمولی در قسمت عقب مجموعه ای را شکل داده اند که با توجه به گروه قیمتی قابل قبول به نظر می رسد.

سوئیست A5
 
عصر ایران
 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar