رونمایی از شاسی بلند الکتریکی جدید رنو در شانگهای + تصاویر

چهارشنبه 28 فروردین 98 ساعت 17:59
رونمایی از شاسی بلند الکتریکی جدید رنو در شانگهای + تصاویر

شرکت رنو روز گذشته از یک شاسی بلند کوچک جدید که به نوعی می‌توان گفت برادر هاچ بک الکتریکی زوئی می‌باشد در شانگهای رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه تولیدی کانسپت K-ZE محسوب می‌شود که ماه اکتبر پارسال رونمایی شده بود.

برای نمایشگاه، شرکت فعلاً روی این کراس اور کوچک الکتریکی نام City K-ZE را انتخاب کرده و گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین مدل‌های شرکت برای بازار چین خواهد بود. رنو تا سال ۲۰۲۲ می‌خواهد فروش خود در چین را به ۵۰۰ هزار دستگاه برساند و خودروهای الکتریکی مانند City K-ZE قطعاً نقش مهمی در رسیدن به این هدف بزرگ بازی خواهند کرد.

کراس اور City K-ZE در واقع یک نسخه تمام الکتریکی از شاسی بلند کوئید می‌باشد. جالب است بدانید کوئید در بازار اروپا حضور دارد ولی در بازارهایی مانند چین و هند، نتوانسته آن چنان که باید خود را مطرح کند. فروش City K-ZE در چین از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد و رنو می‌گوید این خودرو در چین و برای چین طراحی شده است.

این خودرو به عنوان بخشی از همکاری مشترک بین رنو نیسان و میتسوبیشی و شرکت خودروسازی چینی دانگ فنگ و در خط تولید این جوینت ونچر تولید خواهد شد. البته احتمال فروش این کراس اور در بازارهای دیگر هم وجود دارد. رنو گفته احتمالاً در ماه‌های آینده می‌تواند برنامه حضور City K-ZE در بازارهای خارجی دیگر را اعلام کند. یکی از سخنگوهای شرکت در همین زمینه به اتو اکسپرس گفته: «کشورهای مختلفی در دست مطالعه هستند که شامل برخی کشورهای اروپایی هم می‌شود. البته این موضوع به علاقه آن بازار خاص به City K-ZE هم بستگی خواهد داشت.» رنو ادعا کرده که شاسی بلند کوچک City K-ZE کاملاً منطبق با استانداردهای اروپایی ساخته شده‌اند.

رونمایی از شاسی بلند الکتریکی جدید رنو در شانگهای + تصاویر

مشخصات فنی کامل خودرو هنوز اعلام نشده است، ولی مدل کانسپت سال پیش از نظر فنی گفته می‌شود شباهت زیادی به این خودرو دارد. پیشرانه تمام الکتریکی آن خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایش ۲۸۰ کیلومتری داشت. البته این عدد مطابق با استاندارد قدیمی NEDC به دست آمده بود. ظرفیت پیمایش کم این خودرو ثابت می‌کند که رنو آن را صرفاً برای استفاده شهری طراحی کرده و قیمت پایینش نیز در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

داخل کابین، طراحی بسیار ساده آن ما را به یاد شاسی بلند کوئید می‌اندازد. روی داشبورد آن می‌توان یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی با نویگیشن را دید. رنو ادعا می‌کند City K-ZE علاوه بر نویگیشن به اینترنت ۴G و کنترل صوتی نیز مجهز می‌باشد. پشت صندلی‌های ردیف عقب فضای باری معادل ۳۰۰ لیتر وجود دارد.

در شرایطی که رنو اعلام کرده از چه زمانی می‌خواهد City K-ZE را وارد بازار چین کند، ولی هنوز زمان ورود آن به سایر بازارها معلوم نیست و بهترین حدس ما، سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

اختصاصی زد فور کار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar