رونمایی از کشنده هیدروژنی جدید نیکولا موتور

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
رونمایی از کشنده هیدروژنی جدید نیکولا موتور

شرکت نیکولا موتور پیش فروش کشنده جدید خود به نام Tre را آغاز کرده است. این مدل نخستین کشنده هیدروژنی الکتریکی می‌باشد که برای بازار اروپایی طراحی و ساخته شده است.

نیکولا موتور، که کم‌تر از یک سال پیش برنامه خود برای ساخت کارخانه ۱ میلیارد دلاری کشنده هیدروژنی الکتریکی را در اطراف فونیکس اعلام کرده بود، گفته که در حال بررسی مکان‌های مناسب برای تأسیس خط تولید اروپایی این کشنده می‌باشد.

تست این کشنده در بازار اروپا از سال ۲۰۲۰ در نروژ آغاز خواهد شد.

کشنده Tre (در زبان نروژی به معنی ۳ می‌باشد) هنوز راه زیادی تا رسیدن به خط تولید دارد. ترِوور میلتون، مدیرعامل شرکت گفته که نسخه اروپایی این کشنده همزمان با مدل آمریکایی، از سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ وارد خط تولید خواهد شد.

ایالات متحده و اروپا قوانین و مقررات‌ متفاوتی برای کشنده‌ها و کامیون‌ها دارند. نیکولا موتور برای تبعیت از این قوانین متفاوت مجبور بوده تا نسخه متفاوتی را ویژه بازار اروپا طراحی کند.

جالب است بدانید کشنده Tre با سیستم ترمز، فرمان، باتری‌های ۸۰۰ ولتی و سیستم سلول سوختی ۱۲۰ کیلوواتی هیدروژنی اضافی ساخته خواهد شد. طبق قوانین اروپا، همه این موارد برای یک خودروی خودران سطح ۵ مورد نیاز هستند. سطح ۵ بالاترین سطح خودران است و در آن، خودرو قادر است همه کارها را در تمام شرایط رانندگی، خود انجام بدهد.

رونمایی از کشنده هیدروژنی جدید نیکولا موتور

کشنده نیکولا Tre در نسخه‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخاری ساخته خواهد شد. این تراک قادر است بسته به آپشن هایی که مشتری انتخاب می‌کند، با یک بار شارژ بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کند.

نیکولا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۷۰۰ ایستگاه سوخت هیدروژنی را در آمریکا و کانادا بسازد. روز دوشنبه شرکت گفته بود که در حال همکاری با شرکت نروژی Nel Hydrogen می‌باشد تا ایستگاه‌های هیدروژنی را روانه بازار آمریکا کند.

تا سال ۲۰۲۸، همان طور که گفتیم، بیش از ۷۰۰ ایستگاه هیدروژنی در آمریکا و کانادا ساخته خواهند شد. هر یک از این ایستگاه‌ها ظرفیت تولید روزانه ۲ تا ۸ تن هیدروژن را دارند. ایستگاه‌های هیدروژنی نیکولا برای بازار اروپا سال ۲۰۲۲ افتتاح خواهند شد و گفته می‌شود تا سال ۲۰۳۰ بخش اعظمی از این قاره را می‌توانند پوشش بدهند.

شرکت نیکولا موتور در مراسمی که طی دو روز ۱۶ و ۱۷ آوریل در فونیکس برگزار می‌شود، قصد دارد یک نمونه اولیه کشنده نیکولا TRE را در معرض نمایش عموم قرار بدهد.

منبع ترجمه: tech crunch 

رونمایی از کشنده هیدروژنی جدید نیکولا موتور

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar