نقد و بررسی پژو ۲۰۷ جدید (نیوفیس)

بروزرسانی در: سه شنبه 3 اردیبهشت 98 ساعت 05:33
نقد و بررسی پژو 207 جدید (نیوفیس)

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد خرید یک خودرو هاچبک را دارید، مطمئنا پژو 207i جدید یکی از گزینه‌های اصلی شما خواهد بود، در این مقاله سعی داریم تا به بررسی کامل این خودرو پرداخته و کم و کیف آن را با شما عزیزان در میان بگذاریم

در سال ۱۹۹۸ کمپانی پژو فرانسه به دنبال ساخت خودرویی چابک، کوچک و جوان‌پسند بود که بتواند جایگزینی شایسته برای مدل پرآوازه ۲۰۵ باشد و این امر بهانه‌ای شد برای تولید پژو ۲۰۶ !

پژو ۲۰۶ از همان ابتدا کار توانست فروش خوبی را تجربه کند، تا حدی که در سه سال پیاپی (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳) موفق به دریافت عنوان پرفروش‌ترین خودرو اروپا شد. شرکت ایران‌خودرو از سال ۱۳۸۰ تاکنون اقدام به عرضه مدل‌های متنوعی از این خودرو کرده که به‌تنهایی توانسته نقش مهمی درفروش جهانی این محصول ایفا کند.

در سال ۱۳۸۹، با گذر از سال‌های طلایی فروش پژو ۲۰۶ و با پابه‌میدان گذاشتن رقیبان خارجی، ایران‌خودرو تصمیم گرفت تا با عرضه پژو ۲۰۷i که درواقع نمونه ارتقاءیافته و فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ به‌حساب می‌آمد؛ همچنان در صدر لیست فروشندگان خودروهای هاچبک در ایران باقی بماند. پژو ۲۰۷i ایران‌خودرو، تفاوت‌های فاحشی با نمونه فرانسوی خود داشته و حتی در اغلب کشورهای جهان این خودرو را با نام ۲۰۶ پلاس می‌شناسند. در سال ۱۳۹۰ و با اوج گرفتن تحریم‌ها علیه ایران، رفته‌رفته تولید این هاچبک زیبا متوقف‌شده و آخرین نسل از آن با مدل سال ۱۳۹۱ وارد بازار شد. پس از توافقات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها در سال ۱۳۹۵، این خودرو با امکاناتی کامل‌تر و طراحی زیباتر به سبد محصولات ایران‌خودرو بازگشته تا بار دیگر بتواند نظر طرفداران این‌گونه از خودروهای شهری کوچک را به خود جلب کند!

در این مقاله تیم بررسی تخصصی Z4CAR سعی دارد به بررسی پژو ۲۰۷i جدید (نیوفیس) پرداخته تا بتواند نقاط ضعف و قوت آن را نسبت به مدل‌های پیشین سنجیده و برای شما عزیزان بازگو کند؛ با ما همراه باشید

طراحی ظاهری


پژو 207 جدید

همان‌طور که همگی می‌دانیم پژو ۲۰۷i نیوفیس، از پلتفرم مشترکی با پژو ۲۰۶ بهره می‌برد به همین دلیل ازلحاظ ابعاد و اندازه تفاوت زیادی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد. در نمای جلو چیزی که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند لوگوی بسیار بزرگ پژو بوده که در جلوپنجره‌ای کشیده قرارگرفته است و باعث شده طراحی این هاچبک فرانسوی تا حد زیادی جسورانه‌تر و مدرن‌تر به نظر بیاید. مدل‌های جدید پژو ۲۰۷i چراغ‌های جلو زیباتر و اسپرت‌تری نسبت به نسل قبل دارند که این امر را مدیون دیلایت و چراغ‌های هالوژنی هستند که داخل آن‌ها به‌کاررفته است. در نمای جانبی، راهنماهای روی گلگیر که در نسل پیشین وجود داشته، اکنون به‌صورت یک نوار باریک روی آینه‌های جانبی (که بزرگ‌تر از نمونه های قبلی هستند) قرارگرفته‌اند. همچنین استفاده از آنتن کوتاه رادیویی در بخش جلو خودرو یکی دیگر از تغییرات انجام‌شده به‌حساب میاید که اگر همین آنتن به بخش انتهایی خودرو منتقل می‌شد می‌توانست نمای بهتری داشته باشد. اصیل‌ترین بخش پژو ۲۰۷i نیوفیس، نمای عقب آن محسوب می‌شود زیرا که هنوز هم ردپاهایی از ۲۰۶ قدیمی در آن به چشم می‌خورد. در کمال تعجب این بخش در آخرین فیس‌لیفت هم دچار تحولات زیادی نشده و تغییرات آن به استفاده از چراغ‌های طرح نئون و قرار دادن دوربین دید عقب در قاب پلاک خلاصه می‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت طراحی ظاهری پژو ۲۰۷i نیوفیس از رقبایی همچون رنو ساندرو و H30کراس که در این بازه قیمتی قرار دارند، زیباتر و مدرن‌تر بوده و  این امر یکی از دلایل اصلی گرایش بیشتر جوانان به این خودرو محسوب می‌شود.

طراحی داخلی


پژو 207

فضای کلی کابین پژو ۲۰۷i جدید شباهت زیادی به کابین برادر بزرگ‌تر خود (پژو ۲۰۶) داشته، اما به لطف به‌روزرسانی‌ها و تغییرات اعمال‌شده در آن کمی اسپرت تر و مدرن تر به نظر می‌آید. فضای محدود این خودرو مانند آنچه که در نسل‌های گذشته نیز شاهد بودیم، یکی از نکات منفی پژو ۲۰۷i جدید به حساب می‌آید، اما این محدودیت‌ها تنها شامل ردیف دوم صندلی‌های این خودرو شده و در ردیف اول هیچ مشکلی از بابت کمبود فضای سرنشینان وجود ندارد. متأسفانه در فضای داخلی پژو ۲۰۷i نیوفیس، شاهد استفاده از متریال بی‌کیفیتی هستیم که چندان جالب به نظر نمی‌آید، اما ازآنجایی‌که در فضای داخلی تمامی خودروهای این رنج قیمتی از متریال مشابهی استفاده می‌شود می‌توان این مورد را نادیده گرفت؛ البته به شرطی که بعد از مدتی صدای داشبورد این مسئله را به شما یادآوری نکند!

پس از ورود به فضای داخل این خودرو و نشستن بر روی صندلی، چیزی که بیش از همه توجه شمارا به خودش جلب می‌کند شکل عجیب فرمان و نمایشگر  ۷ اینچی لمسی است که در بخش بالایی داشبورد نصب‌شده است. فرمان این خودرو از جنس پلاستیک خشک بوده و به‌صورت دو رنگ طراحی‌شده است. برخلاف فرمان ساده‌ای که نمونه اولیه پژو ۲۰۷i (که تا سال ۹۱ در بازار حضور داشت) در نظر گرفته‌شده بود، بر روی این فرمان جدید کلیدهایی برای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و تلفن همراه قرار داده‌شده که در یک رانندگی روزمره می‌تواند بسیار کاربردی باشد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو عملکرد مناسبی دارد و می‌تواند به‌راحتی پاسخگو نیازهای شما باشد.

مانیتوری که در بالاترین بخش کنسول میانی قرار داده‌شده کیفیت تصویر مطلوبی داشته و مواردی همچون بلوتوث، رادیو، پخش موزیک، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و... جز امکانات آن به شمار می‌رود.

صندلی‌های ردیف جلو این خودرو از راحتی نسبتاً مطلوبی برخوردارند، اما ردیف عقب صندلی‌ها فضای پای بسیار کمی داشته و راحتی چندانی ندارد. صندلی‌های پارچه‌ای این خودرو در مقایسه با صندلی‌های چرمی برلیانس H320 از کیفیت و نرمی کمتری برخوردار بوده و نمی‌تواند از این نظر با این خودرو چینی رقابت کند.

مشخصات فنی


پژو 207

تنها تحولی که این خودرو، نسبت به نسل‌های گذشته یا حتی نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۵یا ۶ تغییر نوع ECU بوده، که آن‌هم تفاوت محسوسی در نحوه کارکرد پیشرانه ایجاد نکرده است. همان‌طور که می‌دانید، این خودرو از پیشرانه نام‌آشنا TU5 بهره می‌برد که به‌صورت ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ بوده و توان تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این پیشرانه طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک(AL4) یا ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل‌شده که باعث می‌شود این خودرو بتواند در حدود ۱۲ ثانیه در مدل‌های دستی و ۱۳ ثانیه در مدل‌های اتوماتیک، از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچون نسل اول، این گیربکس نیز دارای قابلیت‌های اسپرت و برف هست که می‌تواند برای رانندگی در شرایط مختلف کمک بسیار خوبی برای راننده باشد. گیربکس AL4 به‌کاررفته در پژو ۲۰۷i جدید، عملکرد نسبتا خوبی داشته اما در برخی مواقع، پس از مدت کوتاهی کیفیت اولیه خود را از دست داده و هنگام تعویض دنده‌ها ضربه‌ و صدای آزار‌دهنده‌ای از خود تولید می‌کند. یکی دیگر از مشکلات این گیربکس، عملکرد کند آن‌ در زمان استفاده از حالت تیپ ترونیک است؛ به این صورت که اگر قصد دارید رانندگی پرشتابی را در حالت تیپ ترونیک تجربه کنید، مطمئنا در دنده‌های سنگین با کندی آزاردهنده‌ای مواجه خواهید شد که شاید شما را از انجام این عمل منصرف کند. سیستم تعلیق این هاچبک پرطرفدار نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنان عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد، اما اگر اهل رانندگی در سرعت‌های بالا هستید حتما به شما توصیه می‌شود برای جلوگیری از واژگونی، فنرهای این خودرو را با نمونه‌های اسپرت‌تر و کوتاه‌تر تعویض نمایید.

برطبق اعلام شرکت سازنده مصرف ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۱ (برای مدل‌های اتوماتیک) بوده است که در صورت حقیقت داشتن این امر، پژو ۲۰۷i نیوفیس یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای هاچبک بازار  خواهد بود که می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده‌های روزمره باشد. اما بد نیست بدانید که مصرف ترکیبی این خودرو در عمل چیزی نزدیک به ۹ لیتر در هر صدکیلومتر بوده که اگر کمی به پیشرانه فشار بیاورید شاهد مصرفی بسیار بیشتر از ۹لیتر هم خواهید بود.

ایمنی


پژو 207 جدید

بر طبق اطلاعات ثبت‌شده در سایت NCAP پژو ۲۰۶ فرانسوی در سال ۲۰۰۰ موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است، حال باید دید با توجه به ایرانیزه شدن و تبدیل نمودن این خودرو به پژو ۲۰۷i آیا بازهم از همان قدرت و استحکام برخوردار است یا نه؟

در بخش ایمنی ایران‌خودرو تمام سعی خود را برای ساخت خودرویی امن و بروز انجام داده است ازاین‌رو تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم‌های ترمز ABS،EBD و EBA، ترمز جلو و عقب دیسکی دارای سیستم خنک شونده، ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت ،صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس ، سنسور دنده‌عقب ،دوربین دنده‌عقب و... را در این خودرو به‌کاربرده است.

امکانات ایمنی این‌چنینی از پژو ۲۰۷i جدید یک خودروی کامل می‌سازد، که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با خیال راحت در جاده‌های درون‌شهری و برون‌شهری به رانندگی بپردازید.

تفاوت پژو ۲۰۷i جدید با مدل پیشین


پژو 207i جدید

در این بخش قصد داریم به منظور آشنایی بیشتر شما خوانندگان عزیز با پژو i207 جدید تفاوت­های آن را با مدل پیشین (که تا سال ۹۱  تولید می­شده) به طور خلاصه بیان کنیم:

۱-تغییر طرح چراغ­های جلو و عقب

۲-آنتن رادیویی کوتاه و غیرقابل جداسازی

۳-سیستم مولتی مدیا مجهزبه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و دارای GPS

۴-دوربین دید عقب

۵-آینه ­های جانبی بزرگتر و مجهزبه راهنما

۶-تغییر طرح فرمان و قراردادن کلیدهای کنترل روی آن (MFC)

کلام آخر


امروزه با افزایش شمار خودروها و رشد روز افزون ترافیک‌های شهری، شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آسان‌تر کردن این شرایط سخت استفاده از یک هاچبک کوچک دنده اتوماتیک با امکاناتی مناسب و قیمتی معقول باشد. با در نظر گرفتن این موارد گزینه‌های زیادی برای شما باقی نخواهد ماند. حال با یک جمع‌بندی نهایی می‌توانیم بگوییم که شاید پژو ۲۰۷i جدید دارای مشکلاتی همچون صندوق عقب کوچک، فضای نامناسب سرنشینان عقب، خرابی‌های زودهنگام گیربکس، گرانی قطعات و... باشد، اما اگر قصد خرید خودرویی جمع‌وجور با طراحی جوان پسند و گیربکس اتوماتیک را دارید که در این رنج قیمتی باشد، مطمئنا پژو ۲۰۷i جدید می‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

در نهایت شما خوانندگان عزیز، چه خودرویی را در این رنج قیمتی پیشنهاد می‌کنید؟

نویسنده : سعید رنجبر ، عکاس : علیرضا فاتحی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

174 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی پژو ۲۰۷ جدید (نیوفیس)"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ایرانی
مهمان

بدنه از حلبی ۱۷ کیلویی روغن نباتی ساخته شده
به درد گرفتن سبزی خوردن و سبزی اش و سبزی ترشی از سبزی فروشی سر کوچه میخوره
ردش کردم رفت پارس تندر گرفتم جان جانان هست

ارسلان
مهمان
داش ماشینایی که تم قرمز توشونه نشانه چینی بودنه وقتیم که میاد ایران اینجا مونتاژ یعنی کم کردن قطعه و اضافه کردن قطعات پلاستیکی!همه این ماشینا هم بدون نظارت هست موتورشونم داغون میشه بعد یه ۲۰هزار چرا چون یک و نیم لیترین و بنزین باید یا سوپر باشه یا اوکتان .گرنه توربو میترکه و روغن تر میده موتورو!دقت کنید تمام خودروها چینی سازی رنگ قرمزو داره فونیکس- تیگو-اریزو-۲۰۷جدیدا- کوییک – و….هرچی میبینی چینین و بعد یه مدت خرج چند صد میلیونی میزارن دستت بازار اشتفته جوریه طرف حاضره پارس ۲۰۶ مدلا ۸۷ ۸۶ ۸۸ بخره حتی تمام رنگ ولی نیاد… بیشتر
مصطفی
مهمان

صرفا فروختم تا به دولت مالیات ندم اخه ۲۰۷ یه میلیارد تقصیر ملته ***هست ما که فروختیم الا شاهین دارم نه که پولم نرسه نه نمیخوام بیخودی مالیات به دولت بدم شاهینم بشه اون قیمت میفروشم مدل سال پایین تر میخرم وقتی یه اسفالت سالم نیست وقتی کارگر شهرداری خدمات شهریشو درست انجام نمیده و….وقتی من مالیات میدم انتظار خدمات و کیفیت هم دارم حتی بیمه گذار هم رو مخت نمیشه دوستان شماهم یا ماشینا سالا قبل دست چندم سوار شین یا صفر شاهینو…انصافا ماها ایران سکونت داریم نه خارج ***

Im
مهمان

مدل بالا ۲۰۷ مشکل کمپرستور کولر ، گاز برقی ، سوختن کویل و …. داره کلا سیستم برقش مشکل داره فقط خوشگل نسبت به هم قیمت ایرانیش
باید همیشه ۲۰ میلیون گوشه جیبت باشه برای خرابی سیستم برقش

ارسلان
مهمان

خوشگلی بدرد نمیخوره مهم وفا و تعهده وقتی قراره همیشه پریود باشه رو مخت باشه بزار همون عشقه تعمیرگاه ها باشه تا صابش بفروش بره

حسین
مهمان

خیلی جالبه برام نظرات رو خوندم و به این رسیدم که همه کسایی که نظر میدن از سوزش هست که پول ندارن ۲۰۷ بخرن بعد میان دربارش حرف میزنن آقا پول نداری داری میسوزی نشر منفی نده و مقایسه راه ننداز طرف تو عمرش ماشین نداشته بعد میاد مقایسه راه میندازه همش هم حرف آپشن میزنن اگه آپشن به چه درد تو میخوره یه سری آدم تیلیاردر نظر میدن انگار همه عین خودشون هستن آقا ۲۰۷ برای کسایی که در این حد بودجه دارن عالیه حرف بقیه فقط شعار هست همه اینا ضد انقلاب هستن گول حرفاشون نخورید

ارسلان
مهمان

داش من پول ۲۰۷ داشتم صفرش ولی ترجیح دادم بی ام و ۳۲۰ ای ۲۰۰۶ سوار شم مونده به اصالت و ارزش به چی بها بدی مال من قدیمی ولی اپشناش هنوز خودروها چینینم ندارن

نادر پرویزی
مهمان
با هرگرونی مقایسه کنی رقیبا بهتری داره : لیفان ۶۲۰ موتور ۱۸۰۰ش – ام وی ام x22 – اریزو فایو – لیفان x70 – جک جی فایو موتور ۱۸۰۰ش – لیفان x50 – برلیسانس اس کراسه ۱۶۰۰ش – چری ام گرنده هاچپکش و…. همگی قیمت حتی شما دویست هم بازار میتونید پیدا کنید یه عده فقط رو حرف مردم زندگی میکنن فلان دلال نمایشگاهی گفت خوبه بردار بابا ۲۰۶ عمرشو کرد رفت خاطرات اون دلالی بایدم بگه خوبه چون انبار کرده بفروشه نونش از اونه نه منو تو که همین الا ۲۰۷ بیشتر از سیصد کسی نگاش نمیکنه اون پانوراما… بیشتر
حسین
مهمان

من اومدم اینجا فقط نظرمو بگم ، سال ۹۹ ۲۰۷ دنده خریدم ، به غیر از شتابشالباقییش پدرمو در اورد ، از بدنه ضعیفش با اون ورق حلبی و نازکش که با کوچکترین برخورد غر میشد ، یکیاز چراغاششروع کرد به بخار گیری ، تو دوران گارانتی ، برای گیربکس ، خرابی دینام ، سوراخ شدن رادیات ، قاطی کردن برق ماشین ، پر شدن کاتالیزور ووو حتی درب داشپورت رفتم نمایندگی ، حالا شانساوردم گارانتی داشتم ، به محظ اینکهگارانتیش تموم شد فروختمش

افشار
مهمان

تویی که از چینی بعد میگی همین خودروها داخلی از نظر کیفیت رتبشونو ببین :

https://z4car.com/%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b4/%d8%a8%d8%a7%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%a8%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

حالا بازم بدو فقط بدو بدو بخر این بی کیفیتارو همه خودروها داخلی توسط چینیا داره ساخته میشه لاقل قدر پولو بدونید بهترشو بخرین نه قدیمیا لگنو که عمرشون تموم شده تو همین گزارش خبری ۲۰۷ شده رتبه رتبه ۱۶!!!!!!

صدرا کیایی
مهمان

خوشم میاد دولت باز خوب دلالارو سرکار گذاشت عین بورس ایین نامه واردات تایید شد دیگه وقتی تویوتا و هیوندا و…قراره وارد شه کی به این لگن ۲۰۷ نگاه میکنه یا اون چینیا اشغال فقط یه جفنگ دیگه میاد اینارو بخره

صابر صفری
مهمان

توافق برجام صورت بگیره این ماشین ارزشش ۶۰میلیون بیشتر نمی ارزه چون دیگه ماشینا لوکس المانی امریکایی وارد میشه فعلا هم بازار تو تشنج شدیده کاهشی اصلا خریداری نیست بخصوص برای ماشینا صفر همه فروشنده هستن هیچ کی نمیخره

اف
مهمان

حالا توافقی صورت گرفت؟

علیرضا
مهمان
تو امارات دقیقا همین ماشینه ایرانیزه ۱۸میلیونه و تو همون امارات پورشه کاین به دلار همین امروزمون میشه مدل ۲۰۱۲ خرید به قیمت ۴۰۰میلیون!بعد میگن طرف مهاجرت میکنه چرا بمونه اخه نه رفاه داریم نه ارامش نه امنیت از ساده ترین تفریحات محرومیم فقط برین سایتا عربی متوجه میشین قیمتارو اینجاهم ارز میکشن روش هم گمرک هم مالیات هم عوارضی واردی هم هلال اهمر دقیقا این عینه امریکاس هیچ غلطی نمیتونه کنه اخههههههه چرا باید هلال اهمرم عوارضی باشه؟؟؟؟؟؟ یا شهرداری؟؟؟ شهرداری مگه عین خارج از کشور هر دوسال دوسال اسفالتو ترمیم میکنه خیر نمیکنه ده سال یه بارم صد… بیشتر
محمد
مهمان

ناراحتی برو
والا کی اجبارت کرده

مشتاق
مهمان
***۲۰۷ فیکه چینی وزقی که خوده فرانسه هم تولید نمیشه ۲۰۶ همون ۲۰۷ هست حالا هی بگیم شما بگید نه خخخخخخخخخخخ :)))))))))ایناها طرف رفته فرانسه خوده فرانسویا موندن از شاهکاره ایرانیا و چینیا ماشین چینیو به اسم فرانسه تو ایران دارن میکنن تو حق الله حالا با افتخار بگو بازم نه چینی نیست بابا کله مملکت دسته چینیاس دیگه این خوبه اون بده واه ایش نداره هرکدوم دوس داری سوار شو هرچی داره تو ایران تولید میشه میدی این چایناس حتی اون اسپلیترم که ال جی تحریم کرده به اسم جی پلاس الا داره توسط مادیران گارانتی میشه باز کنی… بیشتر
پریا
مهمان

با ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ترجیح میدم سوزوکی بخرم یا مزدا تری و ماکسیما تا این لگنه ۲۰۷ و هیچ حمایتی از محصولات ایرانی نمیکنم وقتی هیچیش منطقی نیست اشغاله ایرانی بدرد نمیخورد همه چیزه ایران اشغاله تولیدیش بهترین خودرو داخل ایران فقط پیکان بود که حیف مصادره دولت شد و شد اسمش ایران خودرو بعد ملت داد از وزرا و مجلسیا میکنن ملت اگه عقل دارین شماهم نخرید نه ندارین بخرین نوش جونتون*** با به به خوبه خبره برگشت محصولات کشاورزی صادراتیمون تو نت ارشیوه اگه البته سرج بلدین میفهمید چه چیزایی میخورید واس اونه عقل ندارین

علیرضا
مهمان

ماشین قدیمی بالا ده سال عمر بخری یعنی سرطان خالص هی باید خرجش کنی قطعه هم که سالمش نیست باشه هم خداتومنه باز ایرانی بالا ده سال بخری یه چیز لاقل لگن خودرو و ارابه سایپا میشه گشتوگذار کرد فروشنده عمده ارزون گیر اورد وگرنه خارجی سرطانه کره ای چینی ژاپنی ….نداره ماشینا امریکایی فقط بهترینن

مرتضی
مهمان
ناموسا سوزوکی؟ پاترول بخری بخدا شرف داره تا سوزوکی اگه قصد خریدم داشتی لاقل ۲۴۰۰ بخر هرچند بازم صداش تو کابینه در حده ام وی ام x33 اسپرتش هست سوزوکی ولی اونو بخری کجا سوزوکی بخری کجا سوزوکی خیلی قدیمیه ته تهش بتونی اتاق ۹۱ پیدا کنی خیلی قدیمین طرفم اونقدر باهاش اینوراور رفته امکان نداره شاسی خورده یا رنگ نباشه اصلا بدرد نمیخوره نخر که پشیمون میشی خرج تعمیراتشم بالاس پاترول انتخاب بهتریه بخصوص مشکی دو در ۲۰۰ تومن شهرستانا گیر میاد بعد بیا لوازم ببند و شیکوپیکش ۳۰۰ طوری که هرکی خیابون ببینه دهنش وا بمونه خرج قطعه… بیشتر
سلیم زاده
مهمان

اخه چرا بیخودی تعصب ماشینا بیست سال پیشو نگه میدارین با قیمتا نامعقول با این قیمت برین ماشینا جدیدتر سوار شین نه اهن پاره ها از رده خارج

امیرسهند
مهمان
خواهر گلم تا الان اصلا داشتی ماشین یا فقط خیابونا دیدی خوشت اومده؟ وقتی با مزدا تری یا سوزوکی تصادف کردی هزینه تعمیر صافکار قطعات فاکتورش شد ۲۰۰میلیون میفهمی چه اشتباهی کردی یه لگنه ده بیست سال پیش خریدی یه ماشین جدیدتر بخر با ارامشتر که هزینه نگهداریش بصرفه باشه نه لگنی که باید بره تو قبر چینی بخری بهتره چون چاره ای نداری انتخابی نداری تو این مملکته خراب شده همون اریزو بخر یا ام وی اما وگرنه همه بی ام و بنز دوست دارن ولی دومیلیارده هزینه نگهداریشم چیزیش بشه بالا ۴۰۰ ۵۰۰ میلیونه قطعه هم نباشه باید… بیشتر
ali
مهمان

اریزو فایو برو بخر هم خوشگله هم اپشن جدیده همم تو دیوار بزاری دو دقیقه ای مشتری داره این ماشینا که اسم بردین عمرشونو کردن دیگه فقط یه ایرانی میتونه یه ماشین ده بیست ساله سوار شه وگرنه تو همین عراق یا افغانستانم بری ماشین بعد هشت سال دیگه ماشین نیست اوراقیه میره بازیافت همه چیش منتها خودروساز ایرانی بلد نیست سالانه بده ماشین و طرح جایگزینی راه بندازه ولی این شرکت چری بلده واسه اون جاافتاده نسبت از لحاظ قطعات یدکی و دستمزد تعمیرکارم حساب کنی فرقی ندارن با ایرانیا برو اریزو بخر که بهتر از این ماشینا ایرانیا

بهنام
مهمان

اون ۶۶۰میلییونه تازه اون پولم‌داشته باشی بازم می گید برید فلان ماشبن که یک میلیارده بخریدهرکسی اندازه توانش میخره پول بیشترداشته باشی کسی نمیادایرانی بخره

ali
مهمان
عزیزم من ۴۸۰ خریدم مدل ۹۶ رنگ سفید اکسلنتشو رنگ داشت ولی جاهایی نبود که حساسس بشم حتما لزومی نداره صفر خرید تو بازار بی ثباته ایران اگه تهرانید برین مجتمع حتی پایین ترم پیدا میکنید جدیدش الا تقریبا ۷۰۰ هست صفرش ولی قدیمیا ۴۰۰هم گیر میاد ۹۵ ۹۴ ۹۶ – ۲۰۷ هیچ اپشنی نداره در هرصورت سلیقس من نظرم رو اون بود تا خریدن ماشینا قدیمی مثلا الا چرا باید یه مزدا تری نسل قدیم بخرم یا سوزوکی و…؟ده ها سال میگذره از عمرش ترجیح میدم لاقل جدیدتر سوارشم باهمون بودجم رفتین یه کارشناس ماشینم همراهتون باشه اون خودش… بیشتر
میثم
مهمان

مقایسه اریزو با ۲۰۷ اشتباهه چون اریزو رقیبه سراتوس قورباغه رو با قورباغه مقایسه کنید همون برادرش ۲۰۶ با ۲۰۷ الا دختر هم بخوای سوار کنی سواره اریزو میشن تا این لگنه ایران خودرو

سلیم زاده
مهمان

از سراتو هم بهتره نسخه ها جدیدتر بین همه چینیا فقط اریزو بهترینه هم فایو هم سیکسش

پارسا محمدی
مهمان

وقتی همه پسرامون دختر میبینن جووون خخخ منم میخوام برای منم بزارین کنار :))))))))