نقد و بررسی سایپا کوییک به همراه تجربه رانندگی

بروزرسانی در: جمعه 6 دی 98 ساعت 11:25
نقد و بررسی سایپا کوییک به همراه تجربه رانندگی

سایپا کوییک سومین خودروی ملی شرکت سایپا محسوب می‌شود که به‌نوعی می‌توان آن را ساینا اتوماتیک هاچبک دانست. این خودرو نسبت به سایر اعضای خانواده X200 از امکانات و تجهیزات فراوانی بهره می‌برد به همین دلیل توانسته طی چندماه گذشته توجهات بسیاری را به‌سوی خود جلب کند.

سایپا کوییک نام محصول به‌اصطلاح جدید شرکت سایپا است که اولین بار در اسفندماه سال ۱۳۹۵، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از آن رونمایی شد. همان‌طور که می‌دانید حاشیه‌های زیادی برای نام عجیب این خودرو وجود دارد و شرکت سایپا نیز برای مقابله با این شایعه‌ها با تمام قدرت سعی در ایرانی جلوه دادن نام این خودرو دارد تا مبادا شنیدن این کلمه یادآور رنو کوئید(Renault KWID) فرانسوی یا کلمه Quick در زبان لاتین (به معنی تند و سریع) باشد. طبق ادعای شرکت سایپا، کوییک نام روستایی در استان کردستان است یا اینکه کوییک نام تپه‌ای باستانی مربوط به هزاره چهارم بوده که در استان کرمانشاه واقع‌شده است!

در سال ۱۳۸۹ شرکت سایپا در راستای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی اصلاحاتی را در پلتفرم پراید اعمال نمود و موفق شد پلتفرمی ایمن‌تر به نام X100 را طراحی کرده و محصولات جدید خود را (۱۱۱ و ۱۳۲) بر پایه آن تولید و به بازار عرضه نماید. پس از به سرانجام رسیدن پروژه ساخت محصولات خانواده X100، شرکت سایپا برای محصولات جدید خود پلتفرم جدیدی را طراحی کرد که بر اساس ادعای مسئولین این شرکت، نسبت به مدل پایه (پراید) کاملا مورد بازنگری قرارگرفته و اصلاحات بسیاری در بخش پیشرانه، گیربکس و سیستم ترمز آن انجام شد. این پلتفرم جدید X200 نام داشت و خودروهایی همچون تیبا، ساینا و کوییک نیز بر پایه همین پلتفرم شکل‌گرفتند.

سایپا کوییک در حال حاضر در سه تیپ مختلف و با امکانات بسیار متفاوت به بازار عرضه می‌شود که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سایپا کوییک نمونه پلاس (SEA-LUX) بپردازیم و پس از رانندگی با این هاچبک تازه‌وارد تمامی تجارب خود را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم، در ادامه با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید.

طراحی ظاهری


کوییک

کوییک ازلحاظ ابعاد و فاصله محوری، تفاوت بسیار کمی با تیبا ۲ (هاچبک) دارد که با توجه به یکسان بودن پلتفرم این دو خودرو، جز این هم نمی‌توان انتظار داشت؛ البته باوجود تمامی شباهت‌های سایپا کوییک به خودروهای هاچبک، شرکت سایپا علاقه‌مند‌است که این خودرو را به‌عنوان یک کراس‌اوور یا یک هاچبک کراس به بازار داخلی معرفی و عرضه نماید. از همین رو در نمای ظاهری این خودرو سعی شده با استفاده از تجهیزاتی همچون دیفیوزر سپرهای جلو و عقب، زه پلاستیکی اطراف گلگیر و رکاب‌ها و همین‌طور ریل‌های سقفی (باربند) ظاهری شبیه به کراس‌اوورهای واقعی را برای آن به وجود بیاورند!

بخش جلویی سایپا کوییک شباهت انکارناپذیری با ساینا داشته و در ساخت آن دقیقا از همان قطعات (درب موتور و گلگیر) استفاده‌شده است؛ اما به دلیل تغییراتی که در جلوپنجره، سپر و مه شکن آن اعمال‌ شده نمای کلی خودرو در مقایسه با ساینا کمی مدرن‌تر و تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد؛ البته ناگفته نماند که چراغ‌های جلو کوییک نیز کاملا مشابه چراغ‌های ساینا هستند، با این تفاوت که از داخل کمی تیره (دودی) شده‌اند. در بخش جانبی کوییک، جز طرح جدید دستگیره‌ها و استفاده از ریل سقفی و زه پلاستیکی هیچ تغییر خاصی به چشم نمی‌خورد و حالت طراحی درب‌ها، مکان قرارگیری ستون‌ها و شیشه‌ها هیچ تفاوتی با تیبا یا ساینا ندارند.

ظاهرا طراحان شرکت سایپا، در طراحی بخش پشتی سایپا کوییک کمی ابتکار به خرج داده‌ و خوشبختانه برخلاف آنچه انتظار می‌رود، به‌جای استفاده از سپر عقب تیبا و چراغ‌های ساینا، از اجزای کاملا جدیدی استفاده کرده‌اند! چراغ‌های عقب کوییک نسبت به ابعاد کلی بدنه کمی بزرگ به نظر می‌رسند و شباهت بسیار زیادی نیز به چراغ‌های عقب برخی از محصولات شرکت ب‌ام‌و دارند. این چراغ‌ها از گرافیک زیبایی برخوردارند که این گرافیک زیبا در ترکیب با دیفیوزر عقب و چراغ‌های مه‌شکنی که بالای آن قرار داده‌شده، نمای زیبایی را برای این هاچبک کوچک خلق کرده‌اند.
نمای ظاهری سایپا کوییک همچون سایر اعضای خانواده X200 با نقص‌هایی همراه است اما با توجه به رنج قیمتی که این خودرو در آن قرار دارد تا حدودی می‌توان از برخی نقص‌های آن چشم پوشی کرده و به طراحی آن نمره قبولی داد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


فضای داخلی کوییک

فضای داخلی کوییک شباهت‌های زیادی به ساینا داشته و در یک جمع‌بندی کلی می‌توان کابین این خودرو را نمونه ارتقا‌یافته کابین ساینا دانست. صندلی‌های سایپا کوییک از طرح کاملا مشابهی با ساینا برخوردارند و از تنظیمات چندگانه دستی بهره می‌برند. شرکت سایپا برای پوشش این صندلی‌ها از رویه پارچه‌ای مشکی‌رنگی استفاده کرده که از دوخت قرمز برای زیبایی و تفاوت هرچه بیشتر آن نسبت به مدل پایه (ساینا) استفاده‌شده است. این رنگ قرمز در بخش‌هایی همچون دستگیره درب‌‌ها، کنسول مرکزی و اطراف کنترلرهای فرمان نیز مشاهده می‌شود که شاید در نگاه اول جذاب به نظر برسند، اما پس از گذشت مدت کوتاهی کمی زننده خواهند بود.

داشبورد کوییک همچون گذشته از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته‌شده که با توجه به رنج قیمتی که این خودرو در آن قرار دارد، چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. غربیلک فرمان کوییک از رویه چرمی برخوردار بوده و در مقایسه با فرمان ساینا طراحی مدرن‌تر و زیباتری دارد؛ همچنین به‌منظور راحتی هرچه بیشتر راننده، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل بر روی فرمان قرار داده‌شده است. به لطف مهندسین خوش‌ذوق شرکت سایپا، یک مانیتور ۷ اینچی لمسی در بالاترین نقطه کنسول مرکزی قرار داده‌شده که از طراحی بسیار قدیمی برخوردار است و امکان مسیریابی و دیدن تصاویر مربوط به دوربین عقب را برای سرنشینان خودرو میسر می‌سازد.

شرکت سایپا قصد دارد کوییک را در سه تیپ پایه (SE)، فول (SE-A) و پلاس (SE-A LUX) به بازار عرضه کند که به‌طور عجیبی تیپ پایه آن ازلحاظ امکانات، تفاوت چندانی با تیبا نداشته و حتی از گیربکس اتوماتیک نیز بهره نمی‌برد؛ اما تیپ فول کوییک از امکانات بهتری نسبت به نسخه پایه برخوردار است که کروزکنترل، محدودکننده سرعت، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر، فرمان برقی، شیشه‌های دودی عقب، چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، کامپیوتر سفری و سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS) بخشی از آن‌ها محسوب می‌شوند و در آخر تیپ پلاس کوییک علاوه بر امکاناتی که در تیپ فول وجود دارد به امکاناتی همچون سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+ رادیو + USB، مسیریاب (Navigation) و دوربین دید عقب مجهز شده است که این سطح از امکانات نسبتا مدرن، تاکنون بر روی هیچ‌کدام از محصولات میان رده سایپا یا حتی ایران‌خودرو دیده نشده بود و به همین دلیل برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

البته نباید فراموش کرد یکی از نقطه‌ضعف‌هایی که در خودروهای ساخت داخل موج میزند، کیفیت پایین قطعات و تجهیزاتی است که شرکت‌های سازنده بر روی محصولات خود قرار می‌دهند؛ ازآنجایی‌که در حال حاضر خودروهای کوییک موجود در بازار از کارکرد بسیار کمی برخوردارند، اکنون زمان مناسبی برای اظهارنظر در مورد کیفیت آپشن‌های این خودرو نیست اما انتظار می‌رود در مقایسه با خودرو ملی شرکت ایران‌خودرو (دنا)، از مشکلات کمتری برخوردار باشد!

مشخصات فنی


موتور کوییک

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، سایپا کوییک در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که همگی آن‌ها از پیشرانه مشترکی بهره می‌برند، اما تیپ پایه آن در بخش سیستم انتقال قدرت و نوع دریچه گاز، با دو تیپ فول و پلاس تفاوت دارد. کوییک نیز همچون سایر اعضای خانواده X200 از پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بهره می‌برد که درواقع نمونه ارتقا‌‌یافته پیشرانه ۱۳۰۰ سی‌سی پراید خودمان محسوب می‌شود.

نیروی تولیدشده توسط این پیشرانه برابر با ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که این نیرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا در تیپ‌های فول و پلاس از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق ادعای شرکت سایپا، گیربکس CVT استفاده‌شده در این خودرو ساخت شرکت پانچ بلژیک (punchpowertrain) است؛ بنابراین انتظار می‌رود که از کیفیت و کارکرد خوبی برخوردار باشد، اما در عمل شاهد هستیم که به دلیل ضعف سیستم خنک کنندگی گیربکس اتوماتیک سایپا کوییک، در ترافیک‌های سنگین گیربکس CVT این خودرو کارایی خود را از دست می‌دهد. چنین مشکلی در نمونه‌های اتوماتیک ساینا هم وجود دارد و زمانی که گیربکس اتوماتیک این خودروها تحت فشار قرار بگیرد، نمی‌تواند نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند و عملا از کار می‌افتد!

تیپ‌های فول و پلاس سایپا کوییک علاوه بر گیربکس اتوماتیک به دریچه گاز برقی نیز مجهز هستند؛ دریچه‌های گاز برقی نسبت به نمونه‌های مکانیکی، آلایندگی و مصرف سوخت کمتری را برای پیشرانه خودروها به همراه دارند، اما به دلیل نوع عملکرد خود معمولا باعث کاهش شتاب و حس رانندگی اسپرت در خودرو نیز می‌شوند. با یک نگاه کوتاه به اطلاعات درج‌شده در بالا خیلی راحت می‌توان به این نتیجه رسید که کوییک به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند برای کسانی که به رانندگی‌های پرسرعت و تهاجمی علاقه دارند گزینه مناسبی باشد. شرکت سایپا هیچ شتاب رسمی را برای هاچبک کوچک خود اعلام نکرده است اما طبق بررسی‌های انجام‌ شده توسط تیم بررسی تخصصی Z4CAR، این خودرو با وجود تنها یک سرنشین و در شهر تهران توانست پس از ۱۴.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد که چالاکی بسیار ضعیفی برای یک خودرو به‌اصطلاح لوکس در رنج قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان به نظر می‌رسد.

سیستم تعلیق


سایپا کوییک

کوییک در اکسل جلویی از سیستم تعلیق مک فرسون بهره می‌برد و در اکسل عقب نیز از سیستم میله پیچشی بهره‌مند شده است. ناگفته نماند که این سیستم تعلیق بر روی سایر اعضای خانواده X200 نیز قرار داده‌شده و درواقع کوییک در این بخش هم هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد!

همان‌طور که می‌دانید سیستم تعلیق مک فرسون، سیستمی است که در سایر محصولات میان‌رده شرکت سایپا و ایران‌خودرو به‌وفور استفاده‌شده است و سیستم تعلیق Torsion Beam (میله پیچشی) نیز به دلیل هزینه ساخت مقرون‌به‌صرفه و فضای بسیار کمی که در خودرو اشغال می‌نماید، در اغلب خودروهای کوچکی که دیفرانسیل جلو هستند به کار گرفته می‌شود؛ از جمله این خودروهای کوچک می‌توان به دوو ماتیز، پراید، پژو ۲۰۶ و... اشاره کرد.

از آنجایی‌که سیستم تعلیق سایپا کوییک کاملا مشابه تیبا و ساینا طراحی‌شده، بنابراین ما همچنان با خودرویی مواجه هستیم که سیستم تعلیق و هندلینگ آن فقط‌وفقط برای یک رانندگی شهری مناسب بوده و عدم چسبندگی کافی آن به سطح جاده و ناتوانی آن در جذب ناهمواری‌ها باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای رانندگی در جاده‌های پرپیچ‌وخم یا کوهستانی بین‌شهری نباشد. سیستم تعلیق خانواده X200 سایپا در کنار تمامی نکات منفی که در مقاله ذکر شده از خوبی‌هایی هم برخوردارند که استهلاک کم، قیمت نسبتا ارزان و فراوانی قطعات آن بخشی از این نکات مثبت محسوب می‌شوند.

ایمنی


کوییک

تقریبا در تمامی کشورهای جهان، هر خودرو پیش از ورود به بازار باید گواهینامه‌های معتبر از تست تصادف و میزان امنیت خود را ارائه نماید، اما همان‌طور که می‌دانید به دلیل عدم وجود موسسه استاندارد ایمنی معتبر و مدرن در ایران، وضعیت امنیت اغلب خودروهای تولید داخل کاملا نامعلوم است. این موضوع تبدیل به فرصت مناسبی برای برخی خودروسازان شده است تا بتوانند بدون نگرانی از وضعیت ایمنی و میزان فروش محصولات خود، آن‌ها را به بازار عرضه نمایند؛ البته طبق ادعای شرکت سایپا، پلتفرم محصولات سری X100 و X200 چندین بار مورد بازبینی قرارگرفته‌اند و به همین دلیل نسبت به مدل پایه (پراید) از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از آنجایی که اغلب محصولات شرکت سایپا، سابقه بسیار بدی در برقراری امنیت سرنشینان دارند، اعتماد به ادعاهای بی‌اساس شرکت سایپا کمی سخت به نظر می‌رسد!
سایپا کوییک در تیپ پلاس خود از تجهیزات امنیتی بسیار کامل‌تری نسبت به سایر اعضای خانواده X200 برخوردار است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم ضد سرقت (ایمبولایزر)، دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سیستم ترمزگیری اضطراری (BA) اشاره کرد. متأسفانه باوجود تمامی سیستم‌های مدرنی که از آن‌ها نام بردیم، ترمزهای عقب این خودرو همچنان از نوع کاسه‌ای بوده که مطمئناً می‌تواند تاثیر منفی بسیار زیادی بر ترمزگیری این خودرو (مخصوصا در جاده‌های لغزنده) بگذارد.

تجربه رانندگی با کوییک


رانندگی با سایپا کوییک

قبل از شروع رانندگی با کوییک به‌خوبی می‌دانستیم که با توجه به پیشرانه ضعیف و گیربکس CVT به‌کار رفته در آن، قرار نیست سواری لذت بخشی یا هیجان‌انگیزی را با این خودرو تجربه کنیم. تنها نکته‌ای که کمی ما را به رانندگی با این خودرو ترغیب می‌کرد کنجکاوی برای اطلاع از نحوه عملکرد گیربکس CVT این خودرو بود و بس!

پس از سوارشدن به کوییک کمی طول کشید تا بتوانیم به رنگ قرمز استفاده‌شده در داشبورد و همین‌طور مکان قرارگیری نمایشگر این خودرو عادت کنیم. صندلی‌ها ازلحاظ ابعاد و راحتی کاملا یادآور تیبا و ساینا بوده و تنها نسبت به گذشته از رویه و تنظیمات متفاوتی بهره می‌بردند. فضای در نظر گرفته‌ شده برای سرنشینان جلویی در وضعیت خوبی قرار داشته و فضای عقب نیز شاید چندان راضی‌کننده نباشد، اما برای خودرویی در این سگمنت و ابعاد مناسب به نظر می‌رسد.

به لطف طراحی نسبتا خمیده ستون A و همچنین حالت طراحی درب موتور در زمان رانندگی با این خودرو، دید و تسلط بسیار خوبی به اطراف خواهید داشت. با فشردن دکمه استارت دقیقا همان صدای موتور تیبا و ساینا بدون کوچک‌ترین کم‌وکاست به گوشمان رسید که خبر از عایق‌بندی بسیار ضعیف کابین خودرو می‌داد. پس از روشن شدن خودرو، گیربکس را در حالت درایو (D) قرار داده و سفر کوتاه‌مان را آغاز کردیم. هنگام عبور از خیابان‌های شلوغ تهران طراحی عجیب و جدید این خودرو نگاه‌های زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کرد و دیدن کوییک برای اغلب افراد جالب به نظر می‌رسید!

عملکرد گیربکس و هماهنگی آن با پیشرانه ۱.۵ لیتری خودرو بسیار مناسب بوده و برای خودرویی در این رنج قیمت چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. این عملکرد رضایت‌بخش تا زمانی که در فضای شهری رانندگی کنید شما را همراهی خواهد کرد، اما لحظه‌ای که سعی کردیم قابلیت‌های دینامیکی خودرو را در یک رانندگی تهاجمی بسنجیم، متوجه عدم هماهنگی دریچه گاز برقی خودرو با پدال گاز شدیم. این عدم هماهنگی، سبب عکس‌العمل ضعیف پیشرانه نسبت به پدال گاز و تاخیر بسیار زیاد پیشرانه خودرو در اجرای فرامین راننده می‌‎شود.

پس از تمامی اقداماتی که شرکت سایپا در جهت کاهش مصرف سوخت این خودرو انجام داده بود، تمامی اعضای تیم انتظار مصرف بسیار کم و اقتصادی از این خودرو داشتیم، اما با اندازه‌گیری‌هایی که در طول تست انجام دادیم مشخص شد که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر در حدود ۸.۵ لیتر است که برای خودرویی با این مشخصات فنی بسیار عجیب به نظر می‌رسد. عملکرد نرم فرمان برقی این خودرو یکی از نکات مثبتی بود که در رانندگی با این خودرو توجه ما را به خود جلب نمود و مطمئنا این موضوع می‌تواند برای رانندگی در شهرهای پرترافیکی همچون تهران نکته بسیار حائز اهمیتی باشد.

کلام آخر


سایپا کوییک را می‌توان حداکثر تلاش شرکت سایپا برای به‌روزرسانی پلتفرم قدیمی X200 دانست که شاید در نگاه اول یا در مقایسه با سایر خودروهایی که در این رنج قیمتی قرار دارند، هاچبکی مدرن و پر آپشن به نظر برسد اما در یک جمع‌بندی کارشناسانه باید گفت که شرکت سایپا با تولید سایپا کوییک با اضافه کردن امکاناتی همچون دکمه استارت، دوربین دید عقب، کروزکنترل یا گیربکس اتوماتیک سعی کرده این خودرو را به رقیبی جدی برای خودروهای چینی و تازه‌نفس بازار بدل کند، اما مطمئنا تمامی این امکانات نمی‌تواند باعث پنهان شدن نواقص فراوان پلتفرم قدیمی X200 یا افزایش ارزش خرید سایپا کوییک شود.

بنابراین در بهترین حالت می‌توان کوییک را یک پراید ارتقا‌یافته دانست که امکانات جدید آن باعث شده این خودرو بهترین گزینه برای افرادی باشد که می‌خواهند با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان یک هاچبک کوچک دنده اتوماتیک، برای رانندگی در فضای شهری داشته باشند؛ حال‌آنکه اگر جز آن دسته از افرادی هستید که دکمه استارت، کروزکنترل یا گیربکس اتوماتیک جز اولویت‌های اصلی شما برای خرید یک خودرو محسوب نمی‌شود، در این رنج قیمتی گزینه‌هایی همچون نمونه‌های صفرکیلومتر سمند LX، پژو ۴۰۵ SLX یا حتی نمونه کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ وجود دارند که علاوه بر توان فنی بالاتر، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهند.

نویسنده: سعید رنجبر

کلمات کلیدی : سایپا کوییک ، تصاویر کوییک ، عکسهای کوییک ، کوییک سایپا ، بررسی سایپا کوییک ، مزایای سایپا کوییک ، معایب سایپا کوییک ، تجربه رانندگی با سایپا کوییک ، امنیت سایپا کوییک 

بیشتر بخوانید :

کوییک r

تیبا ۲ پلاس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

79 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی سایپا کوییک به همراه تجربه رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
دارنده کوییک
مهمان
سلام بنده کوییک دنده ایی ساده صفر داشتم بعد یکسال بخاطر نیاز مالی فروختم ماشین عیبی نداشت و الان کوییک اس تیپ DA تحویل شهریور ۱۴۰۲ دارم . میخوام تجربه ام را بگم شاید برای کسی که میخواد بخره کمکی کرده باشم . اول از همه مزایاش را میگم که بعد از فروختن کوییک اولی دوباره به سراغ کوییک رفتم : ۱- موتور کم استهلاک ذات پرایدی اون که بدلیل ساختار ساده ایی که داره همه ی مکانیکهای سراسر کشور ازش سر در میارن و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی داره . ۲ – اتاق جادار و راحت نسبت به… بیشتر
آرش
مهمان

سلام چند ماهی میشه کوییک دی لایت دار معمولی گرفتم . در کل ماشین کم خرج و خوبیه. تو جاده خیلی از پراید بهتره و حس ایمنی بهتری داره . تو یک ماه ۵ هزارتا باهاش رانندگی کردم. اصلا اذیتم نکرد فقط تو سربالای شدید کولر ازش نگیرید خیلی توان ماشینو کاهش میده . فرمونش هم کمی لرزش داره که باید بالانسش کنم . هر کس میخواد یه ماشین خر کار و کم خرج براتو شهر و جاده داشته باشه در خرید کوییک شک نکنه .

z4car
مدیر

سلام آرش جان
ممنون از انیکه تجربیات خودتون رو با ما و همراهان Z4Car به اشتراک گذاشتید.
موفق باشید

مهی
مهمان
من حدودا ۱۰ روزه که ماشین رو تحویل گرفتم.کوییک معمولی هست.اونقدر استفاده نکردم که بخوام بصورت قطعی نظرموبیان کنم.تاجایی که متوجه شدم مزایا و معایبش رو ازدید خودم میگم تاشاید به دوستانی کهقراره این ماشین رو بخرن کمک کنه. اولین عیبش اینه درب خودرو رو باید محکم ببندی تا بسته بشه.یجورایی باید بکوبی! سه تا در همینه.ازینفردیگه ان پرسیدم گفت واسه ایشونم همینجوریه.کلا درب کوییک همینه.دومیش صندوق عقبش هست.که اونم باید محکم بکوبی تابسته بشه.وگرنه با سوییچ هرکاری ام کنی درب خودرو بسته نمیشه.پس اگه درب خودروباسوییچ قفل نشد احتمال خیلی زیاد از صندوق عقبه.کولرش خوب خنک میکنه اما توسرعت… بیشتر
محمد
مهمان
اقا هر کس میگه کوییک هندلینگ نداره من حاضرم با کوییک با تمام این ماشین ها در سر پایین گردنه که پیچ های تند داره کورس بذارم و اگر خط پانصد متر از من عقب تر نبود سند ماشین را میدم اگر‌ از من عقب بود اخر مسیر گردنه تو سر پایینی اخر مسابقه اون سند ماشین به نام من بزنه در ضمن بگم من دویست و شیش مدل ۹۴ تیپ پنج داره چهار صد و پنج دارم کوییک مدل نود هشتم سری اولم دارم سمندم داشتم به جرات میگم بهترین ماشین تو هندلینگ تیبا هاچ بک و الان کوییک… بیشتر
هادی خرم نیا
مهمان
اونی که از پراید یا پیکان سوارش شده جز تمجید تجربه دیگه ای نداشته که برای کسی موعظه کنه! اونی که به هر دلیلی از خودروهای پژوی قدیمی و عهد بوقی و کهنه و اسقاطی ۲۰ سال پیش سوار این ماشین شده بازم هم جز تمجید چیزی نداره که بیان کنه! اما اونی که از خودروهای جدیدتر خانواده ایران خودرو سوار این ماشین شده اینا رو بهت میگه: صدای موتور بشدت وحشتناک! اینو بیشتر زمانی متوجه میشی و عذاب میکشی که یه مسافرت برون شهری چند ساعته داشته باشی! کافیه سرعتت تو ۸۰ به بالا فیکس باشه مغزت از شدت… بیشتر
سمیه
مهمان

همه چی رو به حق و کامل و دقیق گفتی واقعا آفرین. مرسی که راهنمایی دقیق می کنی. لعنت بهشون که جون مردم براشون مهم نیست. من خودم تیبا دارم و واقعا دارم عذاب می کشم لعنت لعنت به تک تکشون

هادی نعمتی
مهمان
کوییک توی شهر خوبه امکاناتش از پراید خیلی بیشتره کلاس کاریش بالاتره قرص تره احساس پراید توی شهر با کوییک نداری اما توی اتوبان خوب گاز میخوره قرص تره باد مثل پراید به راحتی فوتش نمیکنه اطمینال بیشتری پشت فرمون داری ترمزش خوبه وقتی به۱۲۰ رسید سرعتم چند تا بوغ زد بیخیال شد بعد ۱۲۰ یهو به راحتی پر میشه من تا ۱۳۰ نفهمیدم رفتش صندلیش راحت تر از پرایده خسته نمیشی حالا جاده کوهستانی در جاده کوهستانی اون مانوری که میخوای نمی‌ده سربالایی ها تند و تیز نیست مثل پراید انگار زور میزنه توی این جور جاده ها راحت… بیشتر
هادی نعمتی
مهمان

با سلام کوییک اس دارم فقط می‌خوام بعنوان کسی که قبلاً پراید داشته و الان کوییک نظر بدم

علی
مهمان

۵ ماهه کوییک خریدم، قبلش تیبا یک داشتم. نسبت به تیبا یک، عایق بندی بهتری داره و کیفیت سواریش بهتره؛ به طوریکه در جاهای شلوغ، استرس برای تصادف نداری، ترمزش هم از تیبا یک بهتره. اما، خودروی من دو ایراد جزئی داشته؛ یکی آنکه از هفته ی اول، شیشه بالابر سمت شاگرد خراب شد، به نمایندگی بردم گفتن قطعه ننایندگی نداریم از بازار تهیه کردیم و با اینکه گارانتی داشت، دو سوم پول قطعه را گرفتن. دیگر آنکه دستگیره ی در بازکن از داخل خیلی ضعیفه و تا حالا دوتاش شکسته

قلی
مهمان

کوییک یه اشغال دیگه از ابتکارات سایپا می باشد که حتی کیفیت دریچه های هوای بخاری و کولرش در حد پیکان مدل ۴۸ هم نیست و این آشغال وطنی در همه حالات دود ماشین جلویی رو به داخل اطاق منتقل میکند و ۱۰۰ با بردم نمایندگی یه فاکتور ۵۰۰ هزارتومنی گارانتی میدن که فلان چیز رو عوض کردن اما همون همونه

منطقی
مهمان
وقتی در مورد خودورهای ایرانی میخواهید نظر بدید ، اصلی ترین موضوع اینه که ماشین قبلیتون چی بوده . اگر پراید بوده کوییک خیلی بهتره . اگر هیوندایی i20 بوده کوییک خیلی آشغاله . اگر پیکان داشتید دنا خیلی بهتره . اگر مزدا۳ داشتید دنا خیلی آشغاله . کلا ماشینهای ایرانی رو فقط میشه از روی مجبوری سوار شد و از روی مجبوری باید بشینیم در موردش باهم صحبت کنیم . وگرنه فرق پراید و تیبا و کوییک و شاهین و از اون طرف ۴۰۵ و پارس و سمند و دنا حکایت خر همون خره و فقط پالانش عوض شده… بیشتر
سمیه
مهمان

آفریننننن