مزایای هیوندای آوانته

بروزرسانی در: شنبه 22 آذر 99 ساعت 01:20
مزایای هیوندای آوانته

هیوندای آوانته یکی از خودروهایی که اواسط دهه 80 وارد بازار ایران شد و تولید آن توسط کرمان موتور ادامه یافت. خودرویی که نسل قدیمی الانترای امروزی محسوب می شود و امروز در z4car به بررسی مزایای هیوندای آوانته می پردازیم.

هیوندای آوانته یکی از خودروهایی است که به عنوان رقیب مزدا۳ ، مگان و کیا سراتو ، حدود سال ۸۴ همراه با برادرش یعنی هیوندای ورنا توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شد و تا چندین سال در ایران مونتاژ شد. این خودرو در بازار جهانی با نام النترا شناخته می شود و به نوعی نسل قدیمی النترا های امروزی بازار ایران است.  امروز به بررسی دلایل موفقیت و مزایای هیوندای آوانته در بازار ایران می پردازیم.

شتاب و کشش عالی

Avante 5 doors

آوانته از لحاظ قدرتی و روی کاغذ تفاوت زیادی با رقیب اصلی خود یعنی مزدا۳ ندارد اما از مگان حدود ۸ تا ۱۰  اسب بخار قدرت بیشتری تولید می کند. شاید در دید اول ۱۰ اسب بخار عدد قابل توجهی نباشد ام تفاوتی که در عمل بین این دو خودرو وجود دارد خیلی بیش تر از ۱۰ اسب بخار است. آوانته چه در نمونه ی اتوماتیک و چه در نمونه ی دنده ای شتاب و کشش بسیار خوبی دارد که به این خودرو لقب ماکسیمای کوچک را می دهند. این لقب  به این دلیل رایج شده است که این خودرو صفر تا صد حدود ۹ ثانیه ای دارد که می توان گفت از مزدا۳ پرشتاب هم یک پله بالاتر قرار می گیرد؛ با این که قدرت یکسان دارند. پس باید گفت اگر خواهان یک خودروی پرشتاب هستید ، به ترتیب انتخاب شما باید هیوندای آوانته ، مزدا۳ ، کیا سراتو و در آخر رنو مگان باشد.

هماهنگی عالی موتور و گیربکس

engine

همانطور که حدس میزنید وقتی یک خودرو شتاب خوبی دارد باید نتیجه گرفت موتور و گیربکس آن بسیار هماهنگ هستند. حتی در نمونه ی اتوماتیک دیده می شود که هیوندای آوانته شتاب خیلی  خوبی دارد ، دارای گیربکس نرمی است و عملکرد بسیار خوبی به نسبت مگان که تقه های بیش از حد و تکان های زیادی دارد را داراست. اگر بخواهیم آوانته را با مگان مقایسه کنیم قطعا از لحاظ قوای فنی آوانته بسیار بهتر از مگان خواهد بود.  گیربکس آوانته در مقابل مزدا ۳ آوانته هم چنان یک سیستم انتقال قدرت با عملکرد خوب تلقی می شود و امتیاز قابل قبولی می گیرد.

سواری خوب

avante back

شاید برای عده ای تعریف دقیق سواری خوب مشخص نباشد. اما سواری خوب سواری ای است که ماشین در کنار نرم بودن ، شتاب و کشش خوبی نیز داشته باشد. درست است که آوانته در بحث نرم بودن به مگان نمیرسد و یا در بحث هندلینگ مثل مزدا۳ نباشد اما شالوده ای از همه ی این ها است. یعنی نرمی لازم را دارد و در کنار آن شتاب و هندلینگ خیلی خوبی هم دارد و این باعث میشود رانندگی با آوانته برخلاف ظاهر کسل کننده اش واقعا لذت بخش باشد. از این رو می توان گفت اگر خواهان لذت رانندگی هستید و فشار زیادی به پدال گاز خودرو می آورید، هیوندای آوانته میتواند انتخاب مناسبی باشد. از این بخش باید نتیجه گرفت هیچ وقت از روی ظاهر قضاوت نکنید!

اولین بار که روی صندلی های آوانته بنشینید، شاید این حس را داشته باشید که صندلی های این خودرو کمی سفت هستند. اما واقعیت این است که صندلی های آوانته اصطلاحا طبی هستند و در بلند مدت سرنشینان را به خوبی در بر می گیرند. دست انداز های جاده هم اصلا به کابین منتقل نمی شوند و سواری بدون صدا و تکان را تجربه خواهید کرد.

استهلاک کم تر نسبت به رقیب اصلی

blue avante

رقیب اصلی آوانته در بازار ایران رنو مگان است. مگان فرانسوی استهلاک بالاتری دارد و هزینه های جانبی بیشتری برای شما در پی خواهد داشت. اما آوانته هم استهلاک کم تری دارد و هم هزینه های تعمیر کم تری برای شما خواهد داشت. در سوی دیگر میدان مزدا ۳ و سراتو هر دو خودرو های کم استهلاکی هستند اما هزینه قطعات آن ها خیلی گران تر از آوانته است. پس اگر هزینه های تعمیر و قطعات برای شما اهمیت خاصی دارد، قطعا آوانته بهترین گزینه برای شما است.

کابین بی صدا

interior

کم بودن سر و صدای داخل کابین آوانته دو دلیل دارد. دلیل اول نرم بودن سیستم تعلیق و عایق بندی خوب است اما دلیل دوم بسیار بسیار مهم تر است.

گیربکس اتوماتیک آوانته به این شکل طراحی شده است که اگر با دنده آخر و نهایت سرعت مجاز( سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ) در حال حرکت باشید، دور موتور خودرو بین ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ RPM است. این باعث می شود صدای موتور خیلی کم داخل کابین بیاید و این خودش درکنار سیستم تعلیق عالی می تواند یک تجربه عالی به شما هدیه دهد.

نتیجه گیری

avante 2005 gt

آوانته، شاید نسبت به رقبا طراحی خیلی ساده تری داشته باشد. آپشن های کمی داشته باشد و کابین بی آلایش و نسبتا کسل کننده ای داشته باشد اما سواری آن به حدی خوب است که ارزش خرید آن را بسیار بالا می برد. پس اگر می خواهید خودرویی نرم و خانوادگی سوار شوید که اتفاقا شتاب و سواری خوبی هم دارد، آوانته برای شما مناسب است.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مزایای هیوندای آوانته"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نادر پگاه
مهمان

سلام.من با آوانته دوباره جوان شدم