مزایا ام وی ام ۱۱۰s

جمعه 25 بهمن 98 ساعت 00:18
مزایا ام وی ام 110s

ام وی ام 110 اس یکی از محصولات شناخته شده شرکت چری محسوب می‌شود که در رنج قیمتی خود و به عنوان یک هاچبک اقتصادی، از مزایای متعددی برخوردار است. در این مقاله از سری مقالات مشاوره خرید سایت Z4CAR به سراغ MVM 110S رفته‌ایم و قصد داریم برخی از دلایل خرید آن را برایتان بیان کنیم.

ام وی ام ۱۱۰s نسل دوم از این هاچبک شهری محسوب می‌شود که از سال ۱۳۹۴ مهمان خیابان‌های کشورمان است. ام وی ام ۱۱۰ جایگزین مناسبی برای دوو ماتیز بود و به خوبی توانست از شهرت پدر کره‌ای خود برای موفقیت در بازار بهره ببرد. این خودرو در بازار چین با نام چری QQ شناخته می‌شود و با نگاهی به ظاهر آن می‌توان دریافت که برای تردد در شهرهای شلوغ و پرترافیک ساخته شده است.
نسل نخست ام وی ام ۱۱۰ از سال ۱۳۸۴ وارد کشورمان شد و حدود یک دهه روی خط تولید مدیران خودرو قرار داشت. نسل اول این خودرو با دو پیشرانه سه سیلندر و چهار سیلندر به همراه جعبه‌دنده‌های اتوماتیک و دستی در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت. مطابق رویه معمول خودروسازان جهانی، چری QQ پس از مدتی دستخوش تغییر چهره شد و نسخه جدید این خودرو از سال ۱۳۹۴ و با نام MVM 110s به بازار کشورمان راه پیدا کرد.
برخلاف نسخه اولیه، در نمونه فیس‌لیفت ام وی ام ۱۱۰ دیگر خبری از جعبه‌دنده اتوماتیک نیست و این خودرو تنها با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود. پیشرانه ام وی ام ۱۱۰s نیز تنوع سابق را ندارد و فقط موتور یک لیتری سه سیلندر قابل انتخاب است. مشخصات فنی و سگمنت ام وی ام ۱۱۰s آن را رقیب خودروهایی همچون پراید ۱۱۱ و تیبا ۲ کرده است، اما قیمت آن در سطح محصولاتی همچون پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ قرار دارد.
رقابت شدید موجود در این رنج قیمتی و همچنین سیاست اشتباه قیمت‌گذاری از سوی شرکت عرضه کننده، موجب شده است تا ام وی ام ۱۱۰ اس نتواند به اندازه دیگر کشورها، در بازار ایران نیز موفق عمل کند؛ با این وجود نقاط قوت ام وی ام ۱۱۰s برای بخشی از مشتریان ایرانی جذاب بوده و آن‌ها را ترغیب به خرید این هاچبک کوچک چینی کرده است. در این مطلب از سایت Z4CAR به بررسی «مزایای ام وی ام ۱۱۰s» خواهیم پرداخت و از شما نیز دعوت می‌کنیم برای آشنایی با دلایل خرید ام وی ام ۱۱۰ اس در ادامه با ما همراه باشید.

مزیت اول سهولت استفاده در ترافیک

دلایل خرید ام وی ام 110 اس

در مقدمه مطلب ذکر شد ام وی ام ۱۱۰s ادامه دهنده راه خودروهایی همچون دوو ماتیز است. هاچبک‌های کوچک برای استفاده در فضاهای درون‌شهری ساخته شده‌اند و به همین دلیل باید ابعاد کوچکی داشته باشند. دید مناسب به اطراف و قدرت فرمان‌پذیری مناسب نیز، از دیگر مشخصه‌های یک هاچبک شهری دوست‌داشتنی است. خوشبختانه ام وی ام ۱۱۰s موفق شده تمامی این قابلیت‌ها را ارائه دهد و از این نظر کاملا مناسب استفاده در ترافیک شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد یا اصفهان است.

موقعیت قرارگیری راننده در ام وی ام ۱۱۰s مناسب است و ابعاد کوچک بدنه به او اجازه می‌دهد به راحتی با خودرو سازگار شود. نکته جالب دیگر در خصوص ام وی ام ۱۱۰s سهولت استفاده از ادوات این خودرو است و در واقع تمامی ادوات و کلیدهای کابین خودرو در دسترس سرنشینان قرار دارند. عملکرد فرمان و پدال‌ها نیز بسیار نرم و روان بوده که این مورد برای رانندگان تازه‌کار یا محتاط مثبت ارزیابی می‌شود و برخلاف خودروهای وطنی نیازی به گلاویز شدن با فرمان و دنده ندارید!

مزیت دوم امکانات رفاهی مناسب

امکانات ام وی ام 110 اس

خودروهای چینی به واسطه بهره‌مندی از امکانات رفاهی رنگارنگ در بازار جهانی مشهور هستند و این مورد جزو مزایای ام وی ام ۱۱۰s نیز به شمار می‌رود. با وجود اینکه این خودرو محصولی اقتصادی و ارزان قیمت محسوب شده و کوچک‌ترین عضو در سبد محصولات چری است، امکانات قابل قبولی را می‌توان در این خودرو دید که در رقبای وطنی دیده نمی‌شود.
از جمله امکانات ام وی ام ۱۱۰s می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی، نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای، صفحه کیلومتر دیجیتالی، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسور پارک عقب، گرم‌کن و برف پاک‌کن شیشه عقب و چهار شیشه برقی اشاره کرد که در این سگمنت راضی کننده به نظر می‌رسند. البته برای بهره‌مندی از امکانات بهتر لازم است تا نسخه فول این خودرو موسوم به اسپرت لاکچری را خریداری کنید که تنها از سال ۱۳۹۷ به بعد در بازار کشور عرضه شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تیپ اسپرت لاکچری ام وی ام ۱۱۰ اس به واسطه طرح سفید مشکی بدنه، در بازار به مدل پاندایی معروف است!

مزیت سوم مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک پایین

استهلاک ام وی ام 110 اس

ام وی ام ۱۱۰s یک مینی هاچبک با موتور بسیار کم حجم است؛ بنابراین انتظار می‌رود از مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک بسیار کمی برخوردار باشد. در عمل نیز این اتفاق رخ داده است و اگر راننده به خوبی با ام وی ام ۱۱۰s رانندگی کند، قادر به ثبت رکورد مصرف سوخت ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی خواهد بود. با توجه به افزایش قیمت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین در این روزها، چنین مصرف مقرون به صرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برای خریداران ایرانی برخوردار است و آن‌ها به دنبال خرید خودرویی با راندمان مقبول هستند. تیبا و پراید که عمده رقبای ام وی ام ۱۱۰s محسوب می‌شوند، به دلیل استفاده از پیشرانه‌های حجیم‌تر و قدیمی، مصرف سوخت و استهلاک بیشتری نسبت به ام وی ام ۱۱۰ اس دارند.
یکی دیگر از مزایا ام وی ام ۱۱۰s به هزینه‌های نگهداری اندک آن مربوط می‌شود. موتور این خودرو با وزن آن همخوانی مناسبی داشته و بنابراین فشار مضاعفی بر قطعات آن وارد نمی‌شود. از سوی دیگر ام وی ام ۱۱۰s نسبت به محصولات وطنی کیفیت ساخت بالاتری دارد؛ بنابراین لازم نیست پس از تحویل خودرو در بازه‌های زمانی مکرر برای رفع ایرادات مونتاژی به نمایندگی‌ها مراجعه کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در مقاله «مزایای ام وی ام ۱۱۰s» بیان کردیم، می‌توان این گونه نتیجه‌گیری کرد که MVM 110S یک هاچبک کوچک شهری است که به واسطه برخورداری از امکانات قابل قبول و مصرف سوخت اقتصادی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک خودرو جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه برای رفت‌وآمدهای روزانه‌شان هستند.
از طرفی باید به این موضوع هم توجه داشت ۱۱۰s تنها برای مصارف شهری مناسب بوده و با توجه به پیشرانه نسبتا ضعیف، فضای محدود کابین و محفظه بار، خودرو مناسبی برای سفرهای جاده نخواهد بود؛ همچنین قیمت بالای این خودرو و توقف عرضه آن از سوی شرکت مدیران خودرو باعث شده تا اغلب افراد، خرید خودروهای به مراتب قدرتمندتر و جادارتری همچون نمونه‌های دست دوم پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یا حتی نمونه صفر کیلومتر ساینا یا تیبا را به این هاچبک کوچک ترجیح دهند.
به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما مخاطبین عزیز با این هاچبک کوچک، به زودی در مقاله‌ای جداگانه به بررسی معایب MVM 110S نیز می‌پردازیم. در آخر اگر نظری درباره موارد مطرح شده در این مقاله یا ام وی ام ۱۱۰ اس دارید، لطفا نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان Z4CAR به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

 

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

33 دیدگاه ها برای "مزایا ام وی ام ۱۱۰s"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

رخ و قیمت ماشین که عالیه. همه چیش برقیه و فرمان برقی نرمی داره. ولی متاسفانه ذهن مردم عادت کرده به پراید و پژو ۴۰ ساللپیش و دست وردار نیستند. تو یه تصادف واقعی نیسان رو از جلو جمع کرده ولی اتاق این جمع نشده

مصطفی
مهمان

دوستان من پراید دارم ولی به نظرم هم ۱۱۰s و هم پراید هر دوتا رو نمیشه اسم خودرو روشون گذاشت.تشکر

Pouya
مهمان

سلام وقت بخیر دوستان میشه یه کمکی بکنید دوستانی که این ماشین داشتن ازش راضی هستن یانه من میخوام این سبک ماشین بخرم ودربارش هیچی نمیدونم ؟ممنون

مهران
مهمان

من ۸ ماهه این ماشینو دارم .
بدرد کسانی که عجله دارند ویراژ می‌دهند جاده می روند نمیخوره
برای آدم های صبور محتاط رانندگی شهری عالیه.باک راکه پر میکنی هر چه صبر میکنی خالی نمیشه . ایمنی بدنه بالایی نداره ولی شیکه اپشنهای زیادی داره و جا پارک هم بهتر از بقیه ماشین‌ها براش پیدا میشه
یک کم صدای موتور تو کابین زیاده.
من پراید زانتیا داشته ام .این حتیاز زانتیای با عمر بیش از ده سال هم بهتره.
اصلا برام مهم نیست که به ماشین زنانه معروف شده

وحید
مهمان

خجالت اوره برای اقایون سوار این بشن پیکان شرف داره به این

مهران
مهمان

این یک دیدگاه کهنه و سنتی مردسالارانه و زشت است

علی
مهمان

شما مردم ایران چه زمانی میخواید با فرهنگ شوید؟ همه مردنم ازادن از همه نظر… جالا یه ماشین که چیزی نیست

محسن
مهمان
تحقیق من برای خرید این ماشین تو اینترنت ایمنی این خودرو به طرز عجیبی ضعیف است. در تست‌های صورت گرفته مشخص شد علاوه بر اینکه سقف آن به راحتی هرچه تمام‌تر خم می‌شود، درهای آن هم باز شده و احتمال اینکه سرنشین‌ها به بیرون پرتاب شوند، بسیار بالاست. علاوه بر این، قطعات داخلی بخش جلویی خودرو صدمه شدیدی به سرنشین‌ها خواهد زد؛ به طوری که آسیب واردشده به آدمک تست در ناحیه سر، گردن و بالاتنه در حد قرمز ثبت شده است. در کل از خودرویی در این کلاس و ابعاد آن هم ساخت چین، انتظار‌ بیشتری نمی‌توان داشت و… بیشتر
علی
مهمان

یکدانه تصادف واقعی شاخ به شاخ با نیسان داشته و چیزیش نشده در حالی که نیسان جمع شده… راننده اینم زنده مونده

ارش
مهمان

تا اخر عمر بدون ماشین سر کنم اینو نمیخرم

خنده داره
مهمان

درست شده برای خنده

علیزاده
مهمان

با توجه به بررسی کارشناس سایت و همینطور کامنت ها و نظرات دوستان متوجه شدم که ماشین خیلی خوب و بی خرجی هست. از امروز دنبال خرید این ماشین میرم .
مرسی از راهنماییتون.

زهرا
مهمان

خودتون بدبخت نکنید با خرید این ماشین اولا خرجش بالاست نسبت به پراید و حتی تیبا قطعات به سختی گیر میاد و اکثر مکانیک ها ازش سر در نمیارن و میگن کار ما نیست ماشین بد فروشی هست من الان یک ماه گذاشتم فروش هنوز رو دستم مونده نکته مثبتی هم نداره بگم می ارزه بخرید در کل من پراید به این ترجیح میدم

علی
مهمان

لوازم همه ماشین های ام وی ام پیدا میشن. خرجش بالاست چون عمر قطعاتش بالاست. ولی خب پرایدم خرجش بالاست جدیدا همه چی گرون شده. اینا باز نمایندگی دارن قیمتشون مستقیم از نمایندگی میاد و سرت کلاه نمیزارن

سید محمد
مهمان

این ماشین تا سه سال گارانتی شرکت هست چطوری خیلی براتون خرج داشته…!!!! من این ماشین مدل ۹۶ دارم تا الان که ۹۰ تا کارکرده به غیره از سرویس های روغنش که نمایندگی میبردم هیچ خرجی تا الان نداشته که . سه سال اول همه گارانتی دارن. لطفا وقتی این ماشینو نداشتین الکی اطلاعات غلط ندین.

نا شناس
مهمان

به خاطر اینه که اکثر دوستان از آدمای ایرانخودرو و سایپا هستن و واسشون نمیصرفه که شما ماشین چینی بخرید.

هاشم
مهمان

خیلی بد قیافه س خدایی

بابک
مهمان

شما اول برو اسمتو عوض کن

Reza
مهمان

طراحی این ماشین شبیه خودروهای اسمارت و شهری و یا برقی هستش . این سبک طراحی ها بسیار هم قشنگ و خاص هستن ‌. اینجا اینقدر ماشین طراحی قوطی کبریتی (پراید و تیبا و ۴۰۵ و پرشیا) دیدیم واستون عجیبه . شما خودروهای پیکانتو و فیات ۵۰۰ و اسمارت و امسال اینا رو سرج کن تا ببینی این مدل خودروهارو .

محمدی فر
مهمان

اخه مرد حسابی طراحی پژو پارس رو با این مقایسه میکنی جالبه میگی بهترم هست پژو پارس رخش می ارزه به کل این ماشین پارس حدود ۱۳۰۰ کیلو وزنشه بل رسنگ ۱۶ این رینگ از پراید کوچیک تره… پارس اصلا چپ نمیکنه اگه خیلی شوتی نباشی عادی برونی در ضمن طراحی پارس از پژو ۴۰۵ و پژو ۴۰۶ الهام گرفته که ضریب آیرو دینامیکی این ماشین هنوز که هنوزه تو سطح ماشین های متوسط حرف هایی برای گفتن داره

ناشناس
مهمان

از حضرات عذرخواهی میکنم بابت این حرف زشت ولی پژو پارس رو فقط آدمای *** سوار میشن.

علی
مهمان

با این اوصاف شما باید نا اخر عمرتون پژو پارس ۳۰ سال پیش سوار شید و ما هم باید با دیدنشون تو خیابون تحملشون کنیم و از زیباییشون لذت ببریم!!!