معایب رنو مگان ۲۰۰۰

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:37
معایب رنو مگان 2000

مگان، یک خودروی خانوادگی و محبوب است که در بازار ایران موفق بوده است. این خودرو چند سالی هست که از خط تولید خارج شده اما هنوز هم گزینه مناسبی در بین کارکرده های بازار به شمار می آید اما این خودرو هم بی ایراد نیست و در این مقاله به بررسی ایرادات رنو مگان 2000 می پردازیم.

رنو مگان یکی از خودروهایی است که در اواسط دهه ۸۰ وارد بازار ایران شد. مگان خودروی نسبتا موفقی بود و فروش خوبی در بازار داشت. اما هر لیوانی نیمه ای پر و نیمه ای خالی دارد. امروز در سایت زدفورکار  به نیمه ی خالی لیوان مگان یعنی نقاط ضعف و معایب رنو مگان ۲۰۰۰  خواهیم پرداخت.

شتاب گیری  ضعیف

megane back

با این که رنو بعد از آن که مشاهده کرد موتور ۱۶۰۰ سی سی جواب گوی بدنه ی بزرگ مگان نیست و آن را با موتور ۲۰۰۰ سی سی تعویض کرد اما هنوز هم موتور ۲۰۰۰ سی سی جواب گوی بدنه بزرگ خودرو و وزن ۱ تن و ۳۵۰ کیلوگرمی آن نیست و شتاب و کشش خودرو بسیار ضعیف است. اگر کولر گرفته باشید و یا خودرو پر باشد و کمی شیب هم در جاده وجود داشته باشد این کمبود شتاب بیشتر نمود پیدا میکند و متوجه می شوید این خودرو نسبت به هم رده های خودش چون زانتیا، آوانته ، مزدا ۳ و حتی سراتو کند تر است. پس اگر اهل کمی سرعت و شتاب هستید مگان خودروی مناسبی برای شما نیست و بهتر است به سراغ رقبای پر شتاب آن بروید.

کمیاب بودن و گران قیمت بودن قطعات یدکی

megane 2000

نباید فراموش کنید که مگان چندسالی است که از خط تولید خارج شده و خودرویی که از خط تولید خارج شده باشد دیگر برای آن قطعه ای تولید نمی شود. بنابراین اگر روزی به قطعه ای برای رنو مگان نیاز پیدا کنید در تهیه آن به مشکل خواهید خورد  اگر به آن دسترسی پیدا کنید باید هزینه ی گزافی برای آن بپردازید. از طرفی در مدل ۲۰۰۰ تعمیر مگان هم کمی مشکل است و  در نتیجه اجرت تعمیر و تعویض قطعات آن هم بالاست. بنابراین اگر مگان راهی تعمیرگاه شود بی شک کارت بانکی شما را خالی خواهد کرد!

کیفیت پایین بدنه و کابین

side megane

این مورد بستگی به این دارد که شما مدل وارداتی را بخرید یا مدل مونتاژی. با اینکه تفاوت کیفیت زیادی بین مدل وارداتی و مونتاژی نیست اما در مدل های مونتاژی کمی کمبود کیفیت در رنگ و عایق گیری بدنه دیده میشود. این کمبود کیفیت در مقابل مدل های با کیفیتی مثل مزدا ۳ و سراتو واقعا به چشم می آید. کیفیت رقبای ژاپنی و کره ای بهتر از مگان است و در بخش کیفیت بدنه و کابین مگان بیش تر یک خودروی ایرانی محسوب می شود تا فرانسوی.

کمبود آپشن های خودرو

رنو مگان در اصل هیچ آپشنی که در خور قیمتش باشد ندارد! به طور مثال در این خودرو کروز کنترل یا حتی سانروف دیده نمی شود. آپشن هایی که هم در تیپ های بالاتر مزدا ۳ و هم در سراتو دیده میشود و این یعنی مگان از لحاظ آپشن از رقبای ژاپنی و کره ای خود عقب مانده است. حتی زانتیا هم با وجود قدیمی بودن سیستم تنظیم ارتفاع دارد که کمی ما را سرگرم کند اما در کابین مگان به جز استارت بدون کلید نکته و آپشن جذابی یافت نمی شود.

صدای زیاد داخل کابین

این مورد همانطور که در بخش کیفیت به آن اشاره کردیم بیشتر در مدل های مونتاژی دیده میشود چون کیفیت قالب گیری بدنه خیلی خوب نیست و اگر دور موتور را از ۴۰۰۰ آر پی ام بالاتر ببرید صدای موتور در داخل کابین می پیچد و چندان صدای جالبی هم نیست. پس بهتر است دور موتور مگان را پایین تر ۴۰۰۰ آر پی ام نگه دارید تا صدای آزار دهنده آن را نشنوید. این مورد شاید کمی در زانتیا دیده شود اما در سراتو و مزدا ۳ این مشکل را نمی بینیم و به این شکل ازار دهنده نیست.

طراحی بدنه، عامه پسند نیست!

زیبایی بدنه و طراحی یک امر سلیقه ای است و  نمی توان مستقیم در مورد آن نظر داد و تصمیم گرفت. اما می توان میدان مقایسه را برای مگان و رقبا باز کرد.

مگان، زانتیا و آوانته هر سه طراحی ساده ای دارند. شاید با این تفاوت که زانتیا کمی اسپرت تر باشد اما مگان و آوانته بسیار ساده هستند. از طرفی مزدا ۳ به نسبت رقبا طراحی به روز تری دارد و سراتو در کمال سادگی، بسیار زیباست. پس اگر بخواهیم به طراحی بدنه مگان رتبه دهیم در بهترین حالت مقام سوم مشترک را کسب می کند.

مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان

یکی از ضعف های بزرگ رنو مگان نسبت به رقبایش مخصوصا نسبت به مزدا ۳ و آوانته ضعف گیربکس آن است مخصوصا  اگر این  خودرو را در شهر برانید گیربکس آن میتواند بسیار آزار دهنده باشد. گیربکس خنگی خاصی دارد و در تعویض دنده و معکوس دهی  به خوبی عمل نمی کند. مخصوصا اگر در ترافیک باشید و مدام مجبور به ایستادن و دوباره حرکت کردن شوید هاج و واج ماندن گیربکس امری کاملا عادی در مگان است که باید با آن کنار بیایید! اما در آوانته و یا مزدا ۳ این مشکل اصلا دیده نمی شود و گیربکس بهتری نسبت به مگان مورد بحث دارند. البته زانتیا با گیربکس دستی هم شاید کمی قدیمی به نظر بیاید اما همیشه یک گیربکس دستی خوب بهتر از یک گیربکس اتوماتیک بد است!

interior automatic

نتیجه گیری

باید گفت رنو مگان خودرویی خانوادگی است. خودرویی که سواری نرمی دارد و کابین جاداری  هم دارد اما ایراداتی که گفته شد را نیز به همراه خود دارد. بنابراین اگر خواهان شتاب هستید سراغ زانتیا بروید. اگر آپشن میخواهید سراغ مزدا ۳ بروید. اگر دوست دارید خودروی شما کیفیت بیشتری داشته باشد سراتو مناسب شماست. اگر تعادل بین این موارد را می خواهید هیوندای آوانته بخرید  و در نهایت اگر خودرویی میخواهید که جادار باشد و برای خانواده مناسب باشد رنو مگان ۲۰۰۰ انتخاب خوبی است.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

17 دیدگاه ها برای "معایب رنو مگان ۲۰۰۰"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کیوان
مهمان
درود بر همگی به یقین میگم نویسنده فقط یچیزی شنیده و بدون هیچ گونه تجربه ای این مطالب رو نوشته. شما هیچ ماشین بی عیبی نمیتونه پیدا کنی. مزایای خرید مگان ۲۰۰۰. سواری فوق‌العاده نرم حتی تویه سرعت دویست کیلومتر و هندلینگ فوق‌العاده بالا. سگ جونی موتور که سیصد هزار کارکرد بدون هیچ مشکلی. ترمز عالی. زیر بندی قوی. اکثر مگان ها داخل سایت بی رنگ هستن بنطزتون شانسی هستش بخاطر تعادل و ترمز خوب خودرو هستش گیربکسش هم من سر ۲۷۰ هزار باز کردم فقط ترمز های باند رو تعویض کردم و کاسه نمد ها و شیربرقی اصلی .… بیشتر
علی
مهمان
خواهشا خواهشا و برای بار سوم خواهشا متعصبانه نظر ندید. چرا ماشین خوبیه؟؟؟؟؟ بله درسته یه زمانی صفرش یا کم کارکردش بود اوکی بود ولی الان همه شون پوکیدن و ماشین اروپایی وقتی به خرج افتاد ادم رو روانی میکنه. من دارمش یه روز کام ایربگش خراب میشه یه روز سوکت ایربگ زیر صندلی یه ترمز دربش خراب شده ۴ میلیون پولشه . لنت به درد بخور بخایی بندازی حداقل ۲ تومن پاته.گیربکسش به تقه افتاده- جلوبندی رو تعمیر کردم فیکس ۶ میلیون خرج شد. در ضمن چون یک سری از قطعاتش گیر نمیاد با هر قیمتی فروشنده ها میفروشن-… بیشتر
ناشناس
مهمان

من از الان بگم تاحالا مگان سوار نشدم ولی خیلی تعریفش رو شنیدم و اولین باره که میبینم کسی ایراد میگیره ازش.بعد این ماشینایی که گفتین از لحاظ ظاهر قابل مقایسه با مگان نیستن(البته بجز سراتو)

بهروز
مهمان

سلام. من مطمئن هستم کسی که این مطلب رو نوشته حتی به عنوان سرنشین هم سوار مگان نشده. من ۱۲ ساله که یک مگان ۲۰۰۰ دارم. هیچکدوم از مواردی که اینجا گفته شده صحت نداره. هنوز دلم نمیاد بفروشمش. البته بگم که دو تا ماشین دیگه هم دارم ولی هر روز سوار مگان هستم.

محمد تاجر
مهمان

مگان سوار هیچوقت سوار خودروهای ایرانی و چینی نمیشه اصلا. مگان رو نمیتونه کسی توصیف کنه در حد خودروهای آمریکایی هس و عالی بدنه محکم و ترمزهای خوب و سر پیچ ها تعادل عاااالی .با این قیمت خودرو ی ماشین میلیاردی سوار میشی و مشاوره خرید بخاین در خدمتم ۰۹۱۴۱۲۴۲۳۹۳محمد

بابک
مهمان

آقای جهاندار برام جالب بود که شما مگان رو از زانتیا و آوانته پایین‌تر آوردین مخصوصا مقایسه تعادل مگان و آوانته لطفا مگان سوار شید بعد نظر بدین

امیرحسین
مهمان

چند سالی هست مگان داریم و فوقالعاده خودروی خوبیه ،درسته یکی دوتا آبشن داخلش احساس میشه ولی از هرلحاظ عالیه ،بین این خودروهایی که این نا خرد نام برد جلوبندی فوق‌العاده ای داره که قابل قیاس بااین خودروها نیست ،بنظرم مگان رو باید خودروی ملی اعلام میکردن، از نظر موتوری هم کلا پلمپ وارداتی فرانسه هست که بینظیره ،از لحاظ هزینه هم اگر خرجی بشه؟باز میدونی تا۱۰سال بعد هزینه ای نداره ،اینقدر خوب هستن….

مهدی
مهمان

خودتم نفهمیدی میخوای چی بگی شرط میبندم تو عمرت دستت به فرمون مگان نرسیده که اینقدر راجب مگان چرند میگی مگان ماشین رو کاغذو سایت نیست باید سوارش بشی تا بفهمی چقدر خوبه ذهن مردمم با این مزخرفات پر نکن

ایرانی
مهمان

کلا غلط و نادرست کدوم بیسوادی این رو نوشته

بهنام
مهمان

فکر کنم نویسنده تا حالا مگان سوار نشده!!!! از هر نظر عالیه.