رونمایی آئودی RS4 آوانت ۲۰۲۵

بروزرسانی در: چهارشنبه 9 خرداد 03 ساعت 11:41
رونمایی آئودی RS4 آوانت 2025

ایده‌ آل‌ترین خودرو برای گاراژهای تک‌ خودرو حال با بهبودهای فنی به بازار آمده است.

آئودی آلمانی برای گرامیداشت چهار دهه حضور استیشن RS4 آوانت در بازارهای جهانی، یک نسخه محدود و تازه از آن را معرفی کرده است که با رنگ زیبایی موسوم‌به «زرد ایمولا» مزین شده و بهبودهای فنی مناسبی را هم تجربه کرده است. هرچند مهندسان آئودی قدرت پیشرانه V6 تویین توربوی این خودرو را افزایش داده‌اند اما هنوز از مرز بی‌ام‌و M3 تورینگ تجاوز نکرده‌اند.

موتور ۲.۸ لیتری این نسخه خاص ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و به‌این‌ترتیب، به راننده خود اجازه می‌دهد تا به ۴۶۴ اسب بخار قدرت دسترسی داشته باشد. گشتاور موتور بدون تغییر و برابر ۶۰۰ نیوتن متر باقی مانده است. رقیب هم‌وطن او از بی‌ام‌و به‌لطف بهره‌وری از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی تویین توربوی خود به ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دسترسی دارد.

RS4 آوانت ادیشن ۲۵ می‌تواند درعرض ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند یعنی ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از RS4 آوانت کامپتیشن. در مقام مقایسه، M تورینگ ۰.۱ ثانیه زودتر به سرعت معیار می‎‌رسد. آئودی جدید می‌تواند تا رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به شتابگیری ادامه دهد که حدودا ۱۰.۴ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر بی‌ام‌و M3 تورینگ. RS4 آوانت ادیشن ۲۵ به اگزوزهای اسپرت RS و سراگزوزهای سیاه‌رنگ مات مجهز شده و هم‌اکنون صدای بهتر و خشن‌تر از خود تولید می‌کند.

ادییشن ۲۵ در مقایسه با نمونه عادی RS4 آوانت به فنربندی سفت‌تری مجهز شده و ۰.۴ اینچ ارتفاع کمتری هم دارد. مالک می‌تواند ارتفاع را ۰.۴ اینچ دیگر هم کاهش دهد تا از راندمان بهتر لذت ببرد. آئودی می‌گوید که نرم‌افزار بهبودیافته جعبه‌دنده ۸ سرعتی و مبدل گشتاور باعث انجام تعویض دنده‌های سریع‌تر شده است. بازوهای کنترلی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سفت‌تر شده و زاویه کمبر آن هم دو درجه دیگر افزایش یافته است تا چسبندگی استیشن اسپرت آئودی بهبود پیدا کند.

آئودی برای افزایش هر چه بیشتر عملکرد و چسبندگی، RS4 آوانت RS را به تایرهای پیرلی P زیرو کورسا و رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی نسخه RS4 آوانت کامپتیشن مجهز کرده است. نسخه ادیشن ۲۵ این آئودی خانوادگی با رینگ ۲۰ اینچی سیاه مات همراه شده که درون تایرهای پیرلی P زیرو تروفئو RS قرار گرفته است. آئودی برای تاکیدبر عملکرد این خودرو، یک جفت دستکش رانندگی هم به خریدارانش هدیه می‌دهد.

RS4 آوانت ادیشن ۲۵ تنها در بازار اروپا عرضه می‌شود. این خودرو که تنها ۲۵۰ نسخه از آن تولید خواهد شد، در سه رنگ زرد ایمولا، خاکستری ناردو و سیاه براق و با قیمت ۱۵۵,۴۰۰ دلار عرضه می‌شود. نظر شما درباره این استیشن خانوادگی چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar