رونمایی تویوتا FJ بروزر در نمایشگاه سما ۲۰۲۳

پنج شنبه 11 آبان 02 ساعت 09:34
رونمایی تویوتا FJ بروزر در نمایشگاه سما 2023

تویوتا از محصول جدید خود برای نمایشگاه سما ۲۰۲۳ رونمایی کرد. این خودرو که تویوتا FJ بروزر نام دارد یک وانت پیکاپ کلاسیک با پیشرانه ۸ سیلندر ناسکار است.

همه‌چیز با انتخاب وانت پیکاپ تویوتا FJ45 مدل ۱۹۶۶ برای استارت پروژه شروع می‌شود. تیم تولید کننده این هیولا اقدام به اعمال تغییرات ضروری در شاسی کرده‌اند و یک رول کیج را نیز برای آن در نظر گرفته‌اند. بدنه خودرو نیز به فریمی سفارشی متصل شده و از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به اکسل‌های متفاوت، دیفرانسیل‌های جلو و عقب جدید و جعبه انتقال کارا اشاره کرد. به لطف سیستم تعلیق جدید با شوک‌های فاکس و فنرهای ایباخ، این تویوتا می‌تواند از هر مانعی عبور کند.

زیر کاپوت تویوتا FJ بروزر نسخه بازنگری شده از پیشرانه ۸ سیلندر مسابقه‌ای ناسکار قرار دارد. تویوتا به تغییرات رخ داده در این نیروگاه آهنین اشاره‌ای نکرده اما قدرت آن در حالت مسابقه‌ای کامل به حدود ۷۲۵ اسب بخار می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های قوای محرکه این خودرو می‌توان به گیربکس ۳ سرعته رانچو و سیستم اگزوز مگنا فلو اشاره کرد. استفاده از چنین تنظیماتی باعث پرفورمنس عجیب بروزر می‌شود.

برای مثال باید گفت FJ بروزر می‌تواند در سبک‌ترین دنده و در دور موتور ۷ هزار سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. به همین منظور از لاستیک‌های ۴۲ اینچی بی اف گودریچ کراولر T/A KX برای حداکثر چسبندگی استفاده شده است. یکی از ویژگی‌های جذاب محصول خاص تویوتا را می‌توان سینی جدید زیر خودرو دانست که در صورت گیر کردن در مسیرهای صعب‌العبور فعال می‌شود. در واقع حتی نیازی به پیاده شدن راننده از خودرو نیست و با فشار یک دکمه از داخل کابین می‌تواند آن را فعال کند. داخل کابین نیز صندلی‌های مومو دیتونا EVO با پوشش جدید دیده می‌شوند. راننده نیز فرمان جدید جکی استوارت ۱۹۶۸ را در دست می‌گیرد تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی داشته باشد. نهایتاً باید گفت تویوتا FJ بروزر در کنار تاکوما ایکس رانر کانسپت مشغول خودنمایی خواهد بود، خودرویی که از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو با ۴۲۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و به اندازه بروزر قدرتمند و خاص است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar