مدل‌های داچیا دیگر با برند رنو عرضه نخواهند شد

بروزرسانی در: چهارشنبه 21 آذر 97 ساعت 17:18
مدل‌های داچیا دیگر با برند رنو عرضه نخواهند شد

لارنس فن دن آکر، سرطراح رنو می‌گوید شرکت آن‌ها قصد دارد فروش مدل‌های داچیا با برند رنو را در برخی بازارهای بین المللی خاص قطع کند. ازنظر او، این حرکت موجب می‌شود تا خودروهای این برند رومانیایی هویت مختص به خود را داشته باشند.

مدل‌های داچیا مانند داستر، لوگان، ساندرو استپ وی و داکر در برخی بازارها مانند روسیه، مکزیک، آفریقای جنوبی، هند و ایران تحت برند رنو فروخته می‌شوند.

وی در این مورد می‌گوید: «هدف من این است که رنو یک خانواده محصولات کاملاً خاص داشته باشد. من قصد دارم مدل‌های رنو که از داچیا آمده‌اند را حذف کنم.

شاید از نظر تجاری این کار منطقی باشد، چون خودروهای رنو برای برخی بازارها گران هستند و داچیاها نیز مدل‌هایی مدرن با قیمتی مناسب و خوب می‌باشند، از این رو آن‌ها را تحت برند رنو در آن بازارها عرضه کرده‌ایم. این موضوع به افزایش فروش ما در آن بازارها کمک کرد. ولی اکنون که فروش ما در بازارهایی مانند روسیه بالا رفته، باید به فکر تغییر مدل‌های خود باشیم.»

خودروی Kaptur ویژه بازار روسیه شباهت زیادی به شاسی بلند کپچر دارد، ولی در واقع یک خودرو بزرگ‌تر ساخته شده روی پلت فرم داستر است. این خودرو را ابتدا رنو برای بازارهای در حال رشد طراحی کرده بود و بعد از آن، از کراس اور آرکانا رونمایی کرد.

البته فن دن آکر اشاره کرده یکی از مدل‌های داچیا که با نام رنو همچنان در بازارهای مختلف حاضر خواهد بود داستر است، این خودرو در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازارهای مختلف جهانی به شمار می‌آید. نسل دوم داستر هم اکنون در بازارهای مختلفی در سراسر جهان تولید می‌شود.

فن دن آکر اضافه کرده که حذف مدل‌های داچیا با برند رنو روی طراحی مدل‌های آتی داچیا نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت. وی با بیان این که نسل آتی خودروهای داچیا فوق العاده خواهند بود گفته: «ما باید باهوش باشیم. خودروهای رنو و داچیا دو مفهوم و کانسپت متفاوت دارند و تفاوت میان آن‌ها زیاد است. این استراتژی می‌تواند برای هر دو برند بسیار خوب باشد.»

منبع ترجمه: Auto Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar