آیا قیمت پژو پارس به ۴۰۵ نزدیک می‌شود؟

شنبه 11 آبان 98 ساعت 12:45
آیا قیمت پژو پارس به 405 نزدیک می‌شود؟

بحث توقف تولید پراید و ۴۰۵ و همچنین جایگزین‌های آنها همچنان ادامه دارد.

فربد زاوه، کارشناس حوزه خودرو در خصوص توقف تولید پراید و ۴۰۵ اظهار کرد: بعید است که کسی مخالف حذف پراید و پژو ۴۰۵ باشد؛ خودرویی که ۳۰ سال در بازار تولید شده است و هر چیزی نیاز به تغییر و تنوع دارد. از سوی دیگر عقیده دارم اگر ما می‌‌توانیم خودرویی را با ۵ هزار دلار به تولید برسانیم این کار برای تیبا هم امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است تیبا با پراید تفاوت‌هایی دارد ولی فرقی بین پژو پارس و پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

وی ادامه داد: در خصوص سایپا علاوه بر جایگزین‌های اعلام شده صحبت‌هایی در مورد یک خودروی جدید هم وجود دارد. ولی بحث پژو ۴۰۵ متفاوت است و گفته می‌شود که این خودرو را حذف می‌کنیم و به جای آن پژو پارس را می‌گذاریم. این حرف کمی عجیب است چون که از نظر استاندارد بین این ۲ خودرو تفاوتی وجود ندارد و تنها در تجهیزات تزئیناتی متفاوت هستند. از لحاظ مشخصات فنی این دو خودرو یکسان هستند و اگر پژو ۴۰۵ استاندارد نیست پژو پارس هم نخواهد بود.

وی در پایان گفت: یکی از موارد مهم در رابطه با قیمت این خودرو به تیراژ آنها مربوط می‌شود. تفاوت قیمت پراید و تیبا هم به همین عامل تیراژ بازمی‌گردد. در خصوص پژو ۴۰۵ و پژو پارس این امکان وجود دارد که بتوان قیمت‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد. با افزایش میزان تیراژ تیبا هم می‌توان قیمت آن را تا اندازه‌ای به پراید رساند. قیمت این خودروها پس از توقف تولید تا حد زیادی به مدل جایگزین شده بستگی دارد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar