خودروهای داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را ندارند

یکشنبه 10 شهریور 98 ساعت 14:04
خودروهای داخلی از سال 92 به این طرف کیفیت لازم را ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با ذکر اینکه اکنون خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، گفت: در مجموع خودروهای داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را ندارند چون که قطعات فرانسوی خودرو اکنون تبدیل به چینی و یا ایرانی شده‌اند.

حمیدرضا قندی در مورد شرایط بازار خودرو، اظهار کرد: ثبات نرخ ارز طی دو ماه گذشته و همچنین افزایش تولید ساپیا و ایران خودرو طی ۱۰ روز اخیر باعث کاهش قیمت خودرو شده است.

وی با ذکر اینکه هم اکنون خریداران خودرو در بازار واقعی شده‌اند، توضیح داد: اکنون مثل گذشته افراد برای سرمایه گذاری، پنج یا ۱۰ خودرو را احتکار نمی‌کنند و اگر مصرف کننده‌ای نیاز به خرید داشته باشد وارد بازار خودرو می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در مورد اعتقاد بعضی خریداران واقعی خودرو مبنی بر بالا بودن قیمت‌ها در بازار، اظهار کرد: واقعیت این است که قیمت خودرو بیش از این کاهش نمی‌یابد و تورم موجود بر تمام قیمت‌ها اثر گذاشته و نرخ کنونی خودرو، کف قیمت‌هاست.

وی با ذکر اینکه هم اکنون قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، تاکید کرد: در صورتی که گروه‌های خودروساز افزایش تولید داشته باشند، شاهد تداوم کاهش قیمت خودرو و ثبات بازار خواهیم بود.

قندی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی ۱۰ روز اخیر، اظهار کرد: هم اکنون پراید ۴۴ میلیون و ۵۰۰ تومانی در بازار به ۴۳ میلیون تومان رسیده و دنا پلاس معمولی با بیشترین کاهش نسبت به ۱۰ روز پیش با ۱۰ میلیون تومان افت قیمت، به ۱۲۲ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: خودرو ۲۰۶ نسبت به ۱۰ روز پیش نزدیک به دو میلیون تومان ارزان شده و یا برخی خودروها مانند ال ۹۰ که تولید ندارند، تغییر قیمتی نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به وضعیت بازار خودروهای دست دوم، گفت: خودروهای دست دوم وضعیت خاص خود را دارند و قیمت گذاری آن بر مبنای خودروهای صفر کیلومتر است. بعضی افراد که توان مالی کمتری دارند گرایش به خودروهای دست دوم دارند و بقیه هم خریدار خودروهای نو هستند.

وی در مورد کیفیت خودروهای داخلی و عقیده بعضی تعمیرکاران مبنی بر کیفیت بهتر خودروهای قدیمی‌تر، تصریح کرد: کیفیت خودرو طی دو سال اخیر بهتر شده، ولی نه تا حدی که مورد انتظار است، ولی در مجموع خودروهای داخلی از سال ۹۲ به این طرف کیفیت لازم را نداشته، چون که قطعات فرانسوی خودرو اکنون چینی و یا ایرانی شده‌اند.

قندی در مورد از رده خارج شدن پراید و پژو ۴۰۵، گفت: اگر پژو ۴۰۵ از رده خارج شود جایگزین آن اس ال دی با همان رده قیمت است، ولی اگر پراید از رده خارج شود با وجودی که کیفیت خوبی ندارد خودرویی ارزان‌تر از پراید در بازار نیست.

وی ادامه داد: تنها خودرویی که تا اندازه‌ای با پراید برابری می‌کند تیبا است که با ۱۰ میلیون تومان قیمت بالاتر، مردم قدرت خرید کمتری خواهند داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در مورد اینکه آیا امکان از رده خارج کردن پراید وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: از سال پیش قیمت پراید نزدیک به دو برابر افزایش یافته است، این در حالیست که بقیه قیمت خودروها، مواد اولیه و اجناس دیگر اصناف پنج و یا حتی ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: جدا از بحث خودرو، هم اکنون افزایش قطعات خودرو همچون لاستیک بیشتر از خودرو است.

قندی گفت: خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان اکنون مربوط به دو گروه ایران خودرو و سایپا است و نمی‌توان برای کیفیت آنها رده بندی مشخصی اعلام کرد.

وی در مورد شرایط خودروهای خارجی، اظهار کرد: قیمت خودروهای خارجی تنها وابسته به ارز است و با افزایش قیمت دلار بهای خودروها هم بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با ذکر اینکه بعضی خودروهای خارجی صفر کیلومتر تا ۳۰ درصد و خودروهای داخلی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته‌اند، گفت: با این وجود رکود بر بازار خودروهای داخلی و خارجی سایه افکنده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar