خودرو گرانتر از زمانی شده است که دلار ۲۰ هزار تومان بود

بروزرسانی در: شنبه 30 شهریور 98 ساعت 13:35
خودرو گرانتر از زمانی شده است که دلار 20 هزار تومان بود

یک فعال بازار خودرو گفت:شرایط به طوری است که هم فروشنده و هم خریدار منتظر یک اتفاق هستند و ترجیح می‌دهند حرکتی نکنند تا ببیند فردا چه می‌شود، همین تفکرات موجب می‌شود که خرید و فروش به حداقل برسد.

سعید عبدالهی فعال بازار خودرو در مورد شرایط این بازار  در هفته اخیر گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مثل هفته‌های قبل کماکان رکود بر بازار حاکم بود و شمار خرید و فروش در بعضی از روزها به شمار انگشتان دست رسید.

وی در مورد دلیل ادامه‌دار بودن این رکود گفت: در این بازار اخبار و جو روانی بسیار تاثیرگذار است، وقتی تلویزیون تصویر پارکینگی را نشان می‌دهد که مملو از خودرو است و اتفاقاً خودرویی در آنجا وجود دارد که افراد زیادی با گذشت نوبت آنها، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، یک جو بی‌اعتمادی و بلاتکلیفی به وجود می‌آید. به طور کلی الان شرایط به گونه‌ای است که هم فروشنده و هم خریدار منتظر یک اتفاق هستند و ترجیح می‌دهند حرکتی نکنند تا ببیند فردا چه می‌شود، همین تفکرات موجب می‌شود که خرید و فروش به حداقل برسد.

عبدالهی افزود: نکته دیگر غیرواقعی بودن قیمت‌ها است زمانی که قیمت دلار ۲۰ هزار تومان بود هیندای اکسنت ۱۹۰ میلیون تومان قیمت داشت ولی الان که دلار به ۱۱ هزار تومان رسیده قیمت این خودرو ۲۷۰ میلیون شده یا پژو ۲۰۶، ۶۰ میلیون تومان بود ولی الان ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و این موارد نشان می‌دهد که عواملی غیر از مولفه‌های اقتصادی و نظام بازار بر قیمت‌گذاری تأثیر دارد.

وی در مورد تغییرات قیمتی در هفته اخیر گفت: در رنج قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون، تقریباً روزی یک میلیون تومان کاهش داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم با آغاز فصل پاییز که معمولاً قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و با فروش‌های ویژه ایران خودرو و سایپا، این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

عبداللهی در مورد بازار خودروهای کارکرده گفت: این بازار هم تحت تأثیر خودروهای صفر قرار گرفته و رکود بر آن حاکم است، به خصوص در این فصل که کمتر کسی به فکر تعویض خودرو است. به طور کلی زمانی افراد خودروی خود را تعویض می‌کند که بازار روند ثابت داشته باشد نه اینکه هر لحظه امکان دارد که با فروش خودرو نتوانند خودروی بهتر را خریداری کنند.

ایران جیب

دلیل آرامش بازار خودرو چیست؟

۶ هزار خودرو در گمرکات معطل هستند

مدارک مورد نیاز برای دریافت پلاک وسایل نقلیه

دولت مخالف ورود شورای رقابت به پروسه قیمت‌گذاری خودرو است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar