تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت روز!

بروزرسانی در: شنبه 10 آذر 97 ساعت 12:38
تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت روز!

گویا احتمال افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی، گروه‌های خودروسازی را در تحویل خودروهای ثبت نامی مردد کرده است.

از طرف دیگر، در بازار خودروهای داخلی با توجه به کمبود عرضه از طرف خودروسازان، شکاف قیمتی خودرو میان بازار و کارخانه بیشتر شده است. نزدیک به ۶ ماه است که خودروسازان تحویل‌های خود را بسیار محدود کرده و به خاطر احتمال افزایش رسمی قیمت‌ها این اقدام را به تعویق انداخته‌اند. وقوع این اتفاق موجب شده است ‌ افزایش قیمت داخلی‌ها بین بازار و کارخانه بیش از هر زمان دیگری در بازار احساس شود.

با توجه به این که خیلی از خودروهای پیش فروش شده توسط خودروسازان با قیمت قطعی به فروش نرسیده‌اند، پس خودروسازان خودروهای خود را به قیمت روز تحویل خواهند داد. این در حالی است که اگر افزایش قیمت رسمی خودروسازان به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، خودروسازان با به روز کردن قیمت‌ها، خودروهای ثبت نامی را تحویل می‌دهند.

در چنین وضعیتی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تهران معتقد است: «اختلاف قیمت خودروهای با قیمت زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار که از طرف کارخانه عرضه می‌شوند هم بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان شده است. همچنین این اختلاف قیمت برای خودروهای کارخانه که بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان هستند، نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است. البته باید گفت خودروهایی که قیمت کارخانه آنها بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان است هم اختلاف قیمتی بین ۴۲ تا ۶۶ میلیون تومان در بازار دارند.»

موتمنی در آخر در خصوص چگونگی خروج بازار خودرو از این بحران گفت: «در وضعیت فعلی برای خروج بازار از بحران اختلاف قیمت بازار و کارخانه، خودروسازان باید هرچه زودتر خودروهای ثبت نامی را به بازار عرضه کنند تا شاهد کاهش قیمت خودرو و کم شدن اختلاف قیمت این کالا بین بازار و کارخانه باشیم.»

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "تحویل خودروهای ثبت نامی با قیمت روز!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ده زلده
مهمان

بهتر است به جای کوبیدن به طبل گرانی خودرو و افزایس قیمتها مسولین مفت خور تحقیق و تفحص کنند که چرا این دزدان سرگردنه خوروهای تولیدی را تحویل نمی دهند

پويا
مهمان

طبق ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو افزایش قیمت نباید شامل خودروهایی شود که تاخیر دارد. صراحتا در این ماده نوشته که قیمت زمان تحویل مندرج در قرار داد. نه هر زمانی ک خودروساز خواست خودرو بده