تحویل خودرو به وقت گل نی!

بروزرسانی در: چهارشنبه 22 آبان 98 ساعت 13:24
تحویل خودرو به وقت گل نی!

یک نماینده مجلس در خصوص پیش ‌فروش خودروسازان گفت: خودروسازان سعی می‌کنند در زمان مقرر به تعهدات خود عمل کنند ولی اگر چنین اتفاقی نیفتاد هم قراردادها به طوری است که مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان مشکل نقدینگی دارند و وام هم به آن‌ها کمتر داده شده است. در نتیجه همین عامل فشار زیادی به خودروسازان می‌آورد ضمن این که بدهی‌های قبلی زیادی دارند. هم اکنون بانک‌ها کمی سخت‌تر وام می‌دهند همچنین این که ورود دوباره دلالان به بازار هم بر افزایش قیمت خودرو در مدت اخیر تأثیر گذاشته است.

وی در خصوص وضعیت قیمت خودرو تا پایان سال اظهار کرد: مردم قدرت خرید ندارند در نتیجه افزایش قیمت توجیهی ندارد. افرادی که خودرو می‌خرند از آن استفاده‌ای نمی‌کنند و مصرف‌کننده واقعی توان پرداخت چنین مبالغی را ندارد. شرایط قیمت خودرو تا پایان سال به مدیریت دولت بستگی دارد و اگر بخواهد می‌تواند نرخ را پایین بیاورد.

این نماینده مجلس به خریداران خودرو هشدار داد و گفت: لازم به ذکر است که پیش‌فروش‌ها به خودروسازان کمک می‌کند ولی مردم قراردادهایی را که امضا می‌کنند باید مطالعه کنند. خودروسازان سعی می‌کنند که خودروها را در زمان اعلام شده تحویل دهند ولی در قراردادها شرایط به طوری است که اگر چنین اتفاق نیفتاد هم مشکلی برای سازندگان ایجاد نمی‌شود. افرادی که در بانک‌ها پول دارند باید به صنعت خودرو کمک کنند اما بعدها به عدم تحویل خودرو اعتراض نکنند. خریداران با علم به این که وضعیت تحویل خودروها نامشخص است ثبت ‌نام می‌کنند. آن‌ها قراردادی را امضا کردند که متوجه آن نبوده‌اند. معنی قراردادهای ذکر شده این است که وقت گل نی خودرو را به شما تحویل می‌دهیم! این زمان می‌تواند یک سال یا ۱۰ سال دیگر باشد.

گسترش نیوز

امنیت پراید و تیبا تفاوتی ندارد!

بیانیه مشترک ایران خودرو و سایپا در مورد قیمت خودرو

۳ عامل عدم کاهش قیمت خودرو با وجود کاهش قیمت دلار

صنعت قطعه ‌سازی به شدت نیازمند سرمایه مالی شده است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تحویل خودرو به وقت گل نی!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کسمایی
مهمان

آدمایی که از دیگران درس نمیگیرن هر چی سرشون بیاد حقشونه، بقول یک مجری تلویزیون «نمیمیرین که ماشین چند مدل پایین تر سوار شین»