جایگزین‌های پراید را بشناسید + مشخصات فنی

دوشنبه 6 آبان 98 ساعت 15:41
جایگزین‌های پراید را بشناسید + مشخصات فنی

سه خودروی تیبا، ساینا و کوئیک که به عنوان جایگزین پراید معرفی شده‌اند را بشناسید.

براساس جدیدترین اعلام شرکت سایپا  تولید پراید مدل۱۳۲ تا پایان دی ‌ماه ۹۸، پراید مدل۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید مدل۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید.

این موضوع نشان از آن دارد که  مشتریان خودروی پراید در آینده با سه خودروی تیبا، ساینا و کوییک در بازار مواجه خواهند شد که باتوجه به هزینه‌ها اقدام به خرید آنها می‌کنند. ولی باید بدانید این سه خودروها از نظر فنی، در اصل همان خانواده پراید است که همگی بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ تولید شده و  موتور هر سه خودرو دارای گنجایش ۱۵۰۰ سی سی با  ۸۷ اسب بخار قدرت است.

در بخش قیمتی هم این خودروها تفاوت‌هایی با هم دارند ولی بیشترین افزایش قیمت به کوئیک اتوماتیک با قیمت ۹۵ میلیون تومان است . علاوه بر این تیبا ارزش ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، تیبا ۲ ارزش ۵۸ میلیون تومانی و ساینا ارزش ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار دارد.

در ادامه این مطلب سه خودروی تیبا، ساینا و کوئیک که به عنوان جایگزین پراید معرفی شده‌اند را بشناسید.

تیبا:  این خودرو  در سال ۱۳۸۷ خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۱ از مدل هاچ بک این محصول با نام تیبا ۲ رو نمایی کرد. این خودرو نسبت به سدان خود دارای امکانات بیشتری است، اما در قسمت فنی از همان موتور بهره می‌برد. این خودرو به همان موتور تیبا مدل سدان مجهز است. این موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سی سی بهره می‌برد و قادر به فراوری ۸۷ اسب بخار در دور ۵۳۰۰ و حداکثر گشتاور فراوریی ۱۲۸ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ توسط گیربکس ۵ سرعته دستی است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۵۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۱۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. این خودرو همانطور که گفته شد دردسته خودروهای هاچ بک است ، به طوریکه طول آن ۳۹۲۵ عرض آن بدون در نظر دریافت آینه‌ها ۱۶۴۲ و ارتفاع آن ۱۴۸۴ میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم از همان طراحی تیبا سدان برخوردار است.

ساینا: این خودروی دارای موتور ۱.۵ لیتری منطبق با استاندارد یورو ۴ اروپا است که ترمز ABS مجهز به سیستم EBD از ویژگی‌های این خودرو است.

کوئیک دنده‌ای : نام کوئیک برگرفته از مناطق مختلف و ایل‌های ایران است. این خودرو در حقیقت همان ساینا هاچ‌ بک است. هاچ‌ بک بزرگی که شاید از دید عده‌ای به عنوان شاسی بلند کوچک هم شناخته شود. X200 پلت ‌فرم استفاده شده در کوئیک است؛ پلت‌فرمی که پیش از این در تیبا و ساینا به کار رفته است. این خودرو با طولی نزدیک به ۳.۹۸۹ میلیمتر، پهنایی در حدود ۱.۶۸۸ میلیمتر، ارتفاعی در حدود ۱.۵۲۴ میلیمتر و فاصله دو محور عقبی و جلویی ۲.۴۱۲ میلیمتر، با وزن خالصی در حدود ۱ تن در مدل پایه تناسب کافی با خیابان‌های تنگ و مملو از ترافیک شهرهای بزرگ دارد.

کوئیک اتوماتیکاضافه شدن امکاناتی مانند سیستم استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کروز کنترل، بلوتوث ، صندلی برقی چند حالته برای راننده ، گیربکس اتوماتیک و آپشن های متعدد دیگر موجب شده است رغبت بیشتر مردم به خرید این خودرو شده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "جایگزین‌های پراید را بشناسید + مشخصات فنی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
شایان
مهمان
این زباله ها خریدن داره. کل کارخانجاتو ببندین و خودروی ژاپنی و المانی و کره ای وارد کنین. بخدا در حالت کلی با توجه به استهلاک و مصرف سوخت و میزان آلایندگی و تلفات ناشی از تصادف، به صرفه تره‌ و برای مملکت بشدت سود بیشتری داره. با پس انداز چهار ماهم تو المان یه ماشین دست دوم قدیمی مارک‌گلف مدل ۲۰۰۴ خریدم و باهاش ۹۰هزارتا راه رفتم و فقط بنزین و هنوز روغنشو هم عوض نکردم و وقتی کمی کم میشه روش میریزم. یک سنت برام خرج نتراشید و مثل ساعت کار‌میکنه. وقتی هم خریدمش ۱۰۷ هزارتا کارکرده بود… بیشتر
Mq
مهمان

کی شعورش به این چیزا میرسه آخه داداشم