خط تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو افتتاح شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خط تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو افتتاح شد

خطوط تولید انبوه دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو شش سال پیش در چنین روزی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن وتجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد ایران خودرو افتتاح شد.

جواد نجم الدین مدیرعامل سابق گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم افتتاح خطو ط تولید دومین خودرو ملی ایران خودرو به نام رانا با اشاره به این مطلب گفت: رانا دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو و در راستای توسعه برند ملی و پلتفرم‌های ایران خودرو طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: این خودرو به قصد افزایش ارزش سهام ایران خودرو و توسعه سهم این کمپانی در بازار داخلی و بازارهای هدف صادراتی و با استاندارد ایمنی بالا و در حد سه ستاره و استاندارد آلایندگی یورو (۳، ۴ و ۵) به بازار عرضه می‌شود.

نجم الدین خاطر نشان کرد: این خودرو، ارزان‌ترین محصول کلاس سی کمپانی ایران خودرو با سطح امکانات رفاهی و عملکردی مناسب در حدود قیمتی ۱۵ میلیون تومان هدف گذاری شده است.

وی یاد آورشد: تولید رانا در سایت‌های داخلی و سایت‌های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است و در افق صادراتی محصول، منطقه غرب آسیا و خاورمیانه، روسیه و حوزه کشورهای مشترک المنافع، غرب آفریقا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس دیده شده است.

تولید خودرو روآ به صورت کامل متوقف شد

معاون سابق بازاریابی و فروش ایران خودرو شش سال پیش در چنین روزی، بیان کرد که خودروی روآ تولید نمی‌شود.

عبدالله بابایی درباره اعلام مسئولان دولتی درباره ادامه تولید خودروی روآ گفت: تولید این خودرو به طور کامل متوقف شده است و اطلاعات ارائه شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص باید دوباره بررسی شود.

هم چنین یادآور می‌شود تولید خودروی روآ به دلیل عدم انطباق با استانداردهای خودرویی مورد نظر سازمان استاندارد باید از شهریور ماه سال پیش متوقف می‌شد، پلیس نیزعنوان کرده بود که اجازه شماره گذاری این خودرو را نخواهد داد.

کمپانی خودروسازی ایران خودرو نیز اعلام کرده بود که تولید روآ متوقف شده است اما چندی پیش یکی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد تولید این خودرو تنها کاهش پیدا کرده و متوقف نشده است.

کاهش ۴۸ درصدی تولید خودروهای دوگانه‌سوز

تولید انواع خودروهای سواری دوگانه‌سوز شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که در دو ماهه نخست سال ۱۳۹۱ با کاهش بیش از ۴۸ درصد به ۱۹ هزار و ۴۴۰ دستگاه رسید.

به صورت تفکیک شده، تولید خودروهای سواری دوگانه سوز در کمپانی ایران خودرو با کاهش ۵۷.۲ درصدی به ۱۵ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسید. تولید سواری‌های دوگانه سوز در کمپانی پارس خودرو نیز در دو ماه امسال با افت ۵۵.۸ درصدی ۳۱۶ دستگاه عنوان شد.

این در شرایطی است که تولید سواری‌های دوگانه سوز در سایپا برخلاف دو کمپانی دیگر در دو ماهه اول سال ۱۳۹۱ با افزایش قابل توجه ۹۹.۹ درصدی به ۳۴۰۱ دستگاه رسید.

در سال ۱۳۹۰ نیز تولید خودروهای سواری دوگانه سوز در کشور با کاهش ۴۴.۱ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۳۶۴ دستگاه رسیده بود. کاهش تقاضا، افزایش قیمت سی.ان.جی و حوادث انفجار مربوط به مخزن‌های غیراستاندارد بعضی خودروهای تبدیلی کارگاهی از جمله دلایل کاهش تولید این دسته از خودروها بیان شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar