خودروهای تک سرنشین برای تهران سم است

سه شنبه 21 آبان 98 ساعت 11:57
خودروهای تک سرنشین برای تهران سم است

شهردار تهران ضمن اعلام انتشار لیست بدهی‌های شهرداری اعلام کرد که بودجه سال ۱۳۹۹ مطابق با برنامه سوم توسعه تدوین خواهد شد.

پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه سه ‌شنبه بدون خودروی دیگر با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط هوای پایتخت با ذکر این‌که شاخص آلودگی هوا هم اکنون بر روی عدد ۱۲۰ است و در آستانه وضعیت هشدار قرار داریم، اظهار کرد: البته این شرایط تنها برای تهران نیست بلکه شهرهای اطراف وضعیت حادتری دارند.

شهردار تهران با ذکر این‌که با موضوع اینورژن معمولاً در فصل زمستان رو به رو هستیم، گفت: با احتساب امروز باید اعلام کنم که ۹ روز است که وضعیت هوا در تهران ساکن است.

حناچی با ذکر این‌ که بعضی از شهروندان اعلام کرده‌اند که برخلاف مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا بعضی خطوط اتوبوسرانی بلیتشان نیم ‌بها نیست، اظهار کرد: تنها در برخی خطوط که دارای اتوبوس کمتری هستند و این اتوبوس‌ها هم متعلق به بخش خصوصی است، به خاطر آنکه یکشنبه شب به پارکینگ مراجعه نکردند نتوانستیم نسبت به بروزرسانی دستگاه‌های کارت‌خوان‌شان اقدام کنیم، ولی بلافاصله این مشکل بعد از اعلام مردم حل شد.

شهردار تهران در خصوص پدیده فرونشست زمین در تهران و هشدار سازمان نقشه‌برداری در مورد مناطق جنوبی تهران، ادامه داد: دلیل اصلی فرونشست، استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی است که جهت‌گیری کلی ما این است که برداشت از این منابع را کاهش داده و این کار را هم با جدیت دنبال می‌کنیم، اما دقت داشته باشید که مسئله‌ی بازچرخانی آب هم بسیار مهم است که برای این مسئله نیازمند ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی هستیم که به عنوان برنامه‌های میان مدت و نه عاجل آن را دنبال می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص اولویت‌های بودجه سال ۱۳۹۹ با ذکر این‌ که تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا بودجه مطابق با برنامه سوم توسعه تدوین شود، تصریح کرد: البته رویکرد جدیدمان که در شعار و سخنان‌مان هم مورد تاکید قرار گرفته مانند پیاده‌ محوری، توسعه مسیر دوچرخه و پیاده، توسعه قلمروی عمومی را هم مدنظر قرار می‌دهیم و همچنین وارد شدن موضوع محلات در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها هم بسیار مهم است که مقدمات آن در انتخابات شورایاری‌ها فراهم شد.

شهردار تهران در ادامه در خصوص اصلاح ساختار شهرداری و گلایه شورای شهر از روند کند این اصلاح گفت: یک بحث اساسی در خصوص اصلاح ساختار وجود دارد، چرا که نزدیک به ۱۶ هزار و ۳۰۰ پست در شهرداری داریم ولی بیش از ۶۷ هزار نیروی انسانی در شهرداری موجود است و چالش اصلی، حجم بار نیروی انسانی است که این مسئله را هم در جلسه هم‌اندیشی دو روز اخیر با اعضای شورا مطرح کردیم.

حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اعداد گوناگونی در خصوص بدهی شهرداری مطرح می‌شود و آیا قصد انتشار اسناد بدهی را دارید، اظهار کرد: این مهم در روزنامه‌ها منتشر نمی‌شود ولی منتشر می‌کنیم.

وی در خصوص تأثیر طرح‌های موقتی کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: در مسئله‌ی آلودگی هوا شهرداری تنها تصمیم‌گیرنده نیست و شورایی در استانداری است که همه نقطه‌نظرات‌شان را بیان کرده و تصمیم‌شان براساس یک خرد جمعی است. تا مرز تعطیلی هم جا داریم و امید است که به آنجا ختم نشود، اما امسال در کنار اعمال محدودیت اقدامات مثبتی هم برداشته شده است که از آن حمایت می‌کنیم، ولی دقت داشته باشید که در مسئله آلودگی هوا هیچ راهی جز همکاری مردم و شهروندان راهگشا نیست و مردم باید بدانند اگر شاخص‌ها از حد مجاز عبور کرد خودروی تک سرنشین برای این شهر به مانند سم می‌ماند.

شهردار تهران در خصوص نوسازی حمل‌ونقل عمومی با ذکر این‌که این مهم را به طور جد دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: تأمین اعتبار نزدیک به ۶۰۰ واگن انجام شده و موضوع تأمین اتوبوس را هم در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح شده است و قرار است بررسی شود.

حناچی در خصوص برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در داخل شهر تهران با ذکر این‌که این روزها نمایشگاه پرمخاطب نداریم، گفت: با این حال این موضوع در شورای ترافیک بحث و مقرر شده است که لیست نمایشگاه‌ها تا پایان اسفندماه را بدهند تا در شورای ترافیک تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم تا اگر نمایشگاهی پرمخاطب بود، از ظرفیت شهر آفتاب هم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعات در شورای ترافیک مطرح شده و باید به جای تصمیمات سلیقه‌ای به سمت تصمیمات قانونی برویم.

پیروز حناچی در این سه‌شنبه بدون خودرو به همراه پورسید آقایی معاون حمل‌ونقل، قنادان رئیس سازمان تاکسیرانی، علیپور رئیس سازمان پسماند، فرهادی شهردار منطقه ۶ و جمعی از پرسنل سازمان تاکسیرانی هم رکاب شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar