مشکلات مهم فعلی صنعت خودرو چیست؟

بروزرسانی در: سه شنبه 25 تیر 98 ساعت 13:24
مشکلات مهم فعلی صنعت خودرو چیست؟

عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: دلال بازی، گرانی مواد اولیه، افت ارزش پول ملی، درج قیمت در سایت‌های فروش و تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای ازجمله دلایل افزایش قیمت خودرو بوده و نیز نوسانات ارزی و تحریم اصلی‌ترین مشکل فعلی صنعت خودرو است.

رضا انصاری در مورد عرضه فولاد مورد نیاز خودروسازان در باجه عمومی بورس کالا اظهار داشت: در صورت عرضه فولاد مورد نیاز خودروسازان در باجه عمومی بورس کالا ممکن است دلالان وارد این عرصه شوند.

وی افزود: با توجه به وضعیتی که صنعت خودرو کشور در شرایط تحریم دارد علیرغم انتقادات موجود، نباید خودروسازی ایران را تحت فشار قرار دهیم و نباید این تصمیم بورس منجر به رشد واسطه گری و حضور دلالان شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مورد موضوع کسری قطعات و تعویق بعضی تعهدات خودروسازان گفت: تحریم، خروج شرکاء خارجی و مشکلات نقل و انتقال پول قطعاً در بروز این مسائل تاثیرگذار بوده و این مشکلات را برای این بخش ایجاد کرده است. در وضعیت کنونی باید برای خودروسازان تأمین نقدینگی کنیم تا مشکل تأمین قطعه خودروسازان تعدیل شود. خودروسازان بدهی چندین هزار میلیارد تومانی به قطعه سازان دارند که این مشکل باید حل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی در مورد خودروهای ناقص کف کارخانجات و اتهام دپو و انبار محصولات در خودروسازی‌ها گفت: هم اکنون این مساله صحت ندارد و انبار و دپو از جانب خودروسازان قابل تصور نیست چون خودرو تقریباً با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار فروخته می‌شود.

تسنیم

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی

آغاز تولید انبوه پژو ۳۰۱ از اواخر سال جاری

خودرو را از شرکت‌های بی نام و نشان نخرید

با خودروسازانی که زمان تحویل و قیمت را تغییر می‌دهند برخورد می‌شود

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مشکلات مهم فعلی صنعت خودرو چیست؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

مشکل که یکی دوتا نیست تولیدات ضایعات فلزی ایران گاری و خرپا هیچ نکته مثبتی نداره