کمبود قطعات ام جی و رنو در بازار

بروزرسانی در: سه شنبه 16 بهمن 97 ساعت 13:18
کمبود قطعات ام جی و رنو در بازار

مالکان خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته به خاطر عدم واردات و تحریم‌ها با مشکل تأمین قطعات رو به رو شده‌اند. ولی پس از مدتی این معضل دامن‌گیر بعضی خودروهای داخلی هم شده است.

با نگاهی به بازار قطعات یدکی متوجه می‌شویم عمدتاً قطعات پرمصرف خودروها در بازار با مشکل رو به رو هستند و تأمین آن‌ها برای بعضی برندها کار بسیار دشواری است. یکی از قطعات پرمصرف و بسیار مهم که این روزها تهیه و خرید آن دغدغه مالکان خودروها شده، لنت ترمز است.

در بازار لوازم یدکی تهران لنت عقب خودروام جی ۶ نیوفیس نایاب شده، به گفته مالکان و فروشندگان قطعات این خودرو، بعضی خودروهای ام جی ۶ نیوفیس ۲ ماه است که به خاطر نبود لنت ترمز در پارکنیگ خوابیده‌اند و منتظر دریافت این قطعه هستند. از همین رو مالکان این خودروها به خاطر نداشتن لنت ترمز و کاهش ایمنی خودرو، ریسک نکرده و از رفت و آمد با خودرویشان امتناع می‌کنند. ولی این مشکل تنها به ام جی ختم نمی‌شود. خودروهای فرانسوی هم نظیر رنو تلیسمان، رنو کولئوس و حتی نمونه‌های تولید داخل مانند رنو ساندرو و تندر ۹۰ پلاس با کاهش لنت ترمز عقب در بازار رو به رو شده‌اند. قیمت یک دست لنت ترمز عقب رنو تلیسمان یک میلیون تومان و یک دست لنت ترمز عقب رنو ساندرو ۷۰۰ هزار تومان است. البته لنت ترمز و دیگر قطعات خودروهای رنو ساندرو و تندر ۹۰ پلاس در نمایندگی‌ها موجود است و تأمین این قطعه از طرف نمایندگی بدون مشکل انجام می‌شود. لازم به ذکر است که یافتن لنت ترمز اورجینال برای رنوتلیسمان در بازار بسیار مشکل است.

واقعاً سلطان بازار خودرو کیست؟

طرح جایگزینی خودروهای گروه رنو شرکت سایپا در حال آماده سازی است

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "کمبود قطعات ام جی و رنو در بازار"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ابی
مهمان

پاتون رو از ماشین بیرون بیارید مثل روروک دوران کودکی با زمین بکشید خودش وایمیسته
امیلیون پول لنت