کیا موتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود

بروزرسانی در: چهارشنبه 16 مرداد 98 ساعت 15:03
کیا موتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص پایان همکاری کمپانی کیاموتورز با ایران گفت: کیا موتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود. اتفاقی که الآن افتاده این است که موجودی سراتو در گروه سایپا تمام شده است. به نظرم اتفاق جدیدی نیفتاده است.

ولی ملکی در خصوص پایان همکاری کمپانی کیاموتورز با ایران و شرکت خودروسازی سایپا اظهار کرد: من تعجب می‌کنم که سایپا اعلام کرده که کمپانی کره‌ای کیاموتورز به‌ همکاری با ایران پایان داده است. فکر می‌کنم کیاموتورز پیش‌تر از این‌ها رفته بود. کیاموتورز از نظر مالکیت متعلق به هیوندا است و تنها برندش را نگه داشته است. اتفاقی که الآن افتاده این است که موجودی سراتو در گروه سایپا تمام شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه «به نظر بنده اتفاق جدیدی نیفتاده است» گفت: ما باید بدانیم که وقتی تحریم هستیم، این اتفاق‌ها می‌افتد. در چنین وضعیتی وقتی آمریکا عطسه می‌کند، کشورهای مثل کره و ژاپن سکته می‌کنند. این وضعیت در موقعیت تحریمی، طبیعی است. ما باید وحدت خودمان را حذف و سپس به داخلی‌سازی فکر می‌کنیم. داخلی‌سازی در دستور کمیسیون صنایع قرار دارد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس وضعیت اقتصادی ایران را جنگ اقتصادی تمام عیار دانست و تاکید کرد: خیلی از مردم خودروهای خارجی ثبت‌نام کرده‌اند اما خودرو تحویل نگرفته‌اند. برلیانس چین هم چنین شرایطی را برای مشتران  ایجاد کرد. وظیفه سایپا هم جایگزین کردن است؛ باید جایگزنی برای خودروهای سفارش داد شده پیدا کند.

وی در پایان گفت: ما می‌توانیم از شریط تحریمی استفاده کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. بتازگی وزارت دفاع به کمیسیون صنایع آمده بود و گزارش‌هایی در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت‌های داخلی داد.

به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودروی ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تأمین قطعات، کمپانی کیاموتورز کره‌جنوبی ایران را ترک کرد و به همکاری خود با شرکت سایپا پایان داد.

با خروج کیاموتورز از چرخه تولید مشترک خودرو با سایپا، این شرکت به جمع کمپانی‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو خواهد پیوست که پیشتر با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود، به‌ تولید مشترک خودرو در ایران پایان داده‌ بودند.

ایسنا

معرفی جایگزین‌های کیا سراتو در بازار ایران

توقف تولید کیا سراتو و پایان همکاری کیاموتورز و سایپا

رونمایی از کراس اور جدید کیا سلتوس در دهلی نو + تصاویر

هیوندای و کیا رکورد فروش خودروهای کراس اوور را در آمریکا شکستند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar