احتمال همکاری جیلی و تویوتا در زمینه تکنولوژی هیبریدی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
احتمال همکاری جیلی و تویوتا در زمینه تکنولوژی هیبریدی

شرکت خودروساز ژاپنی تویوتا و کمپانی چینی جیلی ممکن است به زودی همکاری خود روی طراحی و توسعه تکنولوژی‌های هیبریدی را شروع کنند.

خبرگزاری رویترز روز پنج شنبه خبری منتشر کرده که دو شرکت مذکور هم اکنون در این زمینه در حال مذاکره هستند. هم جیلی و هم تویوتا قبلاً با یک شرکت باتری ساز چینی، البته به صورت جداگانه و مستقل همکاری داشته‌اند. هنوز معلوم نیست دقیقاً چه بخش‌هایی از طراحی و توسعه و همچنین بهره برداری از تکنولوژی هیبریدی قرار است در این همکاری مشترک مد نظر قرار دارد.

تویوتا با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرده که در حال مذاکره با جیلی بر سر تکنولوژی‌های الکتریکی سازی است، ولی از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد سر باز زده است.

در بخشی از این بیانیه که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده: "شرکت تویوتا در همه زمینه‌های تجاری سیاستی باز داشته و همین در مورد بخش تکنولوژی‌های الکتریکی سازی هم صدق می‌کند. رابطه احتمالی ما با جیلی که هم اکنون در حال بررسی آن هستیم نیز مبتنی بر همین سیاست است."

یک منبع خبری محلی چینی ادعا کرده که تویوتا و جیلی در حال حاضر روی تکنولوژی‌های هیبریدی عادی با هم مذاکره می‌کنند و جزئیات بیشتر در این مورد به زودی قرار است منتشر شود. شرکت جیلی هنوز در این رابطه نظری نداده است.

پتانسیل چنین همکاری مشترکی در مقیاسی بزرگ بعد از این به وجود آمده که شرکت تویوتا بیشتر تمرکز خود را روی الکتریکی سازی مدل‌های خود معطوف کرده است. در گذشته کمپانی تویوتا بیشتر روی مدل‌های هیدروژنی سلول سوختی تمرکز کرده بود. این خودروساز ژاپنی همچنین به دنبال سهم خواهی بیشتری از بازار چین است. همان طور که می دانید، در حال حاضر بازار چین بزرگ‌ترین بازار خودرو دنیا محسوب می‌شود.

منبع ترجمه: auto news

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar