ترامپ اروپا را تهدید به افزایش تعرفه کرد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ترامپ اروپا را تهدید به افزایش تعرفه کرد

رییس‌جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد که دولت او خودروهای اروپایی را ۲۰ درصد گران تر در آمریکا عرضه خواهد کرد، مگر این‌که اروپا، تعرفه‌ها و موانع تجاری خود را در برابر آمریکا کم تر کند.

به گزارش رویترز، رییس‌جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد که دولت او خودروهای اروپایی را ۲۰ درصد گران تر در آمریکا  عرضه خواهد کرد، مگر این‌که اروپا، تعرفه‌ها و موانع تجاری خود را در برابر آمریکا کم تر کند.

ترامپ در این توییت بیان کرده است: بر اساس تعرفه‌ها و موانع تجاری‌ای که از مدت‌ها پیش، توسط اروپا، برای آمریکا و کمپانی‌ها و کارکنان بزرگ آن ایجاد شده است، اگر این تعرفه‌ها و موانع به زودی برداشته نشوند و کاهش نداشته باشند، ما برای تمام خودروهای آنها که به آمریکا وارد می‌شوند تعرفه‌ای ۲۰ درصدی در نظر خواهیم گرفت. آنها را این‌جا (در آمریکا) بسازید!

تهدیدات ترامپ درحالی انجام می ‌گیرند که اروپا تعرفه‌های تازه ای را بر کالاهای آمریکایی وضع کرده است تا پاسخ تعرفه‌ های آمریکا بر واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا را بدهد.

ویسکی بوروبورن، شلوارهای جین لویز و موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسونکه از آمریکا وارد می‌شدند، همگی در فهرست کالاهای آمریکایی قرار دارند که اکنون در اروپا گران ‌تر شده‌اند.

این توییت ترامپ بلافاصله اثر خود را بر قیمت سهام کمپانی های خودروساز بزرگ اروپا نشان داد.

به صورتی که سهام خودروسازان اروپایی به شدت در حال افت هستند؛ ارزش سهام فیات ۲.۶ درصد در این ۱۰ دقیقه سقوط کرد، بی ‌ام‌ دابلیو ۲.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و دایملر که این هفته نسبت به کاهش بهره خود تحت تاثیر تعرفه ‌ها هشدار داده بود، ۱.۱ درصد دیگر افت کرد.

در تصویر پایین میزان افت سهام خودروسازان طول ده دقیقه گذشته نمایش داده شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar