ورود هواوی به صنعت خودروهای هوشمند با اینترنت ۵G

سه شنبه 3 اردیبهشت 98 ساعت 15:03
ورود هواوی به صنعت خودروهای هوشمند با اینترنت 5G

کمپانی چینی هواوی اخیراً از تأمین سخت‌افزارهای مبتنی بر شبکه اینترنت ۵G برای ورود به صنعت خودروهای هوشمند خبر داده است.

هواوی که بدون تردید یکی از بزرگترین و فعال‌ترین غول‌های فناوری در زمینه برقراری زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت ۵G در جهان به شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته تحت فشارهای گوناگونی از طرف دولت ایالات متحده آمریکا و بعضی دیگر از کشورهای هم پیمانش قرار گرفته و به اتهامات گوناگونی مانند جاسوسی از اطلاعات کاربران و همچنین همکاری با دولت چین محکوم شده و بدین ترتیب خیلی از کشورها هم از همکاری و ادامه قرارداد با این کمپانی چینی سر باز زدند.

ولی به نظر می‌رسد که هیچ یک از این اتفاقات نتوانسته است ترمز موفقیت و پیشرفت هواوی را بکشد و جلوی فعالیت‌های گسترده این غول فناوری فعال در حوزه تکنولوژی را بگیرد چون که چند روز پیش این کمپانی با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی اعلام کرد که برخلاف سنگ اندازی های آمریکا، درآمدهای این کمپانی با رشد و افزایش ۳۹ درصدی رو به رو شده است که خود می‌تواند نشانه واضح و آشکاری از موفقیت و حرکت رو به جلوی هواوی باشد.

اکنون اخیراً این کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرده است که قصد دارد تبدیل به بزرگترین تأمین کننده قطعات مرتبط با خودروهای هوشمند شده و اولین سخت افزار و زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری شبکه ۵G در صنعت خودرو را راهی بازارهای جهانی کند.

در بیانیه این کمپانی همچنین آمده است که فناوری یاد شده تحت عنوان ماژول MH5000 مبتنی بر تراشه نسل پنجم Balong 5000 که در اوایل سال جاری میلادی عرضه شده بود، است که در حال حاضر در وضعیت توسعه قرار دارد.

پس تکنولوژی، هواوی اولین ماژول ۵G خودرو را با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت به بازار عرضه می‌کند که این ماژول می‌تواند به عنوان یک دستاورد بسیار مهم و با ارزش در صنعت حمل و نقل و خودروسازی در آینده به شمار رود و تجاری سازی فناوری نسل پنجم شبکه اینترنت همراه را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی را برای هواوی و دیگر شرکت‌های مخابراتی فعال در این حوزه تسهیل خواهد کرد.

هواوی در سال‌های گذشته با کمپانی‌های خودروسازی چینی مانند دانگ فنگ (Dongfeng)، چنگان (Changan) و فاو (FAW) به منظور توسعه خودروهای هوشمند همکاری‌های گوناگونی داشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar