اعلام قیمت جدید خودروها تا شنبه ۱۰ آذر ماه

چهارشنبه 7 آذر 97 ساعت 11:37
اعلام قیمت جدید خودروها تا شنبه 10 آذر ماه

یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت گذاری جدید خودروها با دستور وزیر صنعت از طرف کارشناسان در دست بررسی است و انتظار می‌رود حداکثر تا شنبه هفته آینده (دهم آذرماه) اطلاع رسانی شود.

وی به افزایش قیمت بعضی از خودروها از طرف خودروسازان در روزهای اخیر از جمله محصولات گروه زامیاد و پژو ۲۰۶ اشاره کرد و گفت: در این خصوص خودروسازان باید پاسخگو باشند.

محسن صالحی نیا معاون پیشین امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه بود، قیمت نهایی خودروها ۲۶ یا ۲۷ آبان با در نظر گرفتن همه جوانب کار از جمله قیمت‌های تمام شده خودروسازان و همچنین حق و حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است که چندی پیش عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: به روز رسانی قیمت خودرو، نیاز فوری این صنعت است و هر روز تأخیر در این خصوص زیان‌های گوناگونی را متوجه خودروسازان، قطعه سازان و صنایع وابسته و البته مردم می‌کند.

امیرحسن کاکایی به شایعات مختلف منتشر شده در خصوص قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: هر یک روز تأخیر در اعلام قیمت‌ها، میلیاردها تومان زیان برای صنعت خودرو و سودهای بادآورده برای دلالان در پی دارد.

وی تاکید کرد تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار می‌تواند یکی از راهکارها باشد، چون بازار خودرو در وضعیت بی تعادلی به سر می‌برد که از نقطه اصلی خود فاصله زیادی گرفته است.

کاکایی ادامه داد: وقتی اختلاف قیمت کارخانه‌ای و بازاری خودرو زیاد باشد، باید با نزدیک شدن به قیمت بازار بتدریج آن را به تعادل بازگردانیم یا باید بر اساس واقعیت‌های موجود تصمیم گیری کنیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar