مراقب دام بزرگ کلاهبرداران در بازار خودرو باشید!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
مراقب دام بزرگ کلاهبرداران در بازار خودرو باشید!

این روزها در بازار خودرو هر گروهی برای فروش و بهره بیشتر به شگردهای گوناگونی دست می زند که متأسفانه مردم هم منحرف شده و در دام این گروه‌ها می افتند تا شاید خودروی ارزان‌تری نسبت با بازار بخرند.

در طی چند ماه گذشته بازار خرید و فروش خودرو داغ شده و هرکس با روش‌های گوناگون در صدد فروش خودرو برای دریافت سود بیشتر است. در این وضعیت شماری از گروه‌ها هم با اعلام قیمت‌های ارزان و تحویل خودرو در طی ۳۰ روز وجه زیادی را از مردم کسب می‌کنند ولی در زمان تحویل خبری از خودرو نیست.

این طور اقدامات در بازار خودرو در حالی هر روز به طروق مختلف انجام می‌شود که سازمان حمایت اعلام کرده" شرایط فروش و پیش فروش خودرو فقط به دست شرکت اصلی تولید کننده خودرو معلوم می‌شود، براین پایه همه متقاضیان خودروهای یاد شده از عقد قرارداد خرید خودرو با گروه‌های متفرقه که اقدام به تبلیغات فروش این نوع خودروها نموده و در قالب خریدهای با مدت زمان بیش از ۳۰ روز مبادرت به کسب کل مبلغ قیمت خودرو از مصرف کننده می‌کنند اجتناب نمایند".

همینطور سازمان حمایت تصریح کرده که" فروش خودرو به دست نمایندگی‌های رسمی خودروسازان تحت عنوان کاردکس فقط با قیمت مصوب و رسمی شرکتهای عرضه کننده مجاز خواهد بود، چون کسب مبالغ بیش از قیمت رسمی به دست نمایندگیها تخلف بوده و قابلیت پیگیری خواهد داشت".

با وجود تمام این اعلامیه‌ها بعضی شرکت‌ها بی توجه به حقوق مصرف کننده و در نبود نظارت‌ها همانطور روش خود را ادامه داده و با تبلیغات متنوع و اعلام تحویل خودرو آنهم با قیمت ارزان سعی در جذب متقاضی دارند. به عنوان نمونه در طول این چند ماه گذشته عدم تحویل خودرو از طرف شرکت «ع» خودرو موجب شده تا متقاضیان شکایت زیادی از این شرکت داشته باشند.

یکی از متقاضیان خودرو از این شرکت گفته است: پایان اسفندماه سال پیش برای خرید یک تویوتا رافور مدل ۲۰۱۸ به نمایندگی شرکت «ع» خودرو مراجعه کردند و آنها با ارائه توضیحات جالب من را تحریک به خرید این خودرو آنهم با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان کردند این در حالی است که در آن مقطع قیمت این خودرو در بازار ۳۴۰ میلیون تومان بود و من ۱۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت به شرکت واریز کردم.

وی با ذکر اینکه در قراراد منعقد شده بود ۶۰ روز پس از تنظیم قرارداد خودرو را تحویل می‌گیرم، افزود: هم اکنون بیش از ۳ ماه از پیش پرداخت من به این شرکت می‌گذرد ولی هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست حتی برای کسب پیش پرداخت به شرکت مراجعه کردم آنها گفتند باید ۲ درصد از مبالغ شما کسر و پس از ۳ ماه به حسابتون واریز می‌کنیم.

این خریدار با گلایه از اینکه چرا باید به جای ۱۰۰ میلیون تومان از شرکت ۹۸ میلیون تومان کسب کنم، گفت: در زمان قرارداد قول‌های گوناگونی مبنی بر پرداخت سود به ما مطرح می‌کنند ولی در زمان تحویل خودرو در کنار بدقولی حتی پول متقاضیان را هم نمی‌دهند. امروز خودرویی که من خریده بودم در بازار ۴۵۰ میلیون تومان شده و به طور حتم شرکت حاضر به تحویل آن با قیمت ۲۷۴ میلیون تومان نیست.

وی اضافه کرد: قرارداد آنها خیلی حرفه‌ای تنظیم شده به نحوی که در هر وضعیتی فقط به نفع خودشان هست و هیچ تعهدی برای تحویل و فروش ماشین در آن قید نشده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

8 دیدگاه ها برای "مراقب دام بزرگ کلاهبرداران در بازار خودرو باشید!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

دقیقا از من ۱۰۰ تومن گرفتن و قرارداد ۲۰۰ میلیونی بستیم برای تحویل ۳ ماهه هیوندا النترا- امروز(۳۱ شهریور۹۷) رفتم شعبه اندرزگو عظیم خورو میگن آماده تحویله به قیمت ۳۶۰ میلیون- یعنی با پول ما ارز دولتی (۴۲۰۰) گرفتن از دولت و حالا با قیمت روز محاسبه میکنن و هیچ نظارتی تاین خرابشده نیست- خیلی راحت میگن شکایت کن…

محمد علی امیدوار
مهمان
با سلام منم برای خرید ماشین و تحقیق به دفتر عظیم خودرو داخل خیابان اندرزگو رفتم که دفتری بسیار شیک و بزرگ در ۲ طبقه با پرسنل شیک وقتی بعد از کلی سوال و کلنجار(چون از سابقه ی بد این گروه خبر داشتم) حاظر به بستن قرار داد شدم تا متن دقیق قرار داد های بسته شده ی مردم با شرکتو ببینم وقتی دقیق متن قرار داد رو دیدم متوجه شدم که یه قرارداد کاملا یکطرفه است البته این شرکت روش قانونیه کلاهبرداری رو انجام میده و اون قولنامه ای که امضا میکنید حق تمام این کارهایی که دوستان اشاره… بیشتر
فاطمه
مهمان

⛔️❌تیراژه خودرو نگین پایتخت کلاهبرداره ⛔️❌
تورو خدا پولتونو به این شرکت ندید
خدا ازشون نگذره ,پول من چهار ماه و نیم دستشون بود،بعد از چهار ماه و نیم نه پول میدادن بهم،نه ماشین.با هزار بدبختی
ازشون بالاتر از قیمت بازار یه ماشین بصورت نقد خریدم
تا فقط پولی که اول داده بودم بهشون،زنده بشه.

ميثم
مهمان
چرا واضح اسم نمیبرید که مردم کاملا آگاه باشن، یکی از بزرگترین این کلاه بردارها عظیم خودرو هستش من خودم برای خرید چند دستگاه رفتم بعد از دیدن قراردادها زمان امضا و پرداخت وجه که مطالعه کردم دیدم تمام بندهای قرارداد به وضوح کلاهبرداریه و همرو پاره کردم اومدم بیرون، ٣ تا کارشناس فروش تا وسط خیابون با من میومدن که منو دوباره راضی کنن برگردونن، حالا ببینید که چقدر برای فروشنده ها حتی پورسانت در نظر گرفتن که مردم رو به دام بندازن توی این بازار همه قیمت جنسشون رو میدونن و هیچ کس ١ میلیون هم زیر قیمت… بیشتر
Mohsen
مهمان

مگه ماشین اکسیژن ه که اگه نباشه نشه زندگی کرد به چه قیمتی من که نمیفهمم

ناشناسم
مهمان

*** بعضیا هستن که با ماشینشون زندگی می کنند
عشق ماشینن بعد *** میگی اینجا

شهاب
مهمان

عجب دنیایی شده هر کی بلند میشه کلاه میذاره سر بغلیش اونی هم که سرش کلاه رفته در فکر انتقام از دیگریست دنیا کلا روبه فساد کشیده شده

فرشید
مهمان

بخوانید عظیم خودروی کلاه بردار