تویوتا میرای ۲۰۲۰

بروزرسانی در: چهارشنبه 26 مهر 02 ساعت 01:47
تویوتا میرای 2020

در نسل جدید خود، تویوتا میرای شبیه محصولات لکسوس شده است. در فرآیند تولید برقی که انرژی حرکت خودرو را تأمین می‌کند، اکسیژن وجود دارد. اکسیژن همراه با سوخت هیدروژن به سلول سوختی ارسال می‌شود.

بررسی تویوتا میرای ۲۰۲۰

نگاه کلی

در بازار امروز فقط سه خودرو سلول سوختی هیدروژنی در بازار شامل تویوتا میرای، هوندا کلاریتی و هیوندای نکسو وجود دارند. دو مورد اول بیشتر شبیه پروژه‌های علمی بسیار زشت هستند تا یک خودروی معمولی، ولی مورد سوم ظاهری شبیه به یک کراس آور کامپکت معمولی دارد. برای مدل سال ۲۰۲۱، تویوتا میرای می‌خواهد این وضعیت را تغییر بدهد و برای همین، از یک طراحی جدید برای نسل دوم خود بهره خواهد برد. در نسل جدید خود، تویوتا میرای شبیه محصولات لکسوس شده است. در فرآیند تولید برقی که انرژی حرکت خودرو را تأمین می‌کند، اکسیژن وجود دارد. اکسیژن همراه با سوخت هیدروژن به سلول سوختی ارسال می‌شود. آن جا، یک واکنش شیمیایی اتفاق افتاده و الکترون‌های هیدروژن را جدا می‌کند. الکترون‌ها قدرت موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند و از طرف دیگر، هیدروژن با اکسیژن پیوند خورده و آب تولید می‌شود. به همین دلیل، از اگزوز میرای فقط آب بیرون می‌آید! سوخت گیری دوباره تویوتا میرای فقط ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و تویوتا می‌گوید مدل ۲۰۲۱ این خودرو ظرفیت پیمایشی برابر با ۵۵۰ کیلومتر خواهد داشت.

چه تغییراتی در مدل ۲۰۲۱ داشته است؟

برای مدل ۲۰۲۱ تویوتا میرای کاملاً بازطراحی شده و در واقع ما شاهد نسل دوم این خودرو هستیم. بزرگ‌ترین تغییر آن در طراحی بدنه بوده است. تویوتا میرای ۲۰۲۰ بسیار شبیه به پریوس بود و اکنون، مدل ۲۰۲۱ خودرو بیشتر به محصولات لکسوس شبیه است. از نظر ابعاد نیز خودرو بزرگ‌تر شده و از لکسوس GS هم عریض‌تر و طویل‌تر می‌باشد. شرکت می‌گوید موتور الکتریکی خودرو نیز قوی‌تر شده است، ولی هنوز خبری از اعداد دقیق نیست. تویوتا میرای ۲۰۲۱ تنها یک مدل داشته و قیمت آن از حدوداً ۶۴ هزار دلار فروخته خواهد شد.

موتور، گیربکس و پرفورمنس

تویوتا میرای نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه سلول سوختی الکتریکی تأمین می‌کند، بدین معنی که به کمک یک سلول سوختی، هیدروژن به برق تبدیل شده و انرژی خودرو را تولید می‌نماید. نتیجه یک خودروی الکتریکی است که برق مورد نیاز خود را نه از دولت، که از هیدروژن تأمین می‌کند. موتور الکتریکی نسل قبلی میرای ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس تک دنده به چرخ های جلو ارسال می‌شوند. صفر تا صد میرای ۲۰۲۰ ۸.۹ ثانیه است. امیدوار هستیم در مدل سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش خروجی‌های موتور و استفاده از پلت فرم دیفرانسیل عقب باشیم.

مصرف سوخت

EPA مصرف سوخت نسل قبلی تویوتا میرای مدل ۲۰۲۰ را ۶۷ MPGe اعلام کرده بود. اگر این عدد را برای یک خودرو بنزینی بخواهیم در نظر بگیریم، این خودرو معادل ۳.۵ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. در مدل سال ۲۰۲۱ قطعاً شاهد بهبود مصرف سوخت خودرو خواهیم بود. طبق اعلام تویوتا، ظرفیت پیمایش میرای ۲۰۲۱ بالای ۵۵۰ کیلومتر خواهد بود.

کابین، راحتی سواری و فضای بار

طراحی کابین نسل قبلی تویوتا میرای به طور کلی خیلی خوب نبود. این خودرو همه امکانات یک خودروی مدرن را داشت، ولی با توجه به قیمت ۶۰ هزار دلاری انتظار مواد اولیه با کیفیت‌تری داشتیم. با توجه به طراحی جدید بدنه میرای ۲۰۲۱، انتظار می‌رود تغییرات بسیاری را داخل کابین نیز شاهد باشیم. تویوتا همچنین گفته قصد دارد نسل دوم میرای را لوکس‌تر هم کند. روی داشبورد به احتمال زیاد انواع صفحه نمایش را خواهیم دید.

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

از آن جایی که میرای ۲۰۲۱ هنوز وارد بازار نشده، NHTSA و IIHS هنوز این خودرو را تست تصادف نکرده‌اند. برای رانندگانی که نگران استفاده از یک خودروی هیدروژنی هستند، باید بگوییم که شرکت میرای را به انواع تجهیزات و تکنولوژی‌های ایمنی برای جلوگیری از حادثه‌ای مانند هیندنبرگ مجهز کرده است. مخزن سوختی که هیدروژن داخل آن ذخیره می‌شود از جنس فیبر کربن بسیار مقاوم بوده و سنسورهای متصل به آن می‌توانند تصادف و برخوردهای شدید را تشخیص داده و جریان هیدروژن را به هنگام بروز تصادف قطع کنند. چنین سیستم‌هایی قطعاً روی مدل جدید نیز خواهند بود. مانند بسیاری از محصولات دیگر تویوتا، میرای هم مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی را به صورت استاندارد روی خود خواهد داشت. از مهم‌ترین تجهیزات کمکی رانندگی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده
  • هشدار خروج از لاین با کمکی حفظ مسیر
  • کروز کنترل هوشمند

مشخصات فنی تویوتا میرای ۲۰۲۰

نام لاتین خودرو Toyota Mirai
کلاس بدنه سدان
کشور سازنده ژاپن
سال طراحی 2019
تعداد سرنشین 4
شرکت عرضه کننده تویوتا
نوع موتور برقی
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس یک دنده اتوماتیک
قدرت 151 اسب بخار در دور بر دقيقه
گشتاور 334 نيوتن متر در دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 180 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 9 ثانيه
نوع سوخت برقی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی
نوع فرمان برقی/ حساس به سرعت
طول 4876.8 میلیمتر
عرض 1816.1 میلیمتر
ارتفاع 1536.7 میلیمتر
فاصله محوری 2778.76 میلیمتر
وزن 1848.389 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو P215/55VR17
رینگ و لاستیک عقب P215/55VR17
مصرف سوخت شهری 3.56386 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 3.56386 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای 3.56386 لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 6
ستاره ایمنی بررسي نشده

ویدیو تویوتا میرای ۲۰۲۰

عکس تویوتا میرای ۲۰۲۰

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar