مزایا شاهین سایپا

بروزرسانی در: شنبه 4 شهریور 02 ساعت 02:03
مزایا شاهین سایپا

پس از حاشیه­ های زیاد، سرانجام سایپا خودروی شاهین را در سال 1400 به بازار عرضه کرد...

خودروی شاهین برای اولین بار در سال ۹۷ و با نام رهام رونمایی شد ولی در نهایت با هدف توجه به حفاظت از پرنده شاهین و با عنایت به این موضوع که سایپا اعلام کرده بود طراحی این خودرو از شاهین الهام گرفته است، تغییر نام به شاهین صورت گرفت. شاهین در دو تیپ پایه (s) و فول آپشن (g) معرفی شده است. مدل پایه فاقد سانروف، سامانه تهویه خودکار، سیستم مولتی مدیا و دکمه ­های روی فرمان است. البته قرار است شاهین اتوماتیک نیز هم با همین موتور M15 توربو و هم با پیشرانه ME16 توربوشارژر به بازار عرضه شود. حال با توجه به اینکه مدتی از حضور این خودرو در بازار می­گذرد، دراین مقاله تصمیم گرفتیم به برخی از مزایای شاهین بپردازیم.

۱- ظاهر پویا

نمای عقب شاهین

طراحی شاهین به عقیده بسیاری زیبا به حساب می آید و این طراحی برای شرکتی که خودرویی همچون تیبا را در سبد محصولات خود دارد پیشرفت قابل توجهی است. شاهین اگرچه در نمای عقب با انتقاداتی مواجه است اما کمتر کسی است که نسبت به طراحی جلوی این خودرو ایراد اساسی بگیرد. طراحی این خودرو در نمای جلو پویا و متناسب است و سلیقه اکثر مشتریان را درنظر می گیرد.

۲- فرمان برقی 

سایپا در شاهین بر خلاف بسیاری از رقبا از فرمان برقی به جای فرمان هیدرولیکی استفاده کرده است، این سامانه باعث می شود فرمان پذیری خودرو بسیار نرم باشد، این موضوع در ترافیک های شهری بیشتر خود را نشان می دهد.

۳-ترمزهای قوی

شاهین از ترمز ABS، EBD و ترمز عقب دیسکی بهره می برد و ترمزها کاملا عملکرد مطلوبی دارند، این در حالیست که برخی از رقبا نظیر دنا در برخی کد کلاس ها هنوز از ترمز کاسه ای استفاده می کنند.

۴ - فضای مناسب سرنشینان عقب 

یکی از نکات مهم برای خانواده های پرجمعیت و اهل مسافرت فضای ردیف عقب است که شاهین نسبت به خودروی هم رده قیمتی و حتی گران تر خود یعنی دنا فضای پا و سر بهتری برای سرنشینان عقب فراهم میکند.

۵- تجهیزات رفاهی مناسب

نمای داخلی شاهین سایپا

تجهیزات رفاهی برای بسیاری از مشتریان ایرانی جذابیت بیشتری از مسائلی همچون ایمنی، کیفیت و معیارهای زیست محیطی خودرو دارد، از این رو شاهین بسیاری از مشتریان را راضی نگه می دارد. این خودرو به تجهیزاتی نظیر سانروف برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سامانه مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، رهیاب ماهواره ای، دوربین دنده عقب، سنسور پارک دنده عقب، فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، چراغ همراهی تا درب منزل، آینه جانبی تاشونده برقی، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر و کامپیوتر سفری مجهز است که  این امکانات با توجه به رده قیمتی شاهین قابل توجه می باشد.

۶- قیمت رقابتی

به هیچ عنوان نمی توان قیمت شاهین یا دیگر خودروها را مناسب توصیف کرد اما در آشفته بازار کنونی می توان گفت قیمت شاهین نسبت به خودروهای همرده رقابتی است. در مرداد ۱۴۰۲قیمت شاهین در بازار در حدود ۵۷۰ میلیون تومان است در حالی که قیمت نزدیک ترین رقیب شاهین، یعنی دنا پلاس در حدود ۶۴۰ میلیون تومان و قیمت تارا دنده ای در حدود ۶۷۰ میلیون تومان است. البته هر کدام از این خودروها نکات مثبت و منفی خود را دارند و ارزش خرید خودرو بحث دیگریست که قصد نداریم در این مقاله به آن بپردازیم ولی به هر حال از این حیث می توان گفت قیمت شاهین فاکتور مهمی در انتخاب مشتریانی است که به دنبال خرید خودروی صفر کیلومتر در بازار هستند.

کلام آخر

شاهین سایپا

شاهین در مجموع ظاهر قابل قبولی دارد و امکانات نسبتا خوبی را با توجه به قیمت ارائه می­کند اما مشکلات خاص خود را نیز دارد که قبلا در مقاله ای جداگانه تحت عنوان معایب شاهین به آن پرداخته ایم (از جمله پیشرانه کم بازده، قابلیت اطمینان پایین، دید عقب نامناسب و فقدان سامانه کنترل پایداری). اگر به دنبال خودرویی صفر کیلومتر هستید و امکانات رفاهی و ظاهر خودرو برایتان اولویت محسوب می شود، شاهین خودروی مناسبی برای شما به حساب می آید ولی اگر ویژگی های منفی خودرو برایتان وزن بیشتری در تصمیم گیری دارد، پیشنهاد می کنیم نگاهی به رقبای این خودرو نظیر دنای معمولی، ۲۰۷ صندوق دار و یا تارا که البته بودجه بیشتری را می­طلبد داشته باشید. همچنین می­توان بازار دست دوم و گزینه ­هایی همچون تندر ۹۰ را که خودروی قابل اطمینان­تری محسوب می­شود در نظر داشت.

بررسی شاهین اتوماتیک 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مزایا شاهین سایپا"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
شاهین نوری
مهمان

شاهین تنها خودرو خوب و تاحدی به روز ایرانیه میشه گفت رقیبه سراتوس و بهترین جایگزین برای پرشیا و ۲۰۶ و ۲۰۷ ودنا و تاراس و…مشکلات برقی اوناهم نداره تنها ایراده شاهین صداموتورشه عایق بندی خوبی نشده خودتون ببرین عایق بندی صدا شه کیپه کیپ میشه