لادا نیوا بالاخره بروزرسانی می‌شود

شنبه 30 آذر 98 ساعت 18:07
لادا نیوا بالاخره بروزرسانی می‌شود

اگر فکر می‌کنید پژو پراید خیلی قدیمی شده و مدت‌هاست که بدون تغییر و به روزرسانی در خطوط تولید سایپا قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم سری به روسیه زده و در مورد لادا ۴x4 بپرسید. این خودرو در سال ۱۹۷۷، دو سال قبل از انقلاب اسلامی ایران وارد خط تولید شده و از آن موقع تاکنون، بدون وقفه در بازار روسیه حضور دارد. اکنون شرکت لادا اعلام کرده که قصد دارد برای مدل سال ۲۰۲۰ برخی تغییرات روی لادا نیوا اعمال کند.

لادا که اکنون بخشی از اتحاد رنو نیسان می‌باشد، گفته که بخش اعظم این تغییرات بهبود کیفیت سواری و همچنین ایمنی این خودرو را بهبود خواهد بخشید. این شاسی بلند آفرود در مدل جدید خود به یک داشبورد جدید با سیستم تهویه مطبوع قوی‌تر، خروجی‌های برق ۱۲ ولت در کنسول مرکزی و یک صفحه کیلومتر و آمپرهای جدید مجهز خواهد شد. در این بخش شاهد یک صفحه نمایش کوچک هستیم که برخی اطلاعات خودرو را به راننده نشان می‌دهد. همچنان در این خودرو خبری از سیستم اطلاعات سرگرمی نیست.

مدل ۲۰۲۰ لادا نیوا برای سرنشین‌های ردیف جلو صندلی‌های بسیار راحتی دارد که لادا می‌گوید مکانیسم باز و بسته شدن آن‌ها بسیار بهتر شده است. صندلی‌های عقب این خودرو به پشت سری مجهز شده‌اند. در بخش جلو از موارد مهم می‌توان به جالیوانی، سایه بان جدید، چراغ‌های نقشه پرنورتر، یک سیستم پاسخگویی اضطراری که به ایربگ راننده متصل شده و همچنین عایق بندی بهتر کابین که منجر به کاهش سر و صدا شده اشاره کرد.

لادا نیوا بالاخره بروزرسانی می‌شود

به جز این موارد، خودرو تغییرات دیگری نداشته است. خریداران همچنان می‌توانند مدل استاندارد این خودرو را با همان سبک طراحی دهه ۷۰ میلادی با سپرهای فلزی یا تریم اربن آن را با سپرهای هم رنگ بدنه خریداری کنند. البته طراحان شرکت برخی تغییرات جزئی روی طراحی ظاهری این خودرو اعمال کرده بودند که شامل چراغ‌های عقب افقی با چراغ‌های عمودی در سال ۱۹۹۳ می‌شود. ولی به طور کلی، مجموع تغییرات اعمال شده روی این خودرو از زمان ورود به بازار بسیار کم بوده است. برخی روس‌ها لادا نیوا را یک رنو ۵ سوار شده روی شاسی یک لندرور معرفی می‌کنند.

در مدل سال ۲۰۲۰ خبری از تغییرات مکانیکی نیست. این خودرو همچنان با موتور ۱.۷ لیتری بنزینی ۴ سیلندر با ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور روانه بازار خواهد شد. این موتور به وسیله یک گیربکس ۵ دنده دستی خروجی‌هایش را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند. غیر از این لادا نیوا را با موتور دیگری نمی‌توانید سفارش بدهید.

اگر خیلی قصد پول خرج کردن دارید، شرکت آپشن هایی مانند کولر و گرم کن صندلی‌های جلو را در اختیار شما قرار خواهد داد. لادا اطلاعات بیشتر مانند زمان ورود به بازار مدل جدید و قیمت آن را طی هفته‌های آتی اعلام خواهد کرد. چیزی که با اطمینان می‌توان گفت این است که شایعات مبنی بر این که لادا نیوا تا پایان دهه فعلی میلادی از خط تولید خارج خواهد شد نادرست می‌باشند.

لادا نیوا بالاخره بروزرسانی می‌شود

قیمت لادا نیوا فعلی از ۱۱ هزار و ۹۹۰ یورو در آلمان شروع می‌شود. آلمان یکی از معدود بازارهای اروپای غربی است که نیوا همچنان در آن فروخته می‌شود. جالب این که لادا نیوا محبوبیت بسیار خوبی نزد شکارچیان، آفرودبازها و ماجراجوهایی دارد که خیلی پول زیادی برای خرید خودرو ندارند. این شاسی بلند قدیمی همچنین در اروپای شرقی نیز محبوبیت زیادی داشته و به خاطر قدرت آفرود خوب خود، در روسیه بسیار پرفروش است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar