دلایل افزایش مجدد قیمت خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان چیست؟

یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 13:37
دلایل افزایش مجدد قیمت خودروهای زیر 100 میلیون تومان چیست؟

این روزها علی رغم رکود معاملات در بازار خودرو، شاهد افزایش قیمت بعضی خودروها بوده‌ایم که مهم‌ترین عامل آن را باید عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار عنوان کرد.

بنابر اعلام فروشندگان خودرو چند وقتی است که فاکتور خودروهای پراید و پژو۲۰۶ در نمایندگی‌ها کند شده و همین عمل قیمت‌ها را در بازار بهم ریخته است.

موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در همین ارتباط می‌گوید: عرضه خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان در بازار مختل شده  و همین امر عامل افزایش قیمت‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه گروه‌های خودروساز نیاز بازار را تأمین نمی‌کنند، افزود:  ایران‌ خودرو و سایپا نیاز بازار را در خودروهای پرتیراژ تأمین می‌کنند که با اختلال در این موضوع  رشد قیمت‌ها به وجود آمده است. البته هم اکنون این قیمت‌ها واقعی نیستند و خریداران مراقب باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام اینکه برخی عقیده دارند با توقف تولید پراید قیمت آن در بازار افزایش خواهد یافت، گفت: زمانی که یک خودرو از رده خارج می‌شود ارزش قیمتی آن هم کاهش خواهد یافت چون با معرفی خودروی جایگزین مردم هم به دنبال محصولات به‌ روز هستند نه خرید خودروهای از رده خارج.

طی دو هفته گذشته قیمت سمند lx از ۷۷ میلیون تومان به ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند EF7 از ۸۵ میلیون تومان به ۹۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان، دنا از ۱۰۶ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۷۳ میلیون تومان به ۷۵ میلیون تومان رسیده است.

علاوه بر این در خانواده پژو ۲۰۶ هم تیپ ۵ از ۹۷ میلیون تومان ۱۰۳ میلیون تومان و پژوه ۲۰۶ صندوقدار از ۹۶ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان شاهد رشد قیمت بوده است.

در محصولات سایپا هم سایپا ۱۱۱ از ۴۸ میلیون تومان به۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تیبا از ۵۳ میلیون تومان به ۵۶ میلیو ن و ۳۰۰ هزار تومان، استپ وی از ۱۸۱ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان، تیبا۲ از ۵۶ میلیون تومان به ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، کوئیک اتوماتیک از ۹۰ میلیون تومان به ۹۶ میلیون تومان، چانگان از ۱۷۲ میلیون تومان به ۱۷۹ میلیون تومان و رنو پارس تندر از ۱۲۹ میلیون تومان به ۱۳۱ میلیون تومان رسیده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar