کرونا بازار خودرو را آرام کرد

شنبه 10 اسفند 98 ساعت 13:16
کرونا بازار خودرو را آرام کرد

کروناویروس و نگران‌های ناشی از آن بر بازار خودرو هم بی‌تأثیر نبوده است. بررسی بازار نشان می‌دهد که نسبت به هفته پیش کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیون تومانی در قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی رخ داده است.

مقایسه قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار امروز (شنبه) نسبت به هفته اخیر نشان می‌دهد که علیرغم نزدیک شدن به روزهای پایانی سال که همیشه با تب‌وتاب خرید خودرو همراه بوده و این بازار را پررونق و قیمت‌هار ا صعودی می‌کرد، اکنون تحت تأثیر کرونا ویروس، بازار خودرو هم آرام شده و نزولی پیش می‌رود؛ به صورتی که کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تا ۶ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو نسبت به هفته اخیر ایجاد شده است.

به‌طور مثال در شرکت صنعتی ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت به میزان شش میلیون تومان مربوط به خودروهای پژو ۲۰۶ صندوقدار و سمند EF۷ دوگانه‌سوز بوده است. در مقابل کمترین کاهش قیمت هم مربوط به وانت آریسان با ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

در شرکت خودروسازی سایپا هم بیشترین کاهش مربوط به خودرو سایپا ۱۵۱ بوده که افت سه میلیون تومانی داشته است. کمترین کاهش قیمت هم مختص سایپا ۱۳۲ و تیبا ۲ بوده است که نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

این درحالی است که میزان معاملات و  مراجعه به مرکز شماره‌گذاری هم با کاهش شدیدی رو به رو بوده است. تا پیش از این، قیمت‌ها در بازار خودرو به شدت افزایشی پیش می‌رفت ولی اکنون مدتی است که  قیمت‌ها و معاملات با افت مواجه شده است.

طبق پیش‌بنی بعضی کارشناسان این حوزه، باتوجه به اینکه طی روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا توانسته خیلی از بازارها را تحت تأثیر خود قرار دهد که بازار خودرو هم از آن مستثنی نبوده است؛ بنابراین احتمالاً در روزهای آینده، این رکود همچنان با بازار خودرو همراه خواهد بود.

قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار امروز (شنبه ۱۰ اسفند) به شرح زیر است:

کرونا بازار خودرو را آرام کرد

کرونا بازار خودرو را آرام کرد

کرونا بازار خودرو را آرام کرد

مرجع اعلام قیمت‌ها، اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar