افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور

با شروع سال جدید و نزدیک شدن به زمان تحویل مدل‌های بسترن B30 که سال قبل پیش فروش شده بودند، شرکت بهمن موتور اقدام به صدور دعوت نامه برای تحویل این خودروها کرده است. شنیده‌ها از کسانی که این مدل‌ها را خریداری و دعوت نامه‌ها را دریافت کرده‌اند حاکی از این است که بهمن موتور با افزایش تقریباً ۴ میلیون تومانی، قیمت روز بسترن B30 را ۶۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان اعلام کرده است.

دلیل افزایش قیمت؟

این روزها به نظر می‌رسد افزایش قیمت خودروها با هر بار اعلام شرایط فروش به امری کاملاً عادی در ایران تبدیل شده است. دلایل زیادی برای این موضوع معمولاً اعلام می‌شود ولی مهم‌ترین آن‌ها، نوسانات قیمت دلار می‌باشد. برای مدل‌هایی مانند بسترن B30 که داخل ایران تولید می‌شوند، سوالی که مطرح می‌شود این که چرا باید این مدل‌ها هم افزایش قیمت داشته باشند؟

آیا دلیل این موضوع چیزی به جز حرص و طمع شرکت برای سود بیشتر نیست؟ به نظر شما واقعاً نوسانات نرخ دلار که این روزها البته دیگر خبری از آن نیست و دلار تک نرخی شده، می‌تواند توجیه خوبی برای افزایش قیمت بسترن B30 باشد؟  بسترن B30 خودرویی خوب و مناسب به نسبت قیمت خود است، ولی هیچ دور از ذهن نیست که تا پایان سال جاری قیمت آن حتی به بالای ۷۰ میلیون تومان هم برسد. به نظر می‌رسد دولت باید با نظارت کافی در این مورد، جلوی افزایش قیمت‌های غیر منطقی و بی دلیل را بگیرد.

همان طور که قبلاً خبرش را منتشر کرده بودیم، گروه بهمن و شرکت بهمن موتور که یکی از شرکای تجاری کمپانی چینی FAW در ایران محسوب می‌شوند، دور جدید پیش فروش سدان فاو بسترن B30 را آغاز کرده‌اند.

در طرح جدید بهمن موتور، شرکت زمان تحویل بسترن B30 را خرداد و تیرماه ۹۷ اعلام کرده است. اگر موعد تحویل را خرداد ۹۷ انتخاب کنید، پیش پرداخت را در دو حالت می‌توانید به حساب شرکت واریز کنید. در طرح اول موقع ثبت نام ۲۵ میلیون تومان واریز و باقی مبلغ، زمان تحویل با محاسبه قیمت روز خودرو از سوی مشتری پرداخت می‌شود. در طرح دوم مشتری می‌تواند ۱۵ میلیون تومان هنگام ثبت نام و ۱۰ میلیون را به عنوان ودیعه دوم در نیمه دوم اردیبهشت ماه پرداخت کند.

در صورتی که بخواهید بسترن B30 خود را تیر ماه تحویل بگیرید، شرایط دقیقاً مشابه تحویل خرداد بوده و فقط زمان واریز ودیعه دوم نیمه دوم خرداد می‌باشد.

در این شرایط پیش فروش جدید بهمن موتور، سود مشارکت ۱۶ درصد و سود انصراف ۱۲ درصد تعیین شده است. رنگ‌هایی که توسط مشتری قابل انتخاب هست شامل سفید، مشکی و سربی می‌شود.

به نظر شما توجیه بهمن موتور برای این افزایش قیمت چیست؟ آیا فاو بسترن B30 با این قیمت ارزش خرید دارد؟ با همین میزان پول، چه خودروی دیگری در لیست خرید شما وجود دارد؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

27 دیدگاه ها برای "افزایش قیمت بسترن B30 در جدیدترین شرایط فروش بهمن موتور"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

شب عید یکیشو خریدم
فوق العاده نرم و عالیه خیلی خوب دنده عوض میکنه و به نسبت ماشین های ایرانی خیلی سر تره
افزایش قیمت با اینکه خوب نیست ولی دوستان باید بدونن خرید قطعات و وارداتش یه پروسه زمانی مشخص داره و حدود ۴ تا ۶ ماه طول میشکه.
دلار هفته پیش ارزون شده نه ۴ ماه پیش

amin
مهمان

داداش خودرو چینی رو ما با یوان میخریم نه دلار.اصلا ربطی به دلار نداره
مثلا یه موبایل رو از دبی میخوای بخری با دلار میخری یا درهم؟

علی
مهمان
با سلام کلا میگن از تولید داخل حمایت کنید!!! من شخصا می گم از تولید داخلی حمایت می کنم که یا قیمتش مناسب و کیفیتی کمتر از مشابه خارجی داشته باشه یا اینکه کیفیتش مناسب و قیمتش از مشابه خارجی بیشتر باشه ولی عمرا تولید داخلی که هم کیفیتش پایینتره و هم قیمتش بالاتره نباید حمایت بشه چرا که اگر حمایت بشه میشه ایران خودرو و سایپا که بعد از بیش از ۵۰ سال فقط با جون و پول مردم بازی می کنن و در آخر می گم اون تولید کننده ای که نه می تونه کیفیت افزایش بده و… بیشتر
علویجه
مهمان

با این شرایط h330 موتور جدید خیلی به صرفه تره.

شاهين
مهمان

تو این رنج با توجه به قیمت قبا هنوز قیمت این ماشین منطقیه، دوستانی که این ماشین رو با اشغالای ایران خودرو مقایسه می کنند بهتره یه تحقیق واجب b30داشته باشند، ماشین های ایران خودرو از چینی هم چینی تره

عباس
مهمان

دنا پلاس بخریم که خیلی بهتره

علي
مهمان

اصلا قابل مقایسه نیستن باید سوار بشی ببینی بسترن حرف نداره فقط فرمون. برقیش میارزه به دنا.

Amir
مهمان

البته اگه دنا پلاس توربو پرک های توربوش ذوب نشه مثه سورن توربو….اما فکر نمیکنم بسترن b30 تو این رنج قیمت و با این همه آپشن و امنیت فوق العاده رقیبی داشته باشه…اما بازم امیدوارم یه تجدید نظری تو سیاست قیمت گذاری خودرو بشه…

امیر
مهمان

یک دلیل منطقی بیارن برا گرون کردن
قبلا خودروها و خودروسازان با ارز آزاد وارد میشد حالا که ۴۲۰۰ شده قطعا باید قیمت بیاد پایین
حالا سوال مهم اینه
یا دلار قیمت واقعی نیس
یا حالا که دولت قراره از نوسان ارز سود ببره چرا خودروساز که دستش تو جیب ملت و دولته نبره
اینم باید بدونید که کلا مبادلات چین با دلار نیس یکم ملت دیگه خر نیستن

سینا
مهمان

اصلاً توجیه نداره افزایش قیمت ۴ میلیون تومانی این ماشین به جزء حرص و طمع

احمد
مهمان

۶۴ میلیون تومان پول واسه ماشین چینی که اندازه ۲۰۶ تیپ ۵ هم راه نمیره !
با این قیمتا دنا پلاس توربوی اتومات که داره میاد فوق العادست

محمد
مهمان

بنده سوار شدم.سواری نرم هندلینگ عالی تعویض دنده خوب فقط طراحی قسمت عقبش خوب نیست.به قیمت قبلیش می ارزه

Power
مهمان

افزایش قیمتش توجیه منطقی نداره،، ولی ۲۰۶ هم اینقدرا هم آش دهن سوزی که میگی نیست.سگ ماشین چینی شرف داره به این ماشینهای آشغالی که به شما به جای ماشین فرانسوی میفروشن.