شاهکار جدید ایران خودرو: پژو ۲۰۷ کراس!

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:57
شاهکار جدید ایران خودرو: پژو 207 کراس!

پژو ۲۰۷ یک مدل سوپرمینی ساخت کمپانی پژو است که در سال ۲۰۰۶ در اروپا رونمایی شد. این خودرو بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ در کشورهای مختلف به تولید می رسید. نکته ای که خیلی ها آن را اشتباه می گیرند این است که مدلی که با نام پژو ۲۰۷ در بازار ایران تولید و فروخته می شود، در واقع یک نسخه فیس لیفت از پژو ۲۰۶ به نام ۲۰۶ پلاس است که در سال ۲۰۰۹ در فرانسه رونمایی شده بود. این خودرو در بازار اروپا تحت عنوان ۲۰۶ پلاس به فروش رسید.

در کشور برزیل با نام پژو ۲۰۷ در سال ۲۰۰۹ تولید این خودرو آغاز و با استقبال خوبی مواجه شد. در دیگر کشورهای امریکای جنوبی مانند آرژانتین و اروگوئه هم این خودرو با همین نام پژو ۲۰۷ تولید و فروخته می شد.

نهایتا در سال ۱۳۸۸ بود که ایران خودرو اعلام کرد قصد دارد این خودرو را با نام پژو ۲۰۷ در ایران تولید کند. در فاز اولیه، ایران خودرو قصد داشت سالیانه ۵ هزار دستگاه از این خودرو تولید و بعدها، تیراژ تولید را به سالانه ۱۰ الی ۱۵ هزار دستگاه افزایش دهد. سال بعد بود که تولید پژو ۲۰۷ در خط تولید ایران خودرو، به علت قطع همکاری پژو با ایران به علت تحریم ها متوقف شد و آخرین مدل سال های این خودرو در بازار ایران، مدل های ۱۳۹۱ بودند. پس از ۵ سال وقفه ، ایران خودرو دوباره از سال ۹۵ خط تولید این خودرو را در ایران راه اندازی کرده است.

سال پیش بود که ایران خودرو از نسخه صندوق دار پژو ۲۰۷ در کشورمان رونمایی کرد و اکنون، در حرکتی جدید، این شرکت قصد دارد یک مدل متفاوت با نام پژو ۲۰۷ کراس را در ایران وارد خط تولید خود کند! امروز تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده تا ما را بیشتر با این شاهکار جدید ایران خودرو آشنا کند.

ایران خودرو برای این که ظاهری کراس اور مانند به ۲۰۷ بدهد، ارتفاع خودرو را افزایش داده، باربند روی آن نصب کرده و در کناره ها، از زه های پلاستیکی مشکی رنگی استفاده کرده است. موضوعی که کسی شاید نتواند منکر آن شود این که، ۲۰۷ کراس بسیار طراحی زشتی دارد و تلاش ایران خودرو برای شبیه کردن ۲۰۷ به یک مدل کراس اور، به هیچ وجه راضی کننده نیست.

زمانی شرکت های خودروسازی ایرانی علاقه زیادی به ارائه یک نسخه وانت از تمامی مدل های خود داشتند و اکنون به نظر می رسد، تب ساخت یک مدل کراس از خودروهای موجود، بسیار میان کمپانی های ایرانی داغ شده است.

فعلا باید منتظر ماند و دید که پروژه طراحی پژو ۲۰۷ کراس چه میزان جدی است. آیا به اصطلاح طراحان شرکت ایران خودرو تغییراتی اضافی روی این مدل انجام خواهند داد یا قصد دارند با همین شکل و شمایل این خودرو را وارد بازار کنند. از نظر ما، ۲۰۷ کراس در شکل فعلی خود مدلی بسیار زشت و بدترکیب است و در واقع ارائه چنین مدل هایی از سوی شرکت های خودروساز کشورمان، توهین به شعور مصرف کنندگان محسوب می شود.

بیایید امیدوارم باشیم که در سال حمایت از کالای ایرانی، شرکت های خودروساز اندکی به شعور خریداران احترام گذاشته و مدل هایی در شان مردم عزیز کشورمان طراحی کنند.

نظر شما در مورد شاهکار جدید ایران خودرو چیست؟ آیا حاضرید ۲۰۷ کراس را با همین شکل و شمایل فعلی اش خریداری کنید؟

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

116 دیدگاه ها برای "شاهکار جدید ایران خودرو: پژو ۲۰۷ کراس!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مقدم
مهمان

بسیار زشت

پارسا
مهمان

میترسم از روزی که پراید هم شاسیش بیاد

پارسا
مهمان

*** سر همتون با او ایده های مسخرتون واقعا خجالت نمیکشین؟!!

پیمان
مهمان

بابا تو ایران هیچکی قدرت خرید ندارن ک برن ۳۰۰یا۴۰۰میلیون بدن ماشین لوکس و ایمن بخرن . من شنیدم میگن اگه ماشین خوب بخریم خودمون هم تصادف نکنیم بقیه میان میزنن داغون میشه ماشین میشه خراب بخاطر اون اینجور چیزا رو میخرن ک بعدش دیگه غصه نخورن. الان اون لامبورگینی ک تصادف کرده ینی من می‌دونم صاحبش داغونه اگه ۲۰۶یا پراید بود ناراحت نبود

سعید
مهمان

برادرا خواهرا بیاید برای یکبار هم که شده تحریم کنیم چیزی در شأن ملت ما نیست … وقتی نخرن مردم تولیدش متوقف میشه . آخه این چیه؟؟ فاصله ی چرخ عقب با گلگیر رو ببینید. این جریان و یک آدم معروف یا یک رسانه ی معروف باید رسانه ایش کنه تا یه موجی برای نخریدن راه بیوفته

M.sh
مهمان

افتضاحه واقعا نمیدونم با خودشون چی فکر کردن با اون گلگیرایه پلاستیکیه مسخره واقعا کمپانی پژو نباید اجازه همچین دستکاری هارو به ایران خودرو بده

علی
مهمان

خب همه ماشین های ایران خودرو و سایپا از یکدیگه افتضاح ترن ولی چاره ای هم جز خریدشون نداریم ینی زوریه

kia
مهمان

مثلا عقبش رو دادن بالا که شوتی بشه؟

هادی
مهمان

سلام
متأسفم برای ایران خودرو و مابقی شرکت های انحصاری داخل کشور ک امتیاز های زیادی رو گرفتن واسه خودشون، تو همین کانال دیدم ک قیمت های ۲۰۱۸ برخی خودرو ها از سال قبلشونم کمتر شده با وجود بهتر شدن شدید کیفیت و امکانت رفاهی ولی ما خودروی ۱۵ سال پیشو هر سال با افزایش صعودی و کیفیت و ظاهری حتی زشت تر میگیریم، چرا باید با مردم اینطور رفتار بشه؟ سوئه استفاده از اخلاق مردم ایران عزیز تا چه حد…

محمد
مهمان

همونایی که ساندرو استپ وی رو به خاطر ده سانت بالاتر بودنش ده ملیون گرون تر میخرن اینم میخرن نگران نباشید