نایاب شدن ناگهانی قطعات خودرو در بازار!

بروزرسانی در: سه شنبه 9 مهر 98 ساعت 13:15
نایاب شدن ناگهانی قطعات خودرو در بازار!

نیک آئین گفت: خیلی از قطعات خودرو به طور ناگهانی در بازار نایاب می‌شوند؛ که این عمل موجب ایجاد قیمت کاذب در بازار می‌شود.

علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در مورد شرایط بازار تعمیرکاران اظهار کرد: بازار تعمیرکاران در رکود است چون که مراجعه نکردن مالکان خودرو از عوامل تاثیرگذار در این عمل است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه از شرایط تعمیرکاران نسبت به سال پیش گفت: خوشبختانه امسال این صنف، شرایط مناسبی دارد و توانسته به آرامش برسد.

نیک آئین با تاکید بر اینکه درصد قابل توجهی قطعات بی کیفیت در بازار موجود است،  تصریح کرد: خیلی از قطعات خودرو به طور ناگهانی در بازار نایاب می‌شوند؛ که این امر موجب ایجاد قیمت کاذب در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه از تشکیل کارگروه توسط وزارت صمت خبرداد و گفت: پیشنهاد شده است که این کارگروه تشکیل شود تا فروشنده و تعمیرکار بتواند آماری از واردات کالا داشته باشند.

نیک آئین با اشاره به اینکه مشکلی در قطعات یدکی خودرو‌های داخلی در بازار وجود ندارد، گفت: در خودرو‌های وارداتی، این مشکل وجود دارد و هنوز تدبیری برای آن در نظر گرفته نشده است.

به گفته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، در حال حاضر ۵ هزار واحد صنفی فعال و ۳ هزار غیررسمی در تهران مشغول به فعالیت‌اند.

نیک آئین افزود: در حال حاضر به قطعات یدکی مانند لنت ترمز و صفحه کلاژ نیاز است و خودروسازان باید برای حل این موضوع راهکاری  اتخاذ کنند.

لازم به ذکر است، بخش زیادی از خودروهای چینی که روانه تعمیرگاه می‌شوند در حال حاضر در بازار با کمبود قطعه رو به رو هستند و از سوی دیگر قطعات موجود این خودرو در بازار اصلی نبوده که پس از تعویض، عمدتاً خودروهای چینی دچار مشکل می‌شوند که این امر باعث عدم نظارت کافی سازمان‌های نظارتی بر کیفیت و اصالت این قطعات وارداتی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

کاهش ۱۶ درصدی تولید لاستیک خودرو

کمبود نقدینگی کمر صنعت خودرو را خم کرد

کیفیت قطعات ایرانی بهتر از قطعات چینی است

احتمال تولید خودرو مشترک بین ایران، روسیه و ترکیه

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar