دیده شدن چانگان UNI-K در گمرک کشور

بروزرسانی در: یکشنبه 18 دی 01 ساعت 22:39
دیده شدن چانگان UNI-K در گمرک کشور

به تازگی ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان دهنده ورود چانگان UNI-K به گمرک کشور است. شرکت خودروسازی سایپا نخستین شرکتی بود که اولین نمونه از خودروهای وارداتی UNI-T و CS35plus را از برند چانگان آماده ورود به کشور کرده است و حال با مشاهده کراس اوور ۴.۸ متری UNI-K شایعه واردات این مدل توسط سایپا نیز تقویت شد.

 UNI-K با زبان طراحی مشابه UNI-T با فرم کراس اوور کوپه در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار در نمایشگاه های بین المللی به نمایش درامد و عرضه آن از اواخر ۲۰۲۰ آغاز شد. این کراس اوور لوکس ترین محصول حال حاضر چانگان در دسته سری UNI است که در زمان معرفی به بازار با قیمت پایه حدود ۲۳ هزار دلار عرضه آن آغاز شد. UNI-K در صورت عرضه به بازار ایران در زمره کراس اوور های فول سایز بازار قرار می گیرد که در مقایسه با شاسی بلند فول سایزی مانند لندکروزر حدود ۲۰ سانتیمتر طول کمتر دارد به دلیل طراحی با فرم کوپه کراس اوور، ارتفاع ان نیز کمتر است اما با فاصله حدود ۲.۹ متری بین دو محور فضای بزرگی برای د وردیف سرنشینان وجود دارد. UNI-K در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به بازار های جهانی معرفی شده اما عمده مدل های موجود در حاشیه خلیج فارس از نوع تک دیفرانسیل هستند که به پیشرانه ۲ لیتری توربو سری JL486ZQ با حداکثر توان ۲۳۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر مجهز شده اند. این پیشرانه چانگان که پیشتر روی برخی مدل های سری CS نیز نصب شده ۵ سال پیاپی تا سال ۲۰۲۱ در زمره ۱۰ پیشرانه برتر صنعت خودروسازی چین قرار داشته است و مهمترین دلیل آن خروجی فوق العاده این پیشرانه است. UNI-K برای انتقال قدرت این پیشرانه از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخته Aising استفاده و به شتابی حدود ۸ ثانیه دست پیدا می کند.

UNI-K به عنوان پرچمدار محصولات چانگان به مجموعه جامعی از امکانات و تکنولوژی های مجهز شده که از مهمترین آن ها می توان به دوربین ۳۶۰ درجه، رینگ های ۲۱ اینچی، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار، رانندگی خودکار در ترافیک، سیستم کمکی تغییر لاین، سیستم صوتی سونی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و ... اشاره کرد.
جدیدترین نسخه این کراس اوور به نام UNI-K IDD نخستین محصول چانگان است که به قوای محرکه پلاگین هایبرید مجهز شده است. در این مدل بخش پیشرانه با سوخت فسیلی در بعهده موتور ۱.۵ لیتر یتوربو ۱۷۰ اسب بخاری با حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر است که با یک موتور الکتریکی ۱۱۶ سب بخاری با ۳۳۰ نیوتون متر گشتاور هماهنگ شده که در نتیجه در حالت الکتریکی توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و مجموع توان حرکتی آن تا ۱۱۰۰ کیلومتر است.

نسخه دو دیفرانسیل چانگان UNI-K در بازار عربستان در فول ترین مدل حدود ۳۷ هزار دلار قیمت دارد لذا در صورت تعیین سقف قیمتی ۲۰ هزار یورویی برای واردات خودرو به کشور تصور نمی شود فول ترین مدل این کراس اوور به بازار کشورمان عرضه شود اما در نهایت نمی توان قیمتی کمتر از ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان را برای آن متصور شد.
سایپا در فاز جدید آغاز واردات خودرو به کشور تصمیم به عرضه نسخه های CS35 Plus، CS55 Plus، UNI-T و احتمالا UNI-K را دارد.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar