رونمایی از کوپر SE مدل ۲۰۲۰، اولین خودروی تمام الکتریکی مینی + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 20 تیر 98 ساعت 13:12
رونمایی از کوپر SE مدل 2020، اولین خودروی تمام الکتریکی مینی + تصاویر

شرکت مینی مدل کوپر SE جدید خود را نخستین مدل تمام الکتریکی برند خود معرفی می‌کند. ما مطمئنیم که تقریباً ۵۰۰ خریدار آمریکایی خودروی مینی E مدل ۲۰۰۸ با این موضوع موافق نخواهند بود، ولی کسی در این مورد شکی ندارد که این کوپر SE خودروی بهتری بوده و کل پروسه طراحی آن از پیشرانه گرفته تا باتری‌ها داخل شرکت انجام شده است.

موتور الکتریکی این خودرو ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور خود را از دور موتور پایین در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد. ما احتمال می‌دهیم مینی این موتور را از بی ام و i3 قرض گرفته است. مینی می‌گوید حداکثر سرعت کوپر SE روی ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده، صفر تا صد را در ۷.۳ ثانیه می‌تواند پر کند و به کمک سیستم دینامیک رانندگی خلاقانه‌ای که دارد تجربه رانندگی فوق العاده جذابی در اختیار شما قرار خواهد داد که شرکت از آن با عنوان «حس رانندگی با خودروی کارتینگ» را می‌دهد. به عبارت دیگر، مینی می‌گوید کوپر SE به مانند یک خودروی کارتینگ سریع و چالاک است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع باید منتظر انتشار تست‌های اولیه آن باشیم.

کوپر SE مدل 2020

خودروی مینی کوپر SE چهار حالت رانندگی مختلف دارد: اسپرت، Mid، گرین و گرین+ که به ترتیب، اولی اسپرت ترین حالت و آخری کم مصرف‌ترین حالت رانندگی می‌باشند. این خودرو همچنین دو سطح از سیستم بازتولید انرژی از ترمزگیری دارد. یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی (با آپشن صفحه نمایش ۸.۸ اینچی) داخل کابین اطلاعات پیشرانه را نشان داده و پیشنهادهایی نیز برای بهبود راندمان ارائه می‌دهد. سیستم ناوبری استاندارد خودرو شامل یک رنج حرکتی تخمینی می‌باشد که بر اساس میزان شارژ باتری‌ها، به شما می‌گوید تا چه مسافتی می‌توانید با خودرو رانندگی کنید.

کوپر SE مدل 2020

موتور الکتریکی خودرو نیروی مورد نیازش را از یک پک باتری ۳۲.۶ کیلوواتی لیتیم یونی تأمین می‌کند که مینی می‌گوید روی کف خودرو نصب شده است. علت این موضوع این است که خودرو مرکز ثقل پایینی داشته و فضای بار آن مشابه مدل بنزینی همین خودرو باشد. مینی می‌گوید این خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی بین ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر مبتنی بر چرخه جدید WLTP دارد. با این اوصاف، مینی کوپر SE از نظر ظرفیت پیمایش حرفی برای گفتن در برابر خودروهایی مانند نیسان لیف E+، شورولت بولت یا هیوندای کونا الکتریکی نخواهد داشت.

تشخیص مینی کوپر SE از مدل‌های بنزینی بسیار راحت است. جلوپنجره آن در مقایسه با دیگر مینی‌ها دریچه‌های کم‌تری دارد و روی بدنه نیز تزئینات زرد رنگی را در بخش‌هایی مانند جلوپنجره، رینگ‌ها و قاب آینه‌ها می‌توان دید. همچنین یک آیکون کوچک دو شاخه نیز روی در عقب وجود دارد.

کوپر SE مدل 2020

پورت شارژ باتری‌های این خودرو دقیقاً بالای رینگ عقب سمت شاگرد و درست جایی که در باک خودروهای بنزینی معمولاً قرار می‌گیرد واقع شده است. مالکان این خودرو می‌توانند باتری آن را با برقی خانگی شارژ کنند، هرچند در این حالت سرعت شارژ خیلی کم خواهد بود. با استفاده از آپشن شارژر AC سطح ۲ می‌توان از حداکثر ظرفیت شارژ ۷.۴ کیلوواتی بهره برد. با کمک شارژر DC حداکثر ظرفیت تا ۵۰ کیلوواتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در این حالت تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در ۳۵ دقیقه می‌توانید شارژ کنید.

کوپر SE مدل 2020

تولید مینی کوپر SE از اواخر ۲۰۱۹ در خط تولید شرکت در آکسفورد انگلستان شروع خواهد شد. قیمت گذاری آن هنوز اعلام نشده و به احتمال زیاد، از اوایل ۲۰۲۰ می‌توانیم این خودرو را در نمایندگی‌های مینی ببینیم.

autoblog

منبع: Z4Car

باتری خودروهای الکتریکی را بیشتر بشناسید

گارانتی هشت ساله فولکس واگن برای باتری خودروهای الکتریکی

رونمایی از پروژه سری ۵ الکتریکی ۷۱۱ اسب بخاری بی ام و + تصاویر

درخواست بی ام و از هانس زیمر برای ساخت صدای خودروهای الکتریکی

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar