خودروهای وارداتی در رنج یک میلیارد تومان

بروزرسانی در: چهارشنبه 15 دی 00 ساعت 14:24
خودروهای وارداتی در رنج یک میلیارد تومان
خودروهای وارداتی به میزان قابل‌توجهی در بازار کشور سهم دارند. اگرچه وارداتی‌ها همیشه در رده قیمتی بالاتری نسبت به سایر خودروها قرار می‌گیرند، اما آشفتگی‌های اخیر بازار و قانون ممنوعیت واردات سبب شده تا قیمت خودرو وارداتی سر به فلک بگذارد.

با توجه به اخبار خودرو، خودروهایی که بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارند، مشمول مالیات می‌شوند؛ بنابراین، علاوه بر در نظر گرفتن بودجه کافی برای خرید خودرو وارداتی، باید مبلغی را نیز برای پرداخت مالیات سالانه آن کنار گذاشت. از طرفی، قانون مالیات سبب شده تا خرید و فروش خودروهای وارداتی از تب و تاب بیافتد و مصرف‌کنندگان، خودروهای تولید داخل و یا مونتاژی را ترجیح دهند.

در این میان، خودروهایی وارداتی‌ نیز وجود دارند که با بودجه حداکثری یک میلیارد تومان، قابل خریداری هستند و قصد داریم تا چند نمونه از آن‌ها را با توجه به آگهی‌های فروش خودرو معرفی کنیم؛ لیست پیش رو شاید معمولی به نظر برسد، اما تمامی خودروهای نام برده از کیفیت مطلوبی برخوردارند و با توجه به لیست قیمت خودرو ارزش خرید بالایی در این بازه دارند.

هیوندای النترا

هیوندای النترا 2013-2016

معمولا محصولات هیوندای در بازار کشور با استقبال خوبی از سوی مشتریان رو به رو می‌شوند. النترا نیز یکی از محصولات موفق هیوندای بود که نسل پنجم (MD) آن در سال ۲۰۱۳ به بازار کشور راه پیدا کرد؛ سدانی جمع‌وجور و اقتصادی که بازار خرید و فروش خوبی را رقم زد، اما از نقاط ضعف آن مانند فضای کم کابین، تعلیق خشک و ... نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. فیس‌لیفت النترا در سال ۲۰۱۴ به ایران رسید که در جزئیاتی مانند رینگ‌ها و طراحی سپر و مه‌شکن، با مدل‌ قبلی، تفاوت دارد. امکانات جدیدی نیز مانند فرمان سه حالته، سردکن جلو، نمایشگر روی کنسول و چراغ‌های LED جلو، اضافه شدند. هیوندای النترا به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مجهز شده است، که ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور را توسط گیربکس ۶ دنده اتوماتیک، به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

 

سانگ‌یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی 2016-2018

درست است که سانگ‌یانگ محصولاتی با کیفیت مطلوب تولید می‌کند، اما بخاطر طراحی‌های غیرمعمول آن، نتوانست بازار خوبی را به دست آورد. سال ۲۰۱۶ محصول جدید سانگ‌یانگ با نام «تیوولی» به کشور رسید و علی‌رغم سایر محصولاتش، با استقبال خوبی رو به رو شد. این کراس‌اور کوچک در دو تیپ «اسپرت» و «الیت» به بازار آمد؛ تیپ اسپرت به ویژگی‌هایی مانند اسپویلر سقفی، رینگ‌های دیاموندکات، سقف رنگی بدون سانروف و شیشه‌های دودی عقب، مجهز است. در حال حاضر نیز تیوولی در بازار دست دوم به خوبی معامله می‌شود و شاید آزاردهنده‌ترین نقطه ضعف آن، پیشرانه نسبتا ضعیف ۱.۶ لیتری باشد که ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

میتسوبیشی لنسر

میتسوبیشی لنسر 2014-2018

سال‌هاست که میتسوبیشی لنسر طرفداران بسیاری را در سراسر جهان دارد. خوشبختانه لنسر به بازار ایران نیز راه پیدا کرد؛ نسل پنجم آن در سال ۲۰۱۴ از راه رسید و با دو پیشرانه ۱.۶ لیتری به همراه گیربکس دستی و یا اتوماتیک، و ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT عرضه شد. مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ لنسر با فیس‌لیفت مختصر و پیشرانه ۱.۸ لیتری به بازار آمد. این سدان ژاپنی از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است و رقیب خودروهایی همچون مزدا۳، کیا سراتو، هیوندای النترا و ... محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه بازار ایران روی خوش به آن نشان نداد و این روزها بازار دست دوم پررونقی ندارد.

هیوندای ولستر

هیوندای ولستر

ولستر هاچبک جذابی است که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار وارد کشور شد و با طراحی منحصربه‌فرد و جوان‌پسند خود، نظر مصرف‌کننده‌های خاص‌پسند ایرانی را به خود جلب کرد. ولستر با پیشرانه ۱.۶ لیتری MPI خود، ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو می‌رسد. هیوندای ولستر امکانات رفاهی خوبی مانند پدال شیفتر، سقف پانوراما و ... را ارائه می‌دهد.

رنو کپچر

رنو کپچر

اگر به رانندگی با کراس‌اورهای کوچک شهری علاقه دارید، رنو کپچر می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. ایران‌خودرو در سال ۲۰۱۶ واردات کپچر را آغاز کرد و استقبال خوبی هم از آن شد؛ اما فقدان ویژگی‌هایی مانند روکش چرمی صندلی‌ها، کنسول میانی و گرمکن صندلی‌های جلو، مشتری ایرانی را کمی سرد می‌کرد. خوشبختانه این ویژگی‌ها در مدل ۲۰۱۷ اصلاح شد و اندکی از ضعف‌های کپچر کاهید؛ اما هنوز هم مشکلاتی مانند فضای کم کابین وحساسیت پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ به بنزین بی‌کیفیت، گریبان‌گیر این کراس‌اور فرانسوی است.

ام‌جی ۶

ام جی 6

بر خلاف مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ام‌جی ۶ که در دو نسخه فست‌بک (GT) و صندوقدار (مگنت) وارد ایران شد، فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۱۵ و تنها در نسخه GT به بازار آمد. اصلاحات جزئی‌ای در طراحی چراغ‌ها و سپرها اعمال و ویژگی‌هایی نیز مانند دی‌لایت، چراغ‌های زنون گردشی، چراغ‌شور و سقف پانوراما، اضافه شده است. از نقاط قوت ام‌جی ۶ می‌توان به فضای مناسب کابین، شتاب و عملکرد خوب فنی و فرمان‌پذیری اشاره کرد. البته مشکلاتی نیز مانند حساسیت پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت، از معایب آن شمرده می‌شود.  این پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ قادر است ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

در آخر، توجه داشته باشید که خودروهای ذکر شده از مالیات سالانه معاف‌اند، اما هزینه‌های نگهداری آن‌ها از خودروهای داخلی و مونتاژی بیش‌تر بوده و نیازمند حساسیت بیش‌تری در حفظ و نگهداری هستند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "خودروهای وارداتی در رنج یک میلیارد تومان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی
مهمان

با سلام … در بین این خودرو ها جا داشت اسم هوندا سیویک و الفا جولیتا هم اورده بشه چون واقعا به نسبت قیمت فوق العاده هستند .. اگه بخوام بگم کدوم خودرو ارزش خرید بالاتری داره به نظرم لنسر و جولیتا به نسبت قیمت در سال ۹۵ و ۹۶ … نمیدونم خیلیا ملاک اولشون بازار فروش ه اخه شما میخوای لذت ببری یا فقط به فکر فروشش باشی بازارشم اونقد بد نیست اگر خوب بخری بالاخره میشه فروخت .. خیلی از ما ایرانیا فقط واسه فردا زندگی‌میکنیم.. با تشکر