لیست تمام خودروهای رنو در بازار ایران

سه شنبه 26 مهر 01 ساعت 09:11
لیست تمام خودروهای رنو در بازار ایران

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو یکی از محبوب‌ترین شرکت‌ها در زمینه طراحی و ساخت انواع خودروهای سبک‌وسنگین است. این شرکت که بیش از یک قرن در حوزه ساخت خودرو فعالیت می‌کند سومین شرکت خودروسازی بزرگ اروپا و نهمین شرکت در جهان است.

ماشین‌های رنو در بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران عرضه می‌شود. خودروهای رنو در ایران نیز بسیار محبوب هستند و بیش از دو دهه است که محصولات رنو در ایران به‌صورت مستقیم مونتاژ می‌شود.

 

سابقه حضور خودروهای شرکت رنو موجود در ایران

حضور محصولات رنو در بازار ایران به سال‌های بسیار دوری باز می‌گردد، اما حضور شرکت رنو در ایران به‌عنوان یک خودروساز در سال ۱۳۸۱ با امضای قراردادی با سازمان گسترش و نوسازی صورت گرفت تا شرکت خودروسازی رنو به‌عنوان یک شریک استراتژیک در صنعت خودروسازی ایران نقش ایفا کند. در سال ۱۳۸۲ توافقنامه اولیه با شرکت رنو امضا شد و رنو پارس به‌عنوان اولین جوینت ونچر صنعت خودروسازی پس از انقلاب  در سال ۱۳۸۳ با سرمایه‌گذاری مشترک رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران تأسیس شد.

 بعدازاین قرارداد تولید خودروهای رنو در ایران به شرکت‌های ایران‌خودرو و پارس‌خودرو واگذار شد و در سال ۱۳۸۵ اولین خودروی رنو در ایران با نام تندر ۹۰ توسط شرکت خودروسازی پارس‌خودرو و در سال بعد توسط ایران‌خودرو وارد خط تولید شد. در همان سال رنو جوینت ونچر جدیدی را به نام اتو شاسی اینترنشنال پارس برای تولید خودروهای رنو شاسی‌بلند تأسیس کرد. امروزه ماشین های رنو در بازار ایران بسیار فراوان است که  در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی محصولات رنو ایران و لیست انواع خودروهای رنو در بازار ایران بپردازیم.

 

لیست محصولات رنو در ایران

در ادامه مقاله به بررسی محصولات رنو ایران و لیست انواع خودروهای رنو در بازار ایران خواهیم پرداخت.

 

نام خودرو: تندر ۹۰ E2

رنو تندر90 دنده ای

کشور سازنده: ایران

- سال ساخت: ۲۰۰۵

- نمایندگی فروش: ایران‌خودرو

- قیمت: ۳۲۵ میلیون تومان

 

مشخصات فنی:

- موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

- حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

- تنفس موتور: تنفس طبیعی

- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

- حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت

- مصرف سوخت: ۶.۹ در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

امکانات خودرو:

- ترمز و پایداری: سیستم ABS

- کیسه هوا: کیسه هوای ایمنی جلو

- سایر تجهیزات: سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری – سیستم کنترل خودکار سوخت – سیستم کنترل انتشار بخار بنزین

 

بررسی کلی:

خودرو رنو تندر ۹۰ یکی از اولین ماشین های رنو در بازار  ایران و در عین حال پرفروش ترین خودرو رنو در بازار ایران است که به‌صورت داخلی مونتاژ شده است. این خودرو از نظر زیبایی داخلی و خارجی بسیار ضعیف است و در ظرافت و طراحی هیچ نکته مثبتی ندارد. همچنین آپشن‌های حداقلی و طراحی داخلی خشک این خودرو را از نظر زیبایی در سطح پایینی قرار می‌دهد، اما با تمام این ویژگی‌های منفی یکی از پرفروش‌ترین خودروهای رنو در بازار این است. حال سؤال اینجاست که چه چیزی ماشین رنو تندر ۹۰ را در این حد پرطرف‌دار کرده است.

رمز موفقیت این خودرو در کیفیت آن خلاصه می‌شود. در اینجا منظور از کیفیت طراحی داخلی یا استفاده از الیاف چرم در این خودرو نیست، بلکه کیفیت فنی و استهلاک پایین قطعات این خودرو است که آن را به یکی از قابل‌اعتمادترین خودروها در این رنج قیمت تبدیل کرده است. بهره‌مندی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری نسبتاً قدرتمند، شتاب قابل قبولی را در کنار مصرف سوخت منطقی به شما می‌دهد. همچنین اتاق و صندوق بسیار جادار این ماشین برای استفاده‌های خانوادگی بسیار مناسب است. از طرفی استهلاک بسیار پایین قطعات و شبکه خدمات گسترده لوازم‌یدکی هزینه‌های این خودرو را کاهش می‌دهد و آن را به یک خودروی مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند. به‌طورکلی اگر ملاک شما برای خرید خودرو زیبایی نباشد، این خودرو از بین محصولات رنو در بازار ایران می‌تواند نیاز‌های شما را در شتاب، سرعت و کیفیت برآورده کند.

 

نام خودرو: رنو تالیسمان

رنو تلیسمان

- کشور سازنده: فرانسه

- سال ساخت: ۲۰۱۶

- قیمت: ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان

 

مشخصات فنی:

- موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

- حجم موتور: ۱۶۱۸ سی‌سی

- تنفس موتور: توربو شارژ

- مصرف سوخت: ۵.۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر

- حجم باک: ۵۱ لیتر

- استاندارد آلایندگی: یورو ۶

 

امکانات خودرو:

- ترمز و پایداری: ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده ABS – EBD – ESP – ASR – BAS – TCS

- کیسه هوا: کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو – جانبی - پرده‌ای

- سیستم صوتی: سیستم صوتی Bose – صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی یا ۸.۷ اینچی – مجهز به ۱۳ بلندگو

- سایر تجهیزات: فرمان برقی - رینگ‌های ۱۷ اینچی - حالت رانندگی ECO و Sport و Comfort - سیستم هشدار نقطه کور BSM - سقف پانوراما -ترمز پارک برقی - - سیستم تهویه مطبوع دوگانه - کروز کنترل

 

بررسی کلی:

خودروی رنو تالیسمان یکی از محبوب‌ترین و زیبا‌ترین خودروهای رنو در بازار ایران است که دارای ویژگی‌های مثبت بسیار زیادی است. پیشرانه قدرتمند پرشتاب و کم‌مصرف، امنیت بسیار بالا و آپشن‌های بسیار زیاد از ویژگی‌های این خودرو است. خودروی رنو تالیسمان بر اساس زبان طراحی جدید رنو ساخته است که چهره بسیار زیباتری نسبت به نسخه‌های قبلی این خودرو دارد. خودروهای رنو در ایران بر خلاف کیفیت بسیار بالا ظاهر بسیار معمولی داشتند که یکی از نقاط ضعف خودروهای لوکس و نیمه لوکس ماشین های رنو در بازار ایران محسوب می‌شود، اما درمورد خودروی رنو تالیسمان با یک محصول بسیار شیک و زیبا طرف هستیم.

چراغ‌های کشیده، سپرهای اسپرت با حجم‌دهی کاپوت و گلگیرها همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا تالیسمان را به یک خودروی زیبا و محبوب بدل کند. البته درعین‌حال نباید از مشکلات این خودرو نیز غافل شد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این خودرو موتور پیشرانه توربو شارژ آن است که حساسیت زیادی به بنزین‌های بی‌کیفیت نسبت به موتورهای تنفس طبیعی از خود نشان می‌دهد. جدای از آن خودروهای رنو تالیسمان وارد شده به ایران از نوع مونتاژ کره است که از سیستم تعلیق نیمه مستقل بهره می‌برد که باعث سواری خشک مخصوصاً برای سرنشینان عقب می‌شود. همچنین در خودروهای رنو تالیسمان مونتاژ کره یک سری از آپشن‌ها مانند سیستم ۴Control (فرمان‌پذیری تمام چرخ‌ها) وجود ندارد، اما بااین‌حال نسخه فول آپشن این خودرو امکانات راضی‌کننده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

نام خودرو: رنو ساندرو

رنو ساندرو (اتومات و دنده ای)

- کشور سازنده: فرانسه

- سال ساخت: ۲۰۰۹

- نماینده فروش: پارس‌خودرو

- قیمت: ۴۵۵ میلیون تومان

 

مشخصات فنی:

- موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

- حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی

- تنفس موتور: تنفس طبیعی

- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

- مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

- حجم باک: ۵۰ لیتر

- استاندارد آلایندگی: یورو ۴

 

امکانات خودرو:

- ترمز و پایداری: دارای ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه‌ای عقب – ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی

- کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

- سیستم صوتی: سیستم صوتی سی دی پلیر فلش خور به همراه کنترل صوتی در زیر فرمان

- سایر امکانات: رینگ‌های اسپرت آلومینیومی ۱۵ اینچ - چراغ‌های مه‌شکن جلو – سیستم تهویه مطبوع - آینه‌های جانبی

 

بررسی کلی

از بین خودروهای رنو موجود در بازار ایران خودروی رنو ساندرو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای رنو در ایران و جهان است. این خودرو دارای کیفیت بسیار مطلوب و استهلاک پایین است که هزینه نگهداری آن را کاهش می‌دهد. همین استهلاک پایین و کیفیت بالای قطعات باعث شده است که این خودرو پس از استفاده افت کمتری نسبت به همتایان چینی خود داشته باشد. فضای جادار و بزرگ این خودرو نسبت به سایر خودرو‌های هاچ‌بک یکی دیگر از ویژگی‌های رنو ساندرو است که این خودرو را برای استفاده خانوادگی نیز مناسب می‌کند.

 اما در این خودروی رنو نیز ضعف طراحی و کمبود آپشن کاملاً مشهود است. مشکلاتی مانند خشکی پلاستیک‌های داخل کابین، نداشتن سیستم ESP، کاسه‌ای بودن ترمزهای عقب و کم بودن دنده‌های این خودرو در مدل اتوماتیک در خودروی رنو ساندرو وجود دارد. پس اگر به دنبال یک خودروی زیبا و آپشنال هستید بهتر از که از بین خودروهای رنو در ایران خودروی رنو ساندرو را فراموش کنید چراکه ساندرو یک محصول اقتصادی است و از نظر شتاب و ایمنی نیز یک خودروی معمولی به شمار می‌رود.

 

نام خودرو: رنو کولیوس نیو

رنو کولیوس مدل 2016-2018

- کشور سازنده: فرانسه

- نماینده فروش: نگین خودرو

- سال ساخت: ۲۰۱۷

- قیمت: ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان

 

مشخصات فنی:

- موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

- حجم موتور: ۲۴۸۰ سی‌سی

- تنفس موتور: تنفس طبیعی

- انتقال نیرو: دو دیفرانسیل

- حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت

- مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

- حجم باک: ۶۰ لیتر

 

امکانات خودرو:

- ترمز و پایداری: سیستم کنترل پایداری Hill Asist به همراه سیستم کمک به حرکت در سربالایی – ترمز ABS - EBA - ESP - HSA

- کیسه هوا: ۶ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به‌صورت جانبی و پرده‌ای

- سیستم صوتی: مانیتور لمسی ۸.۷ اینچ – سیستم ناوبری رنو R-Link – سیستم صوتی حرفه‌ای به همراه ۱۳ عدد بلندگو و کنترل سیستم صوتی روی فرمان

- سایر تجهیزات: چراغ‌های مه‌شکن جلو با قابلیت چرخش با فرمان - سنسور ۳۶۰ درجه‌ای با دوربین عقب - سانروف برقی پانورامیک - تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هوای سرنشینان عقب - ترمزدستی الکترونیکی

 

بررسی کلی:

یکی دیگر از محصولات رنو در بازار ایران خودروی کولیوس است. کولیوس از سری خودروهای رنو شاسی بلند در ایران است که در دو مدل معمولی و نیو موجود است. رنو کولیوس نیو که نسل دوم همین خودرو است که در سال ۲۰۱۷ وارد بازارهای جهانی شد و سپس توسط شرکت نگین خودرو وارد ایران شد. این خودروی شاسی‌بلند شهری با طراحی بسیار زیبا و مدرن که شباهت بسیار زیادی به طراحی رنو تالیسمان دارد با موتورهای ۲.۵ لیتری در ایران عرضه می‌شود. یکی از مشکلات اصلی در سری قبلی رنو کولیوس طراحی عجیب و نه‌چندان زیبای آن بود که باعث شکست این خودرو در بازارهای جهانی شد. اما شرکت رنو در کولیوس رنو با یک طراحی بسیار زیبا و کم‌نظیر دوباره این خودرو را به بازار عرضه کرد.

مشخصات فنی هر دو نمونه تفاوت چندانی باهم ندارد و فقط از نظر طراحی متفاوت هستند. این خودروی شاسی‌بلند شهری با امکانات بسیار و ایمنی بالایی که دارد توانسته به یک رقیب جدی برای محصولات کیا و تویوتا شود و در بازار ایران نیز هواداران بسیاری پیدا کند. خودروی رنو کولیوس نیو با قیمت مناسب نسبت به سایر همتایان شهری خود و از میان ماشین های رنو در بازار می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان خودروهای شاسی‌بلند شهری باشد.

 

نام خودرو: رنو سیمبل

رنو سیمبل مدل 2016-2017

- سال ساخت: ۲۰۱۳

- کشور سازنده: فرانسه

- قیمت: حدود ۴۰۰ تا ۵۳۰ میلیون تومان

 

مشخصات فنی

- نوع موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ

- حجم موتور: ۱۶۰۰ سی‌سی

- حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر در ساعت

- مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

امکانات:

- ترمز و پایداری: ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای

- کیسه هوا: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

- سایر امکانات: برف‌پاک‌کن تناوبی – آیینه بغل‌های برقی – فرمان هیدرولیک – گرم‌کن تایمر دار شیشه عقب – صفحه‌نمایش اطلاعات

 

رنو سیمبل به‌عنوان یک مدل ارتقا یافته تندر ۹۰ توسط شرکت رنو طراحی و تولید شده است و در ست مطابق همتای قدیمی خود بر روی اقتصادی بودن آن تأکید شده است. اولویت‌های رنو در ساخت خودروی رنوی سیمبل بر روی کیفیت فنی بالا و استهلاک کم است که این خودرو را مانند خودروی تندر ۹۰ به یک خودروی ایده ال برای کسانی که به دنبال یک خود باکیفیت و کم‌هزینه هستند تبدیل کرده است. البته در این خودرو رنو از طراحی بسیار شیک‌تری استفاده کرده و آپشن‌های نسبتاً خوبی را به این خودرو اضافه کرده است. به‌طورکلی اگر بخواهیم رنو سیمبل را با همتای قبلی خود مقایسه کنیم این خودرو کیفیت فنی مشابه تندر ۹۰ دارد با این تفاوت که در طراحی داخلی و خارجی بسیار دقت عمل بیشتری صورت‌گرفته است و همچنین آپشن‌های زیادی به‌ویژه در مدل فول آپشن آن به‌کاررفته است.

 

نام خودرو: رنو مگان

رنو مگان 2000 (وارداتی و مونتاژ)

- سال ساخت: ۲۰۱۳

- کشور سازنده: فرانسه

- قیمت: حدود ۴۰۰ تا ۵۳۰ میلیون تومان

 

مشخصات فنی

- موتور: ۴ سیلندر

- حجم موتور: ۱۶۰۰ سی‌سی / ۲۰۰۰ سی‌سی

- جعبه‌دنده: ۵ دنده دستی / اتومات

- حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر در ساعت

- مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

 

امکانات:

- ترمز و پایداری: ترمز جلو و عقب دیسکی با خنک‌کننده جلو / ABS - EBV – EBA

- کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو ۲ عدد

- سایر امکانات: قفل مرکزی - ایموبلایزر -  کارت کلید هوشمند رنو

 

بررسی کلی

رنو مگان یک خودروی آشنا و محبوب در بین ایرانیان است که تا به امروز طرافداران فراوانی دارد. خودروی مگان که در ایران شناخته می‌شود درواقع نسل دوم خودروی مگان است که در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت رنو طراحی و تولید شد. خودروی مگان که یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای رنو در جهان است از سال ۲۰۰۶ به‌صورت وارداتی وارد ایران شد و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. از سال ۱۳۸۷ نیز این خودرو در ایران مونتاژ شد و در دو مدل ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی تولید شده است. البته تولید این خودرو در سال ۱۳۹۳ متوقف شد و امروزه فقط به‌صورت دست‌دوم در دو تیپ در بازار ایران موجود است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "لیست تمام خودروهای رنو در بازار ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کامران
مهمان

رنو کپچر و رنو اسکالا رو ننوشتین

z4car
مدیر

سلام کامران جان ممنون از اطلاع رسانی شما
برای بررسی کامل این دو خودرو به صفحه رنو اسکالا و رنو کپچر مراجعه فرمایید.
موفق باشید